Skærme
Fijala 3554
TFT og TV
Fra : Søren M

Dato : 18-05-05 11:59

Hej Skærmgruppe,

Hvis man køber en TFT skærm til sin computer uden TV tuner kan man så på
en nem måde få TV tuner i den dag man vil bruge det som TV i evt. køkken
eller skal der PC til med TV tuner til for at det kan lade sig gøre?

Mvh.
Søren M

Den har indtil videre sparet mig for at få 21266 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : zczc

Dato : 18-05-05 12:33

"Søren M" <donotwritehere@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en nem måde få TV tuner i den dag man vil bruge det som TV i evt. køkken
> eller skal der PC til med TV tuner til for at det kan lade sig gøre?

Du kan købe en løs tv-tuner (500 kr?) og sætte til skærmen uden pc.

Fra : Søren M

Dato : 18-05-05 12:44

s@lgø.zc> skrev i en meddelelse

> "Søren M" <donotwritehere@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan købe en løs tv-tuner (500 kr?) og sætte til skærmen uden pc.

mange tak Hans,

oki hvordan og hvor finder man dem?

Mvh.
Søren

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-05-05 16:22

> mange tak Hans,
>
> oki hvordan og hvor finder man dem?
>
> Mvh.
> Søren

Jeg har en som jeg har købt i Netto på tilbud for 400, den er ca et halvt år
gammel men ubrugt. Den kan du købe for samme pris + porto.

Steen.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-05-05 18:18

det kommer an på hvilke indgange der er i skærmen. Hvis der kun er DVI
og VGA, tror jeg ikke du kan uden videre...

Men mange nye skærme har s-video indgang (Dell's fra 19" og op) og så
kan du bare tage en gammel udslidt video og sætte til din TFT skærm og
et par PC-højttalere, så har du et TV!

Fra : Søren M

Dato : 18-05-05 22:10

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men mange nye skærme har s-video indgang (Dell's fra 19" og op) og så
> kan du bare tage en gammel udslidt video og sætte til din TFT skærm og

Hej Esben,

nååh ja det kan man jo, men den fylder jo en del en sådan video.

Jeg håber der er andre (mindre) muligheder

Mvh.
Søren

Den har indtil videre sparet mig for at få 21289 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-05-05 09:27

> det kommer an på hvilke indgange der er i skærmen. Hvis der kun er DVI
> og VGA, tror jeg ikke du kan uden videre...

De fleste eksterne TV-tunere har VGA-udgang, mindes ikke at have set en med
DVI.
Så det er vigtigt at skærmen har VGA-indgang.
Et andet problem med TV-tunerne er at det fleste køre 1024x768 og det kan
blive noget forfærdelig noget at se på, hvis skærmen ikke selv er god til at
skalere.

> Men mange nye skærme har s-video indgang (Dell's fra 19" og op) og så kan
> du bare tage en gammel udslidt video og sætte til din TFT skærm og et par
> PC-højttalere, så har du et TV!

Kræver så en S-VHS video, med mindre der også er composite-indgang i
skærmen.

Brian

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-05-05 17:15

> Kræver så en S-VHS video, med mindre der også er composite-indgang i
> skærmen.

Nej, der findes jo adaptere fra SCART til S-video stik...

Fra : jones_net

Dato : 16-06-05 12:51

"Søren M" <donotwritehere@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> en nem måde få TV tuner i den dag man vil bruge det som TV i evt. køkken
> eller skal der PC til med TV tuner til for at det kan lade sig gøre?

Hvis skærmen endnu ikke er købt, kan du købe én med tuner indbygget - f.eks.
Samsung Suncmaster 710 MP til ca. 2650,-. Den er i 17" og efter min mening
OK til prisen.

/J