Dværg rohodondendron "Baden-baden" og "Blu~
Fra : MAG

Dato : 18-05-05 20:15

Hejsa!

Jeg har købt sådan nogle dværg rohodondendron til at stå i krukker på
terrasen, nu er de så færdige med at blomstre og er bare grønne, jeg vil
gerne sætte dem lidt væk så der kan blive plads til noget andet, men hvor
sætter jeg dem hen, i solen eller i skyggen eller???

Håber at i kan hjælpe...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Pilen

Dato : 18-05-05 20:55

Jeg har selv Baden- Baden og har prøvet med krukker men de trives kun et
par
år .
Jeg plantede dem ud i haven og nu stortrives de .
Hvis du vil beholde dem i krukker så skal det være store krukker , og de
kan
sagtens trives et sted hvor de kun får sol det halve af dagen .
Til vinter kan du grave krukkerne ned inde ved husmuren , hvor de er mere
beskyttede mod frost end hvis de står over jorden .
Venlig hilsen
Ole

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : MAG

Dato : 19-05-05 07:31

Hej!

Tak for det hurtige svar!

Jeg vil sætte dem om på bagsiden af mit hus indtil videre hvor der er sol om
formiddagen...så bliver de nok plantet i jorden til efteråret eller skal det
så først være til foråret ? For krukkerne er ikke så store...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-05-05 16:29

On Thu, 19 May 2005 08:30:40 +0200, "MAG" <Maria@fredslund.biz> wrote:

>Jeg vil sætte dem om på bagsiden af mit hus indtil videre hvor der er sol om
>formiddagen...så bliver de nok plantet i jorden til efteråret eller skal det
>så først være til foråret ? For krukkerne er ikke så store...

Hvis de skal plantes ud, så gør det til efteråret - en vinter i krukker,
der er små, vil være hårdt for rhodo'erne.
Men hvis de så alligevel skal plantes ud, så kan du næsten lige så godt
gøre det allerede nu.