/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaringer med militærets auktioner.
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 31-05-01 09:53


Er der nogle der har erfaringer med køb af MC på militærets auktioner.
De bliver solgt uden afgift for ca. 6000-10000 Kr.
Som regel er det BMW GS modeler der har været brugt som ordonansmotorcykler.
Er der nogle der har prøvet at købe en sådan må man gerne øse af sin visdom.

MVH Anders



 
 
Steffan Scheel Pouls~ (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Steffan Scheel Pouls~


Dato : 31-05-01 09:54


Hvor og hvornår bliver disse auktioner afholdt ?? Er der en hjemmeside man
kan checke..??



Steffan
www.ixs.dk

Anders Sune Jensen <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f5140$pra$1@news.inet.tele.dk...
>
> Er der nogle der har erfaringer med køb af MC på militærets auktioner.
> De bliver solgt uden afgift for ca. 6000-10000 Kr.
> Som regel er det BMW GS modeler der har været brugt som
ordonansmotorcykler.
> Er der nogle der har prøvet at købe en sådan må man gerne øse af sin
visdom.
>
> MVH Anders
>
>



Søren L Hansen (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 31-05-01 10:43


Steffan Scheel Poulsen <ssp@mobilixnet.dk> wrote in article
<9f5197$71g$1@sunsite.dk>...
> > Er der nogle der har erfaringer med køb af MC på militærets auktioner.
> > De bliver solgt uden afgift for ca. 6000-10000 Kr.
> > Som regel er det BMW GS modeler der har været brugt som
> ordonansmotorcykler.
> > Er der nogle der har prøvet at købe en sådan må man gerne øse af sin
> visdom.

Har hørt at dem der sælges fra mili er alle de skrottede dele der samles og
skydes af . Beredkabsstyrelsens auktioner skulle derimod være ok.
Og de fleste BMWer er droslede, og vist dyre/svære at afdrosle...

Men 10.6 er der flyshow i Aalborg, med Frecce Tricolore og alle de andre,
så hvad gør det!!
--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir


Steffler (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Steffler


Dato : 31-05-01 10:45

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:01c0e9b6$13264a10$127110ac@pc4148...
>
> Har hørt at dem der sælges fra mili er alle de skrottede dele der samles
og
> skydes af . Beredkabsstyrelsens auktioner skulle derimod være ok.
> Og de fleste BMWer er droslede, og vist dyre/svære at afdrosle...
>

Beredsskabsstyrelsens ting blev ihvertfald ret godt vedligeholdt
da jeg var inde. Men de er ret droslede.. Tror de har omkring 32Hk
eller deromkring... Men hvordan de er droslede... Dunno.

Mvh

Steffen



Lone (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Lone


Dato : 31-05-01 19:26

....
> >
> > Har hørt at dem der sælges fra mili er alle de skrottede dele der samles
> og
> > skydes af . Beredkabsstyrelsens auktioner skulle derimod være ok.
> > Og de fleste BMWer er droslede, og vist dyre/svære at afdrosle...
> >

Ser I

Ugens første 40 timer arbejder jeg hos forsvaret, og jeg har i den
forbindelse haft med disse BMW´er at gøre siden de kom ind i systemet (knap
12 år siden). Jeg er ret så heftigt omskolet til cyklen. Mange (også ofte
folk i forsvaret) mener at cyklerne er droslede. DET ER DE IKKE, og har
aldrig været det. Disse kloge hoveder har bare aldrig modtaget den store
omskoling, som vi fik, da cyklen kom - de har fået økonomiudgaven af
omskoling.
Begge cykler er 650´ere - - De er leveret med h.h.v. 27 & 48 heste.
Forskelle: karburator (26 mm på 27 hestes - - 32mm på 48 hestes). På de små
står der 4,5 på topstykket (skal have spejl frem for at se det) der er små
ventiler i 27´eren og en anden knastaksel. Desuden har de forskellig gearing
i bagtøjet (står stemplet på)
Beredskabsstyrelsen har aldrig haft andet end de små. De eneste der har haft
de store er MP´erne og køreskolen.
Den lille kan laves stor, men det er en pebret affære (kan ikke betale sig).
Militærets aflagte BMW´er ville jeg ikke købe, end ikke hvis jeg kunne få
lov til at pille den bedste fra til mig selv. Jeg kan ellers hilse at sige,
at når de bliver kasseret, er der en grund til det.
I øvrigt kan jeg sige, at det er alle tiders dejlige motorcykel. Vi har en
her i samlingen, men den har aldrig været "ansat i militæret". Vi bruger den
som skolecykel.



Armand (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-01 16:31


Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en
news:01c0e9b6$13264a10$127110ac@pc4148...
>
> Men 10.6 er der flyshow i Aalborg, med Frecce Tricolore og alle de
andre,
> så hvad gør det!!

Heey!

Hvorfra har du erfaret dét?

--
Armand (der ellers har surfet grundigt efter sådanne datoer)



Søren L Hansen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 01-06-01 09:01


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<9f5peh$184k$2@news.cybercity.dk>...
> Heey!
>
> Hvorfra har du erfaret dét?

http://www.ftk.dk/
Ses vi? Det tror jeg nok vi gør... Det bliver det helt store
--
Søren

Mikkel Christensen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-06-01 09:06

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
<01c0ea70$fdec1c40$127110ac@pc4148>...
>
> http://www.ftk.dk/
> Ses vi? Det tror jeg nok vi gør... Det bliver det helt store

Yes.

En græsplæne, pølser med sennep, øl og kampfly der laver tricks er en
glimrende måde at tilbringe en eftermiddag

--
Mikkel

Søren L Hansen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 01-06-01 10:51

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
article <01c0ea71$bd63eb20$977110ac@pc2651>...
> En græsplæne, pølser med sennep, øl og kampfly der laver tricks er en
> glimrende måde at tilbringe en eftermiddag
>
Jep. Det lyder som om vi skal have en LEJR!!!

Og hvad med at medbringe en håndfuld offrowdere og et flyvehop, så skla jeg
sku gi dem flyshow!!
--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir


Mikkel Christensen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-06-01 11:18

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
<01c0ea80$5b7a2960$127110ac@pc4148>...
> Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
> article <01c0ea71$bd63eb20$977110ac@pc2651>...
> > En græsplæne, pølser med sennep, øl og kampfly der laver tricks er en
> > glimrende måde at tilbringe en eftermiddag
> >
> Jep. Det lyder som om vi skal have en LEJR!!!

Jaaaaaa. Vi medbringer den sølv/blå delfinballon som lejrmærke.
Så alle besøgende opfordres hermed til at kigge efter den.

--
Mikkel

Søren L Hansen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 01-06-01 12:01


Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
article <01c0ea84$1e40f4d0$977110ac@pc2651>...
>
> Jaaaaaa. Vi medbringer den sølv/blå delfinballon som lejrmærke.
> Så alle besøgende opfordres hermed til at kigge efter den.
>
Ja, det kunne vi. Eller hvad med den store delfin-varmluftballonen? DEN er
da til at se!
--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir


Mads Stetter (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 01-06-01 12:49


"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:01c0ea8a$3231ba00$127110ac@pc4148...
>
> Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
> article <01c0ea84$1e40f4d0$977110ac@pc2651>...
> >
> > Jaaaaaa. Vi medbringer den sølv/blå delfinballon som lejrmærke.
> > Så alle besøgende opfordres hermed til at kigge efter den.
> >
> Ja, det kunne vi. Eller hvad med den store delfin-varmluftballonen? DEN er
> da til at se!


Nu skal i huske at der også skal være plads til alle Jæt Javverne....

Ellers må i jo bare sætte markeringslys i ballonen...

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter (Som også regner med at tage ud og se på fly)
Yamaha DT125R (bluestyle)




Mikkel Christensen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-06-01 12:54

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
<01c0ea8a$3231ba00$127110ac@pc4148>...
> >
> Ja, det kunne vi. Eller hvad med den store delfin-varmluftballonen? DEN
er
> da til at se!

