Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Snøft. min billeder er blivet gulie )-:
Fra : thomas pedersen

Dato : 18-05-05 18:48

ja jeg har været på kanon ferie og har fået tage en del "gode" billeder. men
ok mit er også et Digicam fra Aldi et traveler, syndes det tager gode
billeder.
men efter hvad jeg kan se her inde mangler jeg nok en del.
og så ville jeg have dem fremkaldt så jeg valgte Føtex.
man kunne ligge dem ind hjemme fra og hente dem 2 dage sener.
men nu har jeg fået hente dem og syndes at der er mange der er blivet gulie.
og nolge meget og andre ikke så meget
sådan ser de slet ikke ud på min computer.
hvad er der sket, hvad skal jeg gører.
skal jeg vælge en Fotoforretning ??
og betale mere for billederne ???.
hvor få i fremkaldt billeder

Thomas, med de gulie billeder

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-05-05 20:23

In article <428b80ab$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, thomas pedersen wrote:
> [...]
> og nolge meget og andre ikke så meget
> sådan ser de slet ikke ud på min computer.

Kan du årøve at smide et af dem et sted hvor vi kan se det,
så kan vi fortælle om din skærm er problemet.

Har du set på dem udendørs om det hjælper ? Observationslyset betyder
meget for farven.

Fra : thomas pedersen

Dato : 18-05-05 20:28

har kikket på både min computer og min fars computer og der er bilelde
perfekt.
men når det er fremkaldt hos føtex for det et meget guliet skær.
og det er det jeg ikek kan forstå.

kan det været nået med at føtex er et "billig" sted at få fremkaldt sin
digital billeder ???

har lige prøvet at tage biledet med ud og det er stadvig guliet.

er da ikke andre der har oplevet at deres billeder er blivet mere gulie fra
føtex ???

Thomas

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-05-05 20:40

In article <428b9787$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"thomas pedersen" <twp@twp.dk> wrote:

> har kikket på både min computer og min fars computer og der er bilelde
> perfekt.

Mange skærme står med en meget kold/blålig tone. Hvis i betragter
billeder på denne og de ser godt ud der er der jo ikke noget at sige til
at virker mere varme/gule på papir.

Har du korrigeret farver inden fremkaldelse eller er filerne som de kom
fra kameraet?
Har du bedt om at Føtex skulle "optimere" eller ikke?

Fra : thomas pedersen

Dato : 18-05-05 20:53

har barer lagt dem ind fra kamra. og så lagt op til føtex.
og har ikke gjort nået med optamering hos føtex.
så det er vel barer standart billede jeg har fået.
men derfor skal de da ikke blive gulie.
når man få dem tilbage

thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-05-05 21:26

In article <428b9787$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, thomas pedersen wrote:
> har kikket på både min computer og min fars computer og der er bilelde
> perfekt.

Men hvis din skærm ikke er perfekt, så holder det ikke. De fleste
amatører kører med deres skærm sat til 9500 Kelvin, og dem der kalibrerer
kører med en meget gulere skærm, nemlig 6500 Kelvin. Og rigtigt dagslys
er nede omkring 5000-5500 Kelvin, men det synes folk er alt for gult
til omputerskærmen.

Så medmindre du har haft en kalibrator på din skærm, så kan du ikke stole
på den.

> men når det er fremkaldt hos føtex for det et meget guliet skær.
> og det er det jeg ikek kan forstå.
>
> kan det været nået med at føtex er et "billig" sted at få fremkaldt sin
> digital billeder ???

Jeg har prøvet hvor der var et let grønt skær. Men du er nødt til at lade
os se et billede så vi kan sige om du er helt ude i hampen med din skærm.