Godfather
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 11:43

Hej NG,

Kvickly har de 3 Godfather film på tilbud (?) til 90 kr stk i morgen
torsdag. Jeg er lidt bekymret, om det er ok versioner, da der står
"Widescreen collection" og "One to watch" på coveret. Er det ikke noget med
dårligere lyd, billede.. ?

Kan det bedre betale sig at købe Godfather DVD collection i samlepakke
(http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=6336) ?
Er filmene i collection samlepakken længere end de film, som sælges i
Kvickly ?
Og er kvaliteten bedre mht billede og lyd ?

Sidste spørgsmål: Nogen som ved, hvor man kan købe Godfather DVD collection
billigst ?

/W

Fra : Kong Kent

Dato : 18-05-05 13:09

> [...]
> torsdag. Jeg er lidt bekymret, om det er ok versioner, da der står
> "Widescreen collection" og "One to watch" på coveret. Er det ikke noget med

Nope. De enkelte udgivelser er akkurat samme version som dem i den
samlede pakke. Eneste du ikke får er den ekstra-dvd der følger med i
pakken, hvor der er "Bonus Materials" såsom en ganske informativ og lang
dokumentar osv.

Selve filmene er dog *fuldstændig ens* i både længde, billed- såvel som
lydkvalitet osv.

> Kan det bedre betale sig at købe Godfather DVD collection i samlepakke
> (http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=6336) ?

Ja, hvis du vil have bonus-materialet med, og den fine indpakning.

> Er filmene i collection samlepakken længere end de film, som sælges i
> Kvickly ?

Nej. Der findes kun én version af Godfather-filmene på DVD.

tjek www.dvdempire.com , www.axelmusik.dk , www.dv4u.dk osv. osv.

mvh

Kent - meget stor Godfather-fan.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 18-05-05 14:41

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lang dokumentar osv.
>
> Selve filmene er dog *fuldstændig ens* i både længde, billed- såvel

Er er også kommentarspor på Kvicklys udgave?

Mikkel

Fra : Kong Kent

Dato : 18-05-05 15:05

> Er er også kommentarspor på Kvicklys udgave?

Det mener jeg. Men når du spørger bliver jeg jo i tvivl *GG*

Vi har desværre ikke en Kvickly i Hjørring (believe it or not!!), så jeg
kan ikke lige gå ned og tjekke. De kommentarspor er faktisk nogle af de
bedre. Coppola har nogle sjove anekdoter han fletter ind i det
forventede "derfor gjorde jeg sådan osv..." Sublim udgivelse, den pakke!!

mvh

Kent.

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-05-05 09:56

Kong Kent wrote:

> [...]

> som lydkvalitet osv.

> Nej. Der findes kun én version af Godfather-filmene på DVD.

Njae... der er jo også en ntsc-version

Og jeg fandt da (lige da den første af de tre enkelt-dvd'er blev udgivet) en
hjemmeside hvor de viser forskellige stills fra filmen hvor man kan se
forskellen i billedet mellem enkelt og pakke-dvd'erne.

svjh (og det er jo et stykke tid siden) var der en del forskel på Enkelt vs
Pakke i ntsc. Forskellen var vist ikke så stor i PAL-udgaven.

> Kent - meget stor Godfather-fan.

Så har du vel læst dén side, og en anden side der modsiger den, og fortæller
at der var noget galt med hans setup ?

/jim

Fra : Kong Kent

Dato : 19-05-05 19:53

> Njae... der er jo også en ntsc-version

Korrekt. Når jeg skriver "billed- såvel som lydkvalitet", så har du ret
i, at ntsc-udgaven er anderledes, da den bruger færre linier end
pal-udgaven, rent opløsningsmæssigt. Men *selve* filmen er jo stadig den
samme. Der eksisterer ikke nogen directors cut eller spec.ed. eller
andet fancy man kan kalde en anden udgave.

Der findes en kronologisk-version, men det er en tv-udgave der ikke er
udgivet på DVD.

> [...]
>
> svjh (og det er jo et stykke tid siden) var der en del forskel på Enkelt vs
> Pakke i ntsc. Forskellen var vist ikke så stor i PAL-udgaven.

Netop. Det er ikke den store hovedpine at finde ud af for
feinschmeckere. Men han spørger om udgaverne i Kvickly, hvorfor denne
del af tråden er totalt ligegyldig. For de har 112% sikkert de
europæiske PAL-udgaver til salg. Ikke NTSC.

> Så har du vel læst dén side, og en anden side der modsiger den, og fortæller
> at der var noget galt med hans setup ?

Nej, for det har *intet* med selve filmen at gøre. Det er en teknisk
diskussion omkring tv-formatet i henholdsvis Europa (PAL) og USA (NTSC).
Ikke selve filmenes 'version'.

Wjevtjenovic kan roligt købe versionerne i Kvickly, velvidende han ikke
går glip af enkelte scener, den rigtige afslutning eller en redigeret
udgave. Han køber præcis de samme film vi andre har i pakkeløsningen.

mvh

Kent.

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-05-05 14:07

Kong Kent wrote:
> Men *selve* filmen er jo stadig
> den samme. Der eksisterer ikke nogen directors cut eller spec.ed.
> eller andet fancy man kan kalde en anden udgave.

Ahh.. på den måde. Nej det har du helt ret i.

> Wjevtjenovic kan roligt købe versionerne i Kvickly, velvidende han
> ikke går glip af enkelte scener, den rigtige afslutning eller en redigeret
> udgave. Han køber præcis de samme film vi andre har i pakkeløsningen.

Yep. De samme scener. Men når "folk" skriver version vil jeg nu mene at
f.eks "Det Femte Element" i Superbit-udgave er en anden version af filmen
end den almindelige.

/jim

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 19-05-05 07:56

Wjevtjenovic skrev:
> Kan det bedre betale sig at købe Godfather DVD collection i samlepakke
> (http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=6336) ?

Ja, hvis du har set filmene og kan lide dem syntes jeg du skal købe dem
og få bonus dvd'en med.

> Sidste spørgsmål: Nogen som ved, hvor man kan købe Godfather DVD collection
> billigst ?

Ved ikke om det er det billigste sted, men jeg købte selv her:
http://www5.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=4585&subcat=region2

£27.99 og gratis forsendelse.

Mvh Peter, Odense

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 09:55

> Ved ikke om det er det billigste sted, men jeg købte selv her:
> http://www5.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=4585&subcat=region2
>
> £27.99 og gratis forsendelse.

Ved du om versionen på cdwow er med danske undertekster, fordi det skriver
de ikke noget om ?

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-05-05 10:43

Wjevtjenovic wrote:

> Ved du om versionen på cdwow er med danske undertekster, fordi det skriver
> de ikke noget om ?

Det var der ihvertfald på min.

-Rune Jensen

Fra : GasHunter

Dato : 20-05-05 16:42

Wjevtjenovic wrote:

[SNIP]

> Sidste spørgsmål: Nogen som ved, hvor man kan købe Godfather DVD collection
> billigst ?

Er ret sikker på dette er det billigtste sted:

http://www.axelmusic.dk/productDetails/097361564746

Andreas