Genbrugsdæk?
Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-05-05 16:25

Hej NG

Min VW Polo 1.3 1985 skal have nye dæk på, da de nuværende begynder at nærme
sig de 1.6 mm. Bilen skal synes i august og derefter køre 2 år for så at
blive skrottet.

Kan se, at de billigste nye dæk (145/80/13) koster 300 stk alt incl.

Har dog fundet et sted, hvor de vil sælge 4 stk. genbrugsdæk til 600 kr. alt
incl. Hvad er et genbrugsdæk helt præcist og er det noget jeg skal overveje?

vh
Michael Kristensen

Fra : Ejler Hertz

Dato : 18-05-05 17:34

Michael Kristensen <mbk112@hotmail.com> skrev:
> [...]
>sælge 4 stk. genbrugsdæk til 600 kr. alt
>incl. Hvad er et genbrugsdæk helt
>præcist og er det noget jeg skal overveje?

Det er nok det der idag hedder "Viborg dæk" Skal du kun have bilen
i 2 år mere kan du roligt købe de regeniredere dæk osse kaldet
for ...slidbanedæk... De er slebet ned og der er limet et nyt
mønster på

Fra : Aksel

Dato : 18-05-05 17:38

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt
> incl. Hvad er et genbrugsdæk helt præcist og er det noget jeg skal

Genbrugsdæk er sandsynligvis brugte dæk som har mere end 1,6 mm mønster, du
skal ikke regne med at der er gummi til to års kørsel, er der montering med
til den pris?.

Hvis du alligevel vælger den løsning skal du kontrollere hvor gamle dækkene
er og om de er beskadigede.

Dæk er datomærkede, i et felt på dæksiden står f.eks. 0402, det betyder
april 2002, dæk bør ikke bruges hvis de er over 5 år gamle, gummiet bliver
hårdere med tiden.

Du kan få fabriksnye dæk i din størrelse til ca. 350 kr med montering.

Hilsen Aksel

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 18-05-05 20:06

> [...]
> alt
> incl. Hvad er et genbrugsdæk helt præcist og er det noget jeg skal

Personligt ville jeg overhovedet ikke overveje et genbrugsdæk. De penge du
sparer på sådan et dæk er ikke værd at snakke om, da de højest sandsynligt
ikke holder det halve af, hvad de nye dæk gør. Du sparer dig simpelthen
fattig på den måde. Jeg ved godt at det er billigere lige nu og her, men
regningen kommer snart igen, og så er der vel ikke sparet noget, samtidig
med den ekstra køretur du får, for at hente et nyt sæt. Kørekomforten er så
en helt anden snak. De nye dæk giver en meget bedre komfort end et par
brugte dæk, og jeg vil tro du meget nemt kan mærke forskel på hvordan bilen
kører.

Et tip til billige dæk -- her er der nogen fra 215 kr. pr stk (sommerdæk),
og 320 kr. pr. stk (helårsdæk)

http://www.daekpriser.dk/

Jesper

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-05-05 20:55

Michael Kristensen wrote:
> [...]
>
> Har dog fundet et sted, hvor de vil sælge 4 stk. genbrugsdæk til 600
> kr. alt incl. Hvad er et genbrugsdæk helt præcist og er det noget jeg

Jeg ville _aldrig_ overveje et genbrugsdæk og da slet ikke til den lille
prisforskel...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign