krydderurter i Maxikap...
Fra : MAG

Dato : 18-05-05 20:28

Hejsa!

Jeg kunne godt tænke mig at dyrke nogle krydderurter
på min terrasse i sådan en maxikap men plantesæk. Nogen der ved hvor mange
planter der skal i pr. hul i plantesækken? Jeg tænker at jeg vil have
basilikum, oregano og så en til, nogen gode forslag???

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-05-05 22:00

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> planter der skal i pr. hul i plantesækken? Jeg tænker at jeg vil have
> basilikum, oregano og så en til, nogen gode forslag???

Køb den type kapillærkasse hvor der er en kant, så du kan lægge jorden løst
i. Eller alternativt du skærer hele overdelen af sækken, hvis det ikke
falder ned derved. Så kan du plante hvad der er plads til, eller give nogen
mere plads end andre. Persille, Purløg, Kinesisk Purløg, der er mange
interessante.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen