Andet multimedie
Hvordan laver man dette?
Fra : Monty

Dato : 18-05-05 10:28

Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har nedenfor lagt et link til en side. På
siden kan man se nogle små hvide firkanter i hjørnerne.

Hvordan laver man dem nemmest? Jeg har Photoshop til min rådighed men jeg er
ikke så hård til at bruge den.

Monty

http://hjem.wanadoo.dk/~wan60831/monet/claude.htm

Fra : Miss007-8500

Dato : 18-05-05 11:03

"Monty" <team6011@mail.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden kan man se nogle små hvide firkanter i hjørnerne.
>
> Hvordan laver man dem nemmest? Jeg har Photoshop til min rådighed men jeg

Hvis du i Photoshop åbner et billede du vil have disse dekorative kvadrater
på. Så vælger du Værktøjet: Rectangular Marquee Tool. Du laver evt. et nyt
layer. Så tegner du et kvadrat med SHIFT-tasten nede (med shift nede gør, at
du får en kvadrat frem for en rektangel). Vælg Edit -> Stroke. Vælg, 1 px,
hvid og sæt prik i "Inside". Så har du et kvadrat. Du kan så dublere
layer'et det antal gange du ønsker kvadrater, og flytte rundt, så du synes
det er pænt.

Håber det kunne bruges.

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : Monty

Dato : 18-05-05 22:02

> [...]
> hvid og sæt prik i "Inside". Så har du et kvadrat. Du kan så dublere
> layer'et det antal gange du ønsker kvadrater, og flytte rundt, så du synes

Jeg takker for svaret

Monty

Fra : Monty

Dato : 19-05-05 07:44

> [...]

Nu har jeg lige sat og prøvet mig lidt frem med det men det lykkes ikke helt
som jeg gerne ville.
Hvordan får du den hvide ramme omkring kvadratet? Når jeg prøver at lave det
så får jeg ganske vist et kvadrat men linjerne omkring er "brudte". Det er
ikke en "solid" firkant med en hvid ramme omkring.

Jeg har prøvet at ændre til 3 pixel men det hjalp heller ikke. Nogen der kan
fortælle hvad jeg gør forkert?

Er der desuden nogen der kender et godt sted på nettet hvor man kan følge en
guide til hvordan man bruger photoshop?

Monty

Fra : Miss007-8500

Dato : 19-05-05 13:03

> [...]
> fortælle hvad jeg gør forkert?
>
> Er der desuden nogen der kender et godt sted på nettet hvor man kan følge

Hej igen

For at ophæve markeringen, som er den stiblede kant, ved at klikke et andet
sted med Rectangular Marguee Tool, eller evt. ved at trykke CTRL+D
skal du bare se løjer.

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : N. Lindhard

Dato : 05-06-05 14:30

Der er masser at steder på nettet om Photoshop. Prøv disse:
> en

<http://www.fusionuser.com>Fusionuser (medlemskab til 5/9 2005)
<http://www.gotfusion.com>GotFusion (medlemskab til 9/9 2005)
<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?14@@.ee6b33c>InDesign forum
<http://www.good-tutorials.com/>Good Tutorials (1.800)
<http://www.adobe.se/products/tips/indesign.html>InDesign Tutorials på
svensk
<http://www.myfonts.com/WhatTheFont/>Find font
<http://www.firewerx.dk/v2/photoshop.php>Photoshop links
<http://user.fundy.net/morris/redirect.html?photoshop14.shtml>Photoshop 6
Tips
<http://www.teamphotoshop.com/photoshop/tutorials/ps_tut_tools.php>Team
Photoshop
<http://myjanee.home.insightbb.com/tutorials.htm>anee´s Photoshop Tutorials
(imponerende!)
<http://www.prodic.dk/>Photoshop tutorials på dansk
<http://hotwired.lycos.com/webmonkey/design/graphics/tutorials/tutorial1.html>WebMonkey´s
Photoshop Crash Course
<http://www.hah.net/p5/text/bildeeffekter/bildeeffekter_intro.htm>Norske
Photoshop tutorials
<http://www.escrappers.com/photoshop.html>eScrappers Photoshop Guides
<http://www.thinkdan.com/tutorials/photoshop.html>ThinkDan Photoshop
tutorials
<../FE-data/Photoshop Links.htm>Photoshop Resources
<http://www.vizualgroove.com/pstips.htm>Photoshop tips & Techniques Visual
Groove
<http://www.photoshopjunkie.com/tutorials.html>Photoshop Junkie Tutorials
<http://www.photoshop-stuff.com/Photoshop-Tutorials/WinAmpSkin/WinAmpSkin1.html>Lav
WinAmp-lignende skins i Photoshop

Fra : newbie@news

Dato : 11-06-05 21:52

> Er der desuden nogen der kender et godt sted på nettet hvor man kan følge
en
> guide til hvordan man bruger photoshop?
>
> Monty

JA, du kan prøve www.jakobdam.dk som også har et forum man med fordel kan