Andet multimedie
bentjuul 3670
Trashe preference filer på windows maskine
Fra : Storm

Dato : 18-05-05 20:02

Jeg ved det er virkelig banal, men er der ikke nogen der kan hjælpe mig:
Hvordan trasher jeg preference filer ved programopstart på en windows
maskine for et Adobe program?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-05 20:16

Storm skrev:

> Hvordan trasher jeg preference filer ved programopstart på en
> windows maskine for et Adobe program?

Hold Shift + Ctrl + Alt nede under opstarten.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 18-05-05 20:23

> Hold Shift + Ctrl + Alt nede under opstarten.

Tak - det var jo ikke svært - min nærmeste pc-ekspert mente det ctr -
jeg nåede ikke at se om den gjorde noget - den gik ikke ned efter -
melder den at den genopbygger preferencer hvis jeg holder Shift + Ctrl +
Alt nede?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-05 20:33

Storm skrev:

> melder den at den genopbygger preferencer hvis jeg holder
> Shift + Ctrl + Alt nede?

Den skulle gerne komme med en dialogboks med noget i retning af:
'Delete the Adobe Photoshop Settings File? Yes No'.

Du skal være hurtig til at trykke tasterne ned. Du skal faktisk
nå det inden logoet for Adobe-programmet kommer op på skærmen
og det er ikke nok blot at trykke tasterne ned et kort sekund.
Man skal holde dem nede indtil dialogboksen kommer frem.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 18-05-05 20:44

> [...]
> og det er ikke nok blot at trykke tasterne ned et kort sekund.
> Man skal holde dem nede indtil dialogboksen kommer frem.

Tak skal du have - det bliver gjort straks i morgen tidlig.
Jeg har set dig give dette svar andre steder, men kunne selvfølgelig
ikke lige finde det.

Kender du historien om "Prikken". Det er en sød historie fra min barndom
jeg lige kom i tanker om - hvorfor mon

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-05 20:48

Storm skrev:

> Tak skal du have - det bliver gjort straks i morgen tidlig.

Håber det hjælper.

> Kender du historien om "Prikken". Det er en sød historie fra
> min barndom jeg lige kom i tanker om - hvorfor mon

Det ved jeg ikke. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 18-05-05 21:01

> Håber det hjælper.

Helt sikkert - eller også er GoLive bare noget skod.

> Det ved jeg ikke. :)

Prikken var eneste plettede kanin blandt lutter hvide kaniner - og alle
var beklemte ved at han var anderledes, selv om han jo var meget sød -
megen drama - indtil de en dag fik besøg af en familie af lutter
plettede kaniner - der var lidt beklemte ved at en af deres - Rose - var
helt hvid, selv om hun jo var meget sød.

Rose og Prikken blev selvfølgelig gode venner og efter den dag blev de
alle klar over at så ens behøvede man altså heller ikke være for at have
noget til fælles - eller en morale deromkring.

Hvis du er helt blank - så pyt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-05 21:14

Storm skrev:

> Helt sikkert - eller også er GoLive bare noget skod.

Nå, er det GoLive? Jeg er ikke 100 % sikker på, at genvejen også
gælder for det program (jeg gider sjældent at installere det).
Jeg ved kun at genvejen gælder InDesign CS1 og CS2, Illustrator
CS1 og CS2 og Photoshop 6, 7, CS1 og CS2.

> Hvis du er helt blank - så pyt

Hmm, jeg er faktisk total blank, men det kan være at brikkerne
falder på plads senere. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 18-05-05 21:52

> [...]
> Jeg ved kun at genvejen gælder InDesign CS1 og CS2, Illustrator
> CS1 og CS2 og Photoshop 6, 7, CS1 og CS2.

Mon dog ikke også - jeg melder tilbage.

> Hmm, jeg er faktisk total blank, men det kan være at brikkerne
> falder på plads senere. :)

Ingen mystik - kun en hentydning til windows/mac verdenerne.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-05 21:58

Storm skrev:

> Mon dog ikke også - jeg melder tilbage.

Tak.

> Ingen mystik - kun en hentydning til windows/mac verdenerne.

Ahh, så er jeg vist med.
Det må så være den der med, at der egentlig ikke er den helt store
forskel, når det kommer til stykket. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 19-05-05 20:37

Jeg kunne jo godt se at InDesign, Illustrator og PhotoShop gjorde som du
sagde hvis jeg startede op med Shift + Ctrl + Alt (Mac: Shift + Ctrl +
Alt + Cmd) - men Acrobat og GoLive kommer ihvertfald ikke ud og spørger,
og det ser heller ikke ud til at de genopbygger men de loader bare
preferences.

Men mine problemer gentog sig ikke i dag, så måske har det hjulpet
alligevel.

Jeg havde først spurgt i adobe.golive.windows men da svaret trak ud
spurgte jeg her også.

Nu har jeg fået dette svar (som næppe er en overraskelse for dig) - som
jeg prøver næste gang jeg får problemer:

The preferences are in:

C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Adobe\Adobe
GoLive\Adobe GoLive 7.prf

<username> is the name of the user that installed Golive. Application
Data is a hidden system folder, so after you open MyComputer or Windows
Explorer (whichever you are going to use to go delete the prefs file)
you may have to go into the Folder Options and enable seeing
hidden/system files if you can't see the Application Data folder.

Tak herfra.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-05-05 21:34

Storm skrev:

> C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Adobe\
> Adobe GoLive\Adobe GoLive 7.prf

Sært at de ikke har lavet en genvej til den også, men det kan være
at de har i GoLive 8 (CS 2). De har jo da før nævnt, at de gerne
vil have programmerne til at opføre sig så ens som muligt, hvilket
var årsagen til at de i CS 1 gav genvejen, som oprindelig er en
Photoshop-genvej, til både InDesign og Illustrator.

> Tak herfra.

Selv tak.

--
Hilsen