Hjælp til identifikation af lyd
Fra : Gunnar007

Dato : 18-05-05 15:41

Vores nye astra classic har fået en lyd fra venstre forhjul.

Lyden er en knagen ved lav fart, den er ikke konstant, men kommer og går.
Umiddelbart kan man fremprovokere lyden ved kørsel på ujævn vej.
Og så kan den godt blive ved, hvis man ikke kører meget mere end 20-30 km/t
Kører man hurtigere kan man ikke høre lyden, højst sandsynligt pga af motor
og hjulstøj.

Jeg har haft løftet bilen og trukket og hevet i hjulet.
Det virker ikke som om der er noget løst.

Nogle ideér inden jeg kører til Opel med en periodisk lyd. (som jeg ved de
ikke finder)

Hilsen G.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-05-05 16:51

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det virker ikke som om der er noget løst.
>
> Nogle ideér inden jeg kører til Opel med en periodisk lyd. (som jeg ved de

Kan du fremkalde lyden ved at trykke ned på bilen så hjulophænget arbejder?

Mvh
Claus

Fra : Gunnar007

Dato : 18-05-05 20:53

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du fremkalde lyden ved at trykke ned på bilen så hjulophænget
> arbejder?
>
> Mvh
> Claus

Niks, men har lige snakket lidt (helt tilfældigt) med en mekker.
Han foreslår at det er stabilisatoren, som løbe på langs af støddæmperen.
Det syntes jeg nu lyder fornuftigt..

Vi ser hvad Opel siger..

Hilsen G