Hæ, men jeg lapper den altså ikke når den er blevet piercet af løbsk F16


--
Mikkel

Armand (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-06-01 14:25


Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
news:01c0ea84$1e40f4d0$977110ac@pc2651...
> Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
> <01c0ea80$5b7a2960$127110ac@pc4148>...
> > Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote
in
> > article <01c0ea71$bd63eb20$977110ac@pc2651>...
>
> > > En græsplæne, pølser med sennep, øl og kampfly der laver tricks er
en
> > > glimrende måde at tilbringe en eftermiddag
> > Jep. Det lyder som om vi skal have en LEJR!!!
> Jaaaaaa. Vi medbringer den sølv/blå delfinballon som lejrmærke.
> Så alle besøgende opfordres hermed til at kigge efter den.

Kunne man ikke, hér i god tid, forespørge om mulighed for en decideret
"træfplads" hvor både motorcykler og mc-kørende gæster kunne samles i
umiddelbar nærhed af airstrip'en/show'et :-/
Det kunne jo blive et helt under-arrangement, og give anledning til
diverse fly-gimmicks omkring mc/påklædning

Nogen blandt de lokale, der magter en forespørgsel???

--
Armand.




Lone (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Lone


Dato : 01-06-01 18:39


> Kunne man ikke, hér i god tid, forespørge om mulighed for en decideret
> "træfplads" hvor både motorcykler og mc-kørende gæster kunne samles i
> umiddelbar nærhed af airstrip'en/show'et :-/
> Det kunne jo blive et helt under-arrangement, og give anledning til
> diverse fly-gimmicks omkring mc/påklædning
>
> Nogen blandt de lokale, der magter en forespørgsel???
>
> --
> Armand.
Jeg skal forsøge - - lover ikke at det lykkes.

M.v.h. Lone
>
>
>



Lone (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Lone


Dato : 01-06-01 18:49

>
> Nogen blandt de lokale, der magter en forespørgsel???
>
> --
> Armand.
>
>
> Ja jeg magtede det. Har skaffet græs/grus/grill/wc beliggende 5 km. fra
flyvestationen.

Så nu er jeg lidt spændt på hvad der sker.

Forventningsfulde hilsner fra
Lone



Claus Rittig (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 01-06-01 20:04

"Lone" <mc-skolen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b17d625$0$4209$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> > Ja jeg magtede det. Har skaffet græs/grus/grill/wc beliggende 5 km. fra
> flyvestationen.
>
> Så nu er jeg lidt spændt på hvad der sker.

WOW, lav lige et nyt opslag med indbydelse, tid og sted, så er jeg med!

Rittig



Morten Dybdal (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 01-06-01 21:04

Claus Rittig wrote:

> "Lone" <mc-skolen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b17d625$0$4209$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> > > Ja jeg magtede det. Har skaffet græs/grus/grill/wc beliggende 5 km. fra
> > flyvestationen.
> >
> > Så nu er jeg lidt spændt på hvad der sker.
>
> WOW, lav lige et nyt opslag med indbydelse, tid og sted, så er jeg med!
>

Jeg er også i den grad med, såfremt jeg finder noget transport fra Århus.



--
Morten Dybdal
Yamaha RS125, uden plade


Armand (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-06-01 23:24


Lone <mc-skolen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3b17d625$0$4209$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> >
> > Nogen blandt de lokale, der magter en forespørgsel???
> > Ja jeg magtede det. Har skaffet græs/grus/grill/wc beliggende 5 km.
fra
> flyvestationen.
> Så nu er jeg lidt spændt på hvad der sker.


Hallå! Det var travle 10 minutter!

Selvom jeg tænkte på et "reserveret område" ved "publikumslangsiden",
hvortil motorcyklerne måtte tages med (evt. forudsat en form for
fly-dekoration?) således at der opstod en art træfplads på stedet, så er
muligheden for en træfplads med overnatning og så endda så tæt på,
absolut en kvalificeret #2 !!!

Og jeg nærmer mig de 99,99%!

--
Armand (der hellere må støve teltet af)



Lone (02-06-2001)
Kommentar
Fra : Lone


Dato : 02-06-01 08:12


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9f9ar3$2j7r$2@news.cybercity.dk...
>
> Lone <mc-skolen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:3b17d625$0$4209$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > >
> > > Nogen blandt de lokale, der magter en forespørgsel???
> > > Ja jeg magtede det. Har skaffet græs/grus/grill/wc beliggende 5 km.
> fra
> > flyvestationen.
> > Så nu er jeg lidt spændt på hvad der sker.
>
>
> Hallå! Det var travle 10 minutter!
>
> Selvom jeg tænkte på et "reserveret område" ved "publikumslangsiden",
> hvortil motorcyklerne måtte tages med (evt. forudsat en form for
> fly-dekoration?) således at der opstod en art træfplads på stedet, så er
> muligheden for en træfplads med overnatning og så endda så tæt på,
> absolut en kvalificeret #2 !!!
>
> Og jeg nærmer mig de 99,99%!
>
Den med overnatningen har jeg altså ikke haft med - til det formål dur
pladsen ikke, men der er en campingplads 500 m. fra flyvestationen.

M.v.h. Lone
> --
> Armand (der hellere må støve teltet af)
>
>



Søren L Hansen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 01-06-01 23:31

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9f86se$uua$10@news.cybercity.dk...
> Kunne man ikke, hér i god tid, forespørge om mulighed for en decideret
> "træfplads" hvor både motorcykler og mc-kørende gæster kunne samles i
> umiddelbar nærhed af airstrip'en/show'et :-/
> Det kunne jo blive et helt under-arrangement, og give anledning til
> diverse fly-gimmicks omkring mc/påklædning
>
> Nogen blandt de lokale, der magter en forespørgsel???

Fint med et mødested. Jeg tror dog det kan blive svært at få lov at køre ind
på arealet, der kommer nok mange mange tusind. Men vi med knopdæk kan jo
altid køre langs fjorden

Søren




Armand (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-06-01 14:18


Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en
news:01c0ea70$fdec1c40$127110ac@pc4148...
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
> <9f5peh$184k$2@news.cybercity.dk>...
> >
> > Heey! Hvorfra har du erfaret dét?
> http://www.ftk.dk/

Og netop FTK, er hvor jeg bl.a. har forsøgt at informere mig tidligere!


> Ses vi? Det tror jeg nok vi gør... Det bliver det helt store

99%!

--
Armand
(der blev nostalgisk til tåregrænsen over at genopleve Draken (i
østrigske farver) under jubilæums-show'et i Skrydstrup forrige(?) år)




Anders Sune Jensen (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 31-05-01 11:53


Steffan Scheel Poulsen <ssp@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f5197$71g$1@sunsite.dk...
>
> Hvor og hvornår bliver disse auktioner afholdt ?? Er der en hjemmeside man
> kan checke..??

Såvidt jeg er informeret er der en i oktober

Anders



Christian Nedergaard (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Christian Nedergaard


Dato : 31-05-01 14:19


"Steffan Scheel Poulsen" <ssp@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:9f5197$71g$1@sunsite.dk...
>
> Hvor og hvornår bliver disse auktioner afholdt ?? Er der en hjemmeside man
> kan checke..??
>
http://www.hmak.dk/dk/auktioner/auktioner.htm



Allan Bojesen (02-06-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 02-06-01 08:27


> > Hvor og hvornår bliver disse auktioner afholdt ?? Er der en
hjemmeside man
> > kan checke..??
> >
> http://www.hmak.dk/dk/auktioner/auktioner.htm

Der var en annonce i JP igår vedr. auktion. Der var bl.a. 8 stk. BMW
GS. Tænkte ikke lige på datoen.

Allan Bojesen



John Thomsen (02-06-2001)
Kommentar
Fra : John Thomsen


Dato : 02-06-01 15:51

On Thu, 31 May 2001 10:54:04 +0200, "Steffan Scheel Poulsen"
<ssp@mobilixnet.dk> wrote:

>
>Hvor og hvornår bliver disse auktioner afholdt ?? Er der en hjemmeside man
>kan checke..??
>
En til to gange årligt, på vistnok kun to steder i landet.

Sidst var vist i slutningen af marts på Forsvarets Park-område (park =
materelpark) i Allerød. Den anden er måske i Hjørring?

Sædvanligvis en tirsdag med eftersyn om mandagen, og oftest annonceret
i lands-bladene kun en uge før, med mulighed for tilsendelse af
katalog mod porto-kuvert.

En af vennerne købte for mange år siden en BSA, tror nok 350....

Materiellet i dag er mindre velholdt end før i tiden, fordi der er så
mange forskellige der "voldkører" det, hvorimod man op til 1980'erne
både tildelte personellet "faste" køretøjer og samtidig holdt øje med
dets tilstand, som "ejeren" blev holdt ansvarlig for....

Venligst
John

Soren Schimkat (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Soren Schimkat


Dato : 31-05-01 10:51

Hej Anders

Jeg var kanylekriger ved trænet i sin tid... og har derfor, med mine
egne øjne, set hvordan de cykler blev behandlet... og ord kan ikke
beskrive de tæsk de cykler har fået... for "va' faen'.. det er sguda
ikke min MC" var et flittigt brugt motto. Cyklerne der har været brugt
af ordonanserne er iøvrigt droslet til ca. 35 Hk... hvorimod cyklerne
som MP'erne bruger vist ikke er droslet.

mvh Søren



Anders Sune Jensen wrote:
>
> Er der nogle der har erfaringer med køb af MC på militærets auktioner.
> De bliver solgt uden afgift for ca. 6000-10000 Kr.
> Som regel er det BMW GS modeler der har været brugt som ordonansmotorcykler.
> Er der nogle der har prøvet at købe en sådan må man gerne øse af sin visdom.
>
> MVH Anders

Bo Stilling Christia~ (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Bo Stilling Christia~


Dato : 31-05-01 11:16

> ikke min MC" var et flittigt brugt motto. Cyklerne der har været brugt
> af ordonanserne er iøvrigt droslet til ca. 35 Hk... hvorimod cyklerne
> som MP'erne bruger vist ikke er droslet.


Ja, så er det altså lidt uretfærdigt at lege soldater og politi, når det
kun er politiet, der har hurtige cykler

/Bo Stilling Christiansen



Armand (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-01 16:37


Bo Stilling Christiansen <boc@sonofon.dk> skrev i en
news:01c0e9ba$bbb00dc0$632a12ac@pc3423...
> >
> > Cyklerne der har været brugt af ordonanserne er iøvrigt droslet til
ca. 35 Hk...
> > hvorimod cyklerne som MP'erne bruger vist ikke er droslet.
> Ja, så er det altså lidt uretfærdigt at lege soldater og politi, når
det
> kun er politiet, der har hurtige cykler

Argumentet er at ordonnanser er menige og måske endda værnepligtige,
hvorimod MP'erne har en længere uddannelse/tjenestetid og endvidere er
befalingsmænd, som formodes at kunne styre sig selv på to hjul :-/

Endvidere tror jeg ikke at masser af HK er en ubetinget fordel i terræn
:-/ - Hvorimod MP'ernes kun er beregnet til transport på asfalt!

Aprospos:
For tiden tester MP'erne bl.a. Duc 600 Monster-dark!

--
Armand.




Claus Rittig (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 31-05-01 17:58

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9f5pel$184k$3@news.cybercity.dk...

> Endvidere tror jeg ikke at masser af HK er en ubetinget fordel i terræn
> :-/

[Før kaffen galt i halsen] HOST, hark, ah-hwaba?

Rittig
(60-65hk i terræn, og det spiller fint)



Armand (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-06-01 14:53


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:9f5te5$ssh$1@news.inet.tele.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:9f5pel$184k$3@news.cybercity.dk...
>
> > Endvidere tror jeg ikke at masser af HK er en ubetinget fordel i
terræn
> [Før kaffen galt i halsen] HOST, hark, ah-hwaba?

På en tung BMW GS???

--
Armand.



Claus Rittig (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 01-06-01 18:14

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9f86ts$uua$17@news.cybercity.dk...

> > > Endvidere tror jeg ikke at masser af HK er en ubetinget fordel i
> terræn
> > [Før kaffen galt i halsen] HOST, hark, ah-hwaba?
>
> På en tung BMW GS???

ISÆR på tunge cykler!
En af de fedeste off-roadere jeg har været ude at køre med, var en 800cc BMW
med White Power bagdæmper og Marzochhi forgaffel.
Der skal en del power til at lave fremdrift i sådan en slæde på løst
underlag.

Rittig



Pein (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 31-05-01 18:28

Armand skrev ...
>
>Endvidere tror jeg ikke at masser af HK er en ubetinget fordel i
>terræn :-/
>
Rettelse til Armand: Det er det! Ubetinget!
Men muligvis kan man sige, at manglende HK er knap så stor en ulempe i
terræn som på asfalt, fordi en lidt større del af kørslen foregår under
forhold, hvor man ikke kan bruge kræfterne alligevel (snæver skov, nedad
skrænter mm.).

Jeg er ganske vist stadig lidt uerfaren i terræn til at udtale mig, men i
lørdags til Wild West i Holstebro øvelsesterræn, fik jeg tydeligt baghjul
på "langsiderne", og jeg gav den _alt_ hvad den kunne trække, men jeg har
kun 29 HK. Det var lidt surt. Rittig siger jeg skal være glad for min
maskine er fin i snæver skov, men de langsider var altså lidt trælse.

/Pein



Nikolaj B. Kjeldsen (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj B. Kjeldsen


Dato : 31-05-01 18:07

Jeg prøver lige at give en længere udredning :)

Jeg har selv kørt kværn for hæren (som værnepligtig) og fik også skruet en
del i maskinerne. Det er alle BMW R65GS leveret i to versioner. En version
med 27HK og en med 48HK. Versionen med 48 HK var forbeholdt Militær
Politiet - og det skyldes til dels at de skulle kunne "fange" os andre.
Efter min overbevisning var de ikke en skid bedre til at køre kværn - i
hvert fald ingen tegn på bedre uddannelse (men det var fedt at låne en
køredragt af dem:). Men den primære grund til at langt de fleste af
maskinerne var droslet skyldes hærens formodning om at de så nok holdt
længere og senere var det smart pga. de nye kørekortregler som hæren nu også
skal overholde. Mange har jo ikke stort kort når de kommer ind og jeg ved
også at det har været et problem hos MP´erne, der også kunne ligge på
grænsen til at have lov til at køre 48HK maskinerne..
Til selve droslingen. Det er IKKE noget der er foretaget i DK men gjort fra
fabrik. Maskinen leveres civilt i tyskland i både 27HK og 48HK version (pga
forsikringsgrænser) og droslingen består i flere ting (det er faktisk to
modeller). Kaburatorerne er anderledes, knasten ligeså og bagtøjet er også
anderledes. Herudover er ting som laderelæ også anderledes (måske fordi det
skal kunne trække blink). Jeg gjorde det at jeg smed de andre kaburatorer
på, samt et andet bagtøj + diverse småting. Den kunne så trække noget højere
op og sparkede lidt mere fra sig i terræn (men stadig en tung satan og
uhandy i vildskab)..
Den lille version trækker dog også fint og bundtrækket var godt.
Maskinerne er indkøbt i 91 + nogle ekstra i 96 (66 på nummerpladen) og står
allerede nu for en udskiftning. Når man tænker på at det er BMW maskiner
siger dette lidt om hvordan be bliver behandlet.. De får simpelthen de
vildeste tæsk man kan forestille (gearskift uden kobling = selvfølge)..
Derfor ville jeg også kun købe en på auktion hvis der fulgte en hel cykel
med i reservedele !!
Men jeg skal da være ærlig og indrømme at jeg også har leget lidt med
tanken - jeg og kællingen (med lækker bemaling på tanken) oplevede sq nogle
ting -- ak ja..

Men det korte af det lange er: Pas på hvad du køber - for de har altså været
udsat for en "kærlig" højrehånd -- eller to !!

MVH
Nikolaj
RF600R



Anders Sune Jensen <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en
news:9f5140$pra$1@news.inet.tele.dk...
>
> Er der nogle der har erfaringer med køb af MC på militærets auktioner.
> De bliver solgt uden afgift for ca. 6000-10000 Kr.
> Som regel er det BMW GS modeler der har været brugt som
ordonansmotorcykler.
> Er der nogle der har prøvet at købe en sådan må man gerne øse af sin
visdom.
>
> MVH Anders
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste