Erfaringer med Ford Focus C-MAX Van og Toy~
Fra : Soeren

Dato : 18-05-05 18:39

Er der mon nogen der har erfaringer med disse bil modeller?, begge som
diesel.

Jeg er i tvivl om hvilken bil i den klasse jeg skal vælge.
Jeg har prøvet begge, umiddelbart er der mere træk i Focus'en, men jeg er
ikke sikker på at den er på højde med Toyota, kvalitetsmæssigt.
Erfaringer, gode som dårlige modtages.
Hvis I har Ide'er til andre lignende biler vil det også være fint.
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Søren

Fra : Per O.

Dato : 18-05-05 19:22

"Soeren" <dingleduffy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Erfaringer, gode som dårlige modtages.
> Hvis I har Ide'er til andre lignende biler vil det også være fint.

Jeg har en C-Max 1,8 benzin, og har haft den i godt et år og kørt 28.000km i
den. Der har intet været galt med bilen på noget tidspunkt. Det er den
suverænt mest pålidelige bil jeg har haft, og jeg er utroligt glad for den.
Kvaliteten fejler ikke noget, og jeg har kun været forbi Ford for at få
lavet et 20.000km eftersyn, og ellers har jeg ikke været forbi værkstedet.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Mogens

Dato : 20-05-05 18:41

On Wed, 18 May 2005 20:21:59 +0200, "Per O."
<digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote:

>Jeg har en C-Max 1,8 benzin, og har haft den i godt et år og kørt 28.000km i
>den. Der har intet været galt med bilen på noget tidspunkt. Det er den
>suverænt mest pålidelige bil jeg har haft

Siger jo ikke noget om bilen -> hvilke biler (årg. og model) måler du
ift.?

Jeg har haft et hav af nye biler, og der ingen af dem, som har ladt
mig i stikken...

Fra : Per O.

Dato : 21-05-05 10:41

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Siger jo ikke noget om bilen -> hvilke biler (årg. og model) måler du
> ift.?
>
> Jeg har haft et hav af nye biler, og der ingen af dem, som har ladt
> mig i stikken...

Jamen det skal jeg da gerne oplyse om.

Fiat Uno 1987
Mitsubishi Colt 1,3 1992
Mitsubishi Galant GTI 1994
Fiat Bravo 1,6 SX 1997
Og siden 2004 altså C-Max

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Mogens

Dato : 21-05-05 10:47

On Sat, 21 May 2005 11:40:53 +0200, "Per O."

Så giver det jo næsten sig selv :)

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 18-05-05 19:48

On Wed, 18 May 2005 19:38:55 +0200, "Soeren" <dingleduffy@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Erfaringer, gode som dårlige modtages.
>Hvis I har Ide'er til andre lignende biler vil det også være fint.

Hej Søren

Ligesom dig var jeg ude og prøve begge biler da jeg i sin tid skulle
vælge - ligesom jeg også havde VW Touran i tankerne.

For mig var der ingen tvivl - jeg valgte C-Max'en af flere årsager,
blandt andet

- Finish og design, ikke så meget varevogn over det.
- Prisen er rigtig
- VANDVITTIGE gode køreegenskaber herunder et fremragende moment

Bilen har kørt som en drøm, og jeg har ikke haft problemer med den
overhovedet.

Ulrik
Ford Focus C-Max
http://www.blackend.dk/focus.htm

Fra : Torben Nielsen

Dato : 18-05-05 20:03

Soeren wrote:
> [...]
> Erfaringer, gode som dårlige modtages.
> Hvis I har Ide'er til andre lignende biler vil det også være fint.

Jeg har prøvet begge biler (Toyotaen kørte jeg ca. 1000km i), og
jeg er enig med dig i at der er mere træk i Ford'en. Det var
egentlig en af disse to biler som jeg ville have købt (manglede
at prøve Ford'en over længere strækning). Men rent tilfældigt kom
jeg under en prøvetur i en bil til at holde bag en Seat Altea, og
efter at have prøvet den (ca. 400km) var jeg ikke i tvivl om
hvilken bil det skulle være: Altea!
   Udover at den er billigst af de 3 i 2.0 Diesel, er der også
bedst plads til føreren, hvilket er det vigtigste for mig, da jeg
er over 2 meter høj og generelt har problemer med at finde biler
jeg kan "passe". Ford'en var klart den, der havde mindst plads
til føreren, Toyota'en var dyrest og kunne ikke leveres med
armlæn, hvilket også er vigtigt for mig, for at opnå flest mulige
kørestillinger.
   Jeg brød mig ikke om Toyotaens styretøj, det føltes næsten som
slør i forhold til Seat'ens og Ford'ens, det var især ubehageligt
på motorvejen. Støjmæssigt er Toyota'en og Seat'en ens for mine
ører. Seat'en har endnu mere saft og kraft end Ford'en.
   Hvis du har forbehold over for kvaliteten på Seat, kan du jo
også overveje VW Touran, med samme motor.
   Nu må jeg bare slå koldt vand i blodet og vente til min bil
bliver leveret i juli.

Med venlig hilsen
Torben Nielsen

Fra : Marco

Dato : 18-05-05 20:54

Her i gruppen skal man jo 'passe på' med det jeg nu gør nemlig at omtale
min Peugeot (!) Airvan positivt. Men det er nu den bedste bil jeg har haft -
(har haft forkellige Ford (6 stk) og Citroen (6 stk) og en enkelt Peugeot
før denne) og den kører næsten som en drøm. Affjedringen kunne være mere
komfortabel - men det gælder stort set alle biler - set fra mit synspunkt.

Den er meget støjsvag og komfortabel til det jeg primært bruger den til -
nemlig transport på motorvej.

M.h.t. motoren er jeg yderst tilfreds med HDI 136 HK (samme som i C-Max) og
hvad angår driftsikkerhed - to timer på værksted til det obligatoriske
eftersyn ved 10.000 - jeg har nu kørt knap 18.000.

Jeg overvejede selv både C-Mac og Sportsvan - Toyotaen har det fortrin at
der er tre års garanti - men jeg tror på at motoren er bedre i Peugeot og
Ford. VW motorerne er også rigtig gode - de trækker mere brutalt end HDI
(synes jeg) og larmer lidt mere - i virkeligheden er det nok mest et
temperamentspørgsmål.

Det korte af det lange er at jeg er meget glad for Peugeoten - den ligner
bestemt ikke en varevogn - og den får faktisk ikke så få positive
kommentarer frra folk jeg møder - men det er en helt anden sag.

Fra : Soeren

Dato : 20-05-05 18:37

"Soeren" <dingleduffy@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Erfaringer, gode som dårlige modtages.
> Hvis I har Ide'er til andre lignende biler vil det også være fint.

Først tak for jeres meninger, jeg har nu kørt korte ture i Peugeot 307
airvan 2,0 hdi, Seat altea 2,0 diesel, Toyota corolla sportvan diesel, Ford
focus c-max 2,0 diesel.

Mit umiddelbare indtryk baseret på kort tur (ca 40Km varieret kørsel):
Peugeot'en har mest behagelig affjedring, logisk kabine, men desværre er det
også den der mindst benplads, jeg kørte med sædet helt tilbage og ville godt
have haft det et hak længere bagud. Jeg er kun 1,78 m høj, så høje personer
må da ha problemer i den bil.
Desuden var det den der havde mindst støj i kabinen.
Den kørte ret fint.
Seat Altea, med fare for at få nogen over nakken, Så er det bilen der har
samme affjedring som en gammel hestevogn, altså sådan ca. ingen, damm den er
sportsaffjedret. det er lidt uforståeligt da man jo ikke køber en
sportsvogn. Når det er sagt har den af de 4 biler den suverænt bedst ydende
motor, den trækker mærkbart bedre end de andre, og den bliver ved hvor de
andre aftager i effekt. Der er glimrende plads til fører og sæderne er gode.
Seat'en er den absolut mest støjende af de fire, masser af hjulstøj og
vindstøj.
Ford'en trækker som Peugeot'en, man sidder godt og der er god plads til
fører, der er dog mere vind/hjulstøj end i peugeot'en. Der er masser af
knapper i Ford'en, for en ikke ford mand virker kabinen mærkelig og der er
en masse knapper man ikke aner hvad er til.
Toyota'en er den simple af de fire, her er ikke så mange dikkedarer, simpel
betjening, gode køreegenskaber og den suverænt sløveste motor af de fire.
ca. samme støjniveau som ford'en.

Egentligt undrer det mig lidt at man ikke gør mere for at støjdæmpe bilerne,
jeg vil vove den påstand at de tre af dem jeg prøvede har ca. samme
støjniveau som min 7 år gamle Toyota sportsvan!, ja for den sags skyld en 11
år gammel Audi 80!
Støj er selvfølgeligt subjektivt, og mange faktorer spiller ind, og jeg har
selvfølgeligt ikke taget højde for en skid i min sammenligning.

Det er ikke let at vælge!
Bare man dog kunne få Peugeot'en med Seat'ens Fører plads og super fede
motor.....

/Søren

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-05-05 23:15

> Det er ikke let at vælge!
> Bare man dog kunne få Peugeot'en med Seat'ens Fører plads og super fede
> motor.....
>
> /Søren

Og Toyotas driftsstabilitet, det lyder som et svært valg.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-05-05 02:08

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Soeren" <dingleduffy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og Toyotas driftsstabilitet, det lyder som et svært valg.

Og billig kabinevarmer (født med oliefyr) på C-max, der iøvrigt kører som en
drøm uden at larme eller vibrere. Samt de komfortmuligheder der kan vælges,
selvf. ikke gratis. Tag dem med, så 'kan den det hele'. Vistnok stadig den
billigste, men ikke den ringeste.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen