Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
opladelige batterier
Fra : Jørgen

Dato : 18-05-05 07:58

Jeg ser, at der til visse kameraer medleveres almindelige engangs-batterier,
f.eks. AA. Kan man regne med bare at kunne udskifte dem med genopladelige AA
batterier?
Er der ikke noget om, at de genopladelige aldrig når helt op på samme
spænding som de engangs-?
Og er der ikke noget om, at elektronikken kun arbejder tilfredsstillende nær
batteriets maxspænding og dermed ikke er tilfreds med et genopladeligt, der
måske kun opnår f.eks 85% af engangsbatteriets maxspænding?
Mvh Jørgen

--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-05 08:00

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
engangs-batterier,
> f.eks. AA. Kan man regne med bare at kunne udskifte dem med genopladelige

Ja.

> Er der ikke noget om, at de genopladelige aldrig når helt op på samme
> spænding som de engangs-?

Betyder intet, de almindelig falder alligevel når de bliver belastet.

> [...]
der
> måske kun opnår f.eks 85% af engangsbatteriets maxspænding?

Vores Canon PowerShot A75 kan tage 100+ billeder med 2500 mAh genopladelige
fra HN.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Brian Lund

Dato : 18-05-05 08:40

> der
>
> Vores Canon PowerShot A75 kan tage 100+ billeder med 2500 mAh
genopladelige
> fra HN.

Mit A75 kunne klare omkring 300 billeder på 2100 mAh ;)
Det fleste var så taget uden blitz!

Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-05 09:22

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message

> genopladelige
>
> Mit A75 kunne klare omkring 300 billeder på 2100 mAh ;)

Vores kan sikkert også tage flere, jeg holder ikke styr på det.
De fleste er taget med blitz, og altid med LCD tændt.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 08:46

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> måske kun opnår f.eks 85% af engangsbatteriets maxspænding?

Der står en masse om batterier her: http://photo-gallery.dk/side-08.htm

/Alex

Fra : Jørgen

Dato : 18-05-05 09:57

> Der står en masse om batterier her: http://photo-gallery.dk/side-08.htm
>
> /Alex

Den er alle tiders. Den ser ud til at besvare alle disse spørgsmål
fyldestgørende.
Tak.
Jørgen

Fra : Ole Helms

Dato : 18-05-05 19:58

On Wed, 18 May 2005 09:46:28 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
skrev:

>Der står en masse om batterier her: http://photo-gallery.dk/side-08.htm

Ja, den er rigtig god.
Prøv at se, hvad der sker, når der går lidenskab i batterierne.
http://albert.achtung.com/cameras/A80/batteries.html
afsnittet The "Smart" Battery Rotation og Battery Logistics

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 19-05-05 00:51

On Wed, 18 May 2005 08:57:52 +0200, "Jørgen" wrote:

> Jeg ser, at der til visse kameraer medleveres almindelige engangs-batterier,
> f.eks. AA. Kan man regne med bare at kunne udskifte dem med genopladelige AA
> batterier?

Ja, du bør skifte til genopladelige. Alm. alkaline AA batterier
holder ikke særligt længe - f.eks. på Canon S1 IS får jeg omkring
100 billeder på 4xAA alkaline, mens 4x genopladelige (2000 mah)
giver 300-500 billeder.

Moderne kameraer til AA-batterier er egentligt beregnet til
genopladelige og din kamera-producent har sikkert også en (dyr)
AA-oplader med deres navn og logo på programmet.

--
Stig