jagtlov
Fra : ASKE

Dato : 18-05-05 21:03

jeg har lejet jagten på min svigersøns ejendom på 30 Ha.
1 km. fra ejendommen har han eng på 3Ha.
har jeg så ikke ret til at jage på engen ?

--
med venlig hilsen
@rne

Fra : Torben F@rum

Dato : 18-05-05 21:19

"ASKE" <arne.jensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har lejet jagten på min svigersøns ejendom på 30 Ha.
> 1 km. fra ejendommen har han eng på 3Ha.
> har jeg så ikke ret til at jage på engen ?

> [...]
Loven siger:

over 1 ha. under 5 ha.
Ejer og dennes husstand. Eller bruger af arealet.

dvs. du skal forpagte arealet, eller bo hos ham.

--
Med venlig hilsen Torben Farum, 9300 Sæby

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 28-05-05 10:38

"ASKE" <arne.jensen@newmail.dk> wrote in message

> jeg har lejet jagten på min svigersøns ejendom på 30 Ha.
> 1 km. fra ejendommen har han eng på 3Ha.
> har jeg så ikke ret til at jage på engen ?

Hvis engen støder op til alt det andet jord og engen er omfattet af jeres
lejekontrakt, burde der ikke være problemer. Hvis en anden mand har jagten
på den 1 km brede stribe mellem ejendommen engen og ejendommen, så kan du
ikke...

Hvis der er noget spændende jagt i området kunne det være en ide at aftale
med naboerne at I må gå på hinandens jord, sådan at det samlede areal kommer
over 5 ha. Men det stiller selvfølgelig nogle krav til naboskabet....

Mvh

Henning