Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital Compact kamera ???
Fra : Brian Simonsen

Dato : 18-05-05 14:26

Hej igen

kamera må max koste 4500,-

Skal bruge det når jeg er på sommer og vinter ferie.

det må godt have godt zoom. billedet skal være godt og skarpt . træt at at
se på "grynet" billeder . har et ældre 3.2 mpixel og det tager meget dårlige
billeder.

Jeg har tænkt på at bruge video delen til sjov . da jeg står meget på ski
ville jeg bruge det til når man står ned ad bakke og optage . så kvaliteten
må gerne være rimlig god . ved godt at et video kamera ville være det bedste
men er lidt for stort at rende rundt med

Mb

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-05-05 14:32

Brian Simonsen wrote:
> kamera må max koste 4500,-

Prøv at søge her:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&group=dk.fritid.foto

Samme eller tilsvarende spørgsmål er stillet gud ved hvor mange gange
tidligere i denne gruppe.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-05-05 15:40

Brian Simonsen wrote:
> [...]
> se på "grynet" billeder . har et ældre 3.2 mpixel og det tager meget dårlige

Hvis det 3,2 mp kamera er en powershot, er det ikke kameraets skyld at
billederne er dårlige!

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Rado

Dato : 18-05-05 15:51

On Wed, 18 May 2005 15:26:13 +0200, "Brian Simonsen"
<fiznap80SLETDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>se på "grynet" billeder . har et ældre 3.2 mpixel og det tager meget dårlige

Kig evt. på det her - det er godt nok stort, men tager fremragende
billeder og har 12x zoom. Review og testbilleder og -video kan ses
her:

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/fz20.html

Eller FZ10, det er lidt mindre, har "kun" 4MP, men har også 12x zoom,
tager meget fine billeder, og er en hel del billigere.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=82531

Forskellene er primært at FZ20 har både JGP og TIFF (lossless) output,
5 MP,og focuslampe (godt i dårligt lys).

> [...]
>må gerne være rimlig god . ved godt at et video kamera ville være det bedste
>men er lidt for stort at rende rundt med

Der findes nok kameraer med bedre videokvalitet end den her, men den
er nu ikke så ringe endda.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Rado

Dato : 18-05-05 16:35

On Wed, 18 May 2005 16:50:38 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Eller FZ10, det er lidt mindre, har "kun" 4MP, men har også 12x zoom,
>tager meget fine billeder, og er en hel del billigere.
>
>http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=82531

Det er iøvrigt også testet hos Steve's:

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz10.html

Fra : Brian Lund

Dato : 18-05-05 18:08

> Det er iøvrigt også testet hos Steve's:
>
> http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz10.html

Og er ikke særligt kompakt, som subjekt jo ønsker ;)

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 18-05-05 18:09

> [...]
bedste
> men er lidt for stort at rende rundt med

Canon Ixus eller Powershot A-serierne!

Til dit budget tror jeg næsten du kan nå ned i en butik og købe et og endda
have råd til ekstraudstyr...
(4500 er så rigeligt :))

Brian

Fra : Bo Bjerre

Dato : 18-05-05 18:50

Brian Lund wrote:

> Til dit budget tror jeg næsten du kan nå ned i en butik og købe et og endda
> have råd til ekstraudstyr...
> (4500 er så rigeligt :))

Tjah, der kommer måske ekstra batterier, lader, memory kort, card-reader
til PC'en, taske, og har jeg glemt noget?

Bo //