katte høm-høm
Fra : H.M.

Dato : 18-05-05 20:30

Hej
har lige opdaget hvorfor min hanhund går og skraber i mine to små bede, hvad
han aldrig har gjort før, der var lige en stor katte l--t i hver af dem, jeg
har aldrig set katten, så det er nok om natten det sker.
hvordan får man den til at lade være med det griseri???

venligst
hanne

Fra : Holst

Dato : 18-05-05 21:34

H.M. wrote:

> [...]
> har aldrig set katten, så det er nok om natten det sker.
> hvordan får man den til at lade være med det griseri???

Giv den snor på.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 22:56

Den Wed, 18 May 2005 22:33:52 +0200, Holst <newsmay05@shelter.dk>
skrev:

>Giv den snor på.

Hunden eller katten?
--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
Freedom is just another word for "nothing left to lose"...

Fra : Holst

Dato : 19-05-05 08:49

Jens Petersen wrote:

> Hunden eller katten?

Ja, det kommer jo an på, hvilke gene man vil undgå. Jeg kan se, at jeg
nok lidt har misforstået spørgsmålet. Jeg troede, at det var køterens
graven i bedet, der skulle undgås.

Jeg har i en folder fra ECOstyle set et produkt, der hedder KatteFri -
vist et pulver, der kan strøs på jorden, og som i en vis udstrækning
burde holde kattene væk. Måske mere her http://www.ecostyle.dk

Og i denne måneds Idé-nyt læste jeg under "Læsernes ideer" følgende råd:
"Hjortetaksalt mod katte. Jeg har haft store problemer med naboernes
katte. De vil nemlig gerne benytte vores forhave til toilet, hoppe ind
ad vinduerne i kælderen eller sidde og snuppe guldfiskene i vores dam.
Nu har jeg fundet frem til en meget effektiv og billig måde at holde dem
væk på. Jeg har lagt nogle pinde (fx ispinde) i blød i to dl vand, hvori
der er opløst et brev hjortetaksalt. Pindene stikker jeg i jorden rundt
omkring i haven. Det virker. Ingen katte hos os mere. Lisbeth Toft, Esbjerg"

Fra : H.M.

Dato : 19-05-05 11:21

******Nu er det altså ikke en køter, men en stor dejlig schæfer han på 13½
år*******.

> Og i denne måneds Idé-nyt læste jeg under "Læsernes ideer" følgende råd:
> "Hjortetaksalt mod katte.

**** det vil jeg forsøge ***** tak for tippet.*****
venligst
hanne

Fra : Kate

Dato : 19-05-05 19:53

Holst <newsmay05@shelter.dk> wrote in

> Hjortetaksalt mod katte.

Hvis du prøver det og det er en succes må du meget gerne fortælle om
det. I kattegruppen, hvor jeg også slår mine folder bliver det tit
nævnt, men som om at det ikke virker. Da jeg jo æææælsker katte vil jeg
ikke forsøge mig...Jeg har ikke behov for at undgå katte i
haven...endnu

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : H.M.

Dato : 19-05-05 21:09

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nævnt, men som om at det ikke virker. Da jeg jo æææælsker katte vil jeg
> ikke forsøge mig...Jeg har ikke behov for at undgå katte i
..
Hej Kate
det vil jeg gerne, men jeg kan ikke finde nogen katte gruppe.
venligst
hanne

Fra : Holst

Dato : 19-05-05 22:19

http://www.usenet.dk

Fra : Kate

Dato : 20-05-05 16:48

"H.M." <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> wrote in

> det vil jeg gerne, men jeg kan ikke finde nogen katte gruppe.
> venligst

dk.fritid.dyr.kat
Men jeg mente nu at du kunne lægge svaret her i gruppen, så kan jeg
fortælle om det i katte-gruppen næste gang det bliver vendt.
Som sagt, ønsker jeg ikke selv at afprøve midlet. Mine egne katte skal
på et tidspunkt have adgang til haven, når jeg får den hegnet ind,
derfor skal de jo ikke afskrækkes

Fra : H.M.

Dato : 21-05-05 07:49

> [...]
> Som sagt, ønsker jeg ikke selv at afprøve midlet. Mine egne katte skal
> på et tidspunkt have adgang til haven, når jeg får den hegnet ind,

det var også min første tanke, men der er ingen gruppe med katte i Arrows
nyhedsgrupper, måske skulle jeg maile til dem så de får den med.
venligst
hanne

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-05-05 10:28

On 19 May 2005 18:53:12 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk>
wrote:

> [...]
>nævnt, men som om at det ikke virker. Da jeg jo æææælsker katte vil jeg
>ikke forsøge mig...Jeg har ikke behov for at undgå katte i

Mon ikke at det skal være stinkende hjortetaksolie
mvh Ebbe

Fra : H.M.

Dato : 19-05-05 11:17

<Jens Petersen> skrev i en meddelelse

> Hunden eller katten?

Hej ja det var også min tanke, for det hjælper vel ikke at give hunden snor
på når det er katten der besørger i bedet.?????
Og katten har jeg jo aldrig set så det er heller ikke nemt.
venligst
hanne

Fra : Nette

Dato : 19-05-05 11:20

"H.M." skrev

> [...]
> har aldrig set katten, så det er nok om natten det sker.
> hvordan får man den til at lade være med det griseri???

Du lader da bare hunden sove udenfor ved bedet om natten. :.-)

Nej,- hjortetaksalt opløst i vand skulle være rigtig godt. Nogle sprayer det
på, andre hælder ud langs kanten af bedet.
Man kan vidst også stadigvæk købe noget der hedder "Gå-væk-kat".

Nette

Fra : H.M.

Dato : 19-05-05 11:30

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> på, andre hælder ud langs kanten af bedet.
> Man kan vidst også stadigvæk købe noget der hedder "Gå-væk-kat".

Hej nette
det lyder godt med den spray så det går jeg igang med omgående.
venligst
hanne

Fra : .:J:.

Dato : 07-06-05 11:57

"H.M." <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har aldrig set katten, så det er nok om natten det sker.
> hvordan får man den til at lade være med det griseri???

Er der ikke noget med at almindeligt peber kan strøs i bedet med den ønskede
virkning. (ud over hjorte...)