Min højre bagbremse er smeltet :-(
Fra : Lars [6710]

Dato : 18-05-05 21:50

Hejsa

Ja eller næsten smeltet.

Havde min Octavia til service idag, og bad mekkeren om også lige at
checke at bremserne var OK. Det er nemlig ikke normal praksis ved et
50.000 km eftersyn

Det skulle jeg nok ikke have gjort. Efter ca 40 km kørsel da jeg kom på
motorvejen og rundede de 130 km/t opstod der en form for resonans i
bilen ( lød som en hård opbremsning )
jeg tænkte at det muligvis var et hjul der var ude af balance og gav
lidt gas for at høre om lyden forsvandt... Det blev værre.
Skyndte mig at køre ind på den første rasteplads der heldigvis var tæt på.
Resultat: 1 stk svært rygende/lugtende tromle bremse. Maling
smeltet/brændt af . Meget meget varm.
Og Neeeeej... jeg havde ikke kørt med håndbremsen trukket.
Det undrer mig dog lidt at jeg ikke kunne mærke det på landevejen (ca 90
km/t) men måske den har hængt lidt og er blevet varmere og varmere og
derved har udvidet sig

jeg blev kørt af DAH (Skodas mobiltetsgaranti samarbejdspartner) til
nærmeste SKODA værksted (Og ØØØØV ja det er SMC i Esbjerg ) og der står
kassen nu og venter på at de åbner imorgen.

Jeg ved ikke hvor hurtigt de kan lave det( Er egentlig også ligeglad
bare jeg får noget andet at køre i med det vuns), men det er vel ikke
nok at de blot justerer det. Tror I ikke at belægning + tromle kan have
lidt overlast ? Det var som skrevet meget varmt
Hvad mener I ?

Mvh

Lars

Fra : Bjarne Just

Dato : 19-05-05 08:30

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in message
> [...]
> nærmeste SKODA værksted (Og ØØØØV ja det er SMC i Esbjerg ) og der står
> kassen nu og venter på at de åbner imorgen.

Da vandpumpen gik i stykker på min Octavia blev bilen da transporteret til
mit eget værksted, selv om jeg allerede holdte med bilen ved et andet Skoda
værksted. Der var (er?) intet krav om nærmeste værksted og chaufføren kørte
endda en omvej for at køre mig hjem.

Jeg har selvfølgelig ikke lige undersøgt, om vilkårene er ændret, men sådan
var det i hvert fald for 2 år siden med mobilitetsservice (også med DAH).
Og så ville jeg da få bilen bragt hjem til eget værksted.

mvh,
Bjarne

PS: Bremserne har jeg ingen erfaring med, da jeg ingen problemer har haft.

Fra : alexbo

Dato : 21-05-05 13:20

"Lars skrev

> Tror I ikke at belægning + tromle kan have
> lidt overlast ? Det var som skrevet meget varmt
> Hvad mener I ?

Ja, både tromle, bakker og cylinder er brændt i stykker.
Jeg er forøvrigt forundret over at efter du konstaterer at noget er galt med
hjulet, så giver du gas, måske ud fra tanken om at hvis det var ved at falde
af, så gjaldt det om at komme hjem inden det skete.

mvh
Alex Christensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-05-05 22:19

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
> [...]
falde
> af, så gjaldt det om at komme hjem inden det skete.

Hvis man har den rette tro, kommer man jo 'hjem' under alle omstændigheder,
såøhh
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen