Kvinder! - Hvad fan*** tænker de på????
Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-05 06:57

På engang at se den medfølgende video!? Den ene bil er sgu godt nok skildt
ad i hoveddele. Den anden(Ford Fiesta?), sidder forsæderne, hvor bagsædet
normalt er.......

To kvinder blev hårdt kvæstet, da Helsinge i Nordsjælland igen i nat
blev ramt af tragisk trafikulykke

Mikkel Selin - 6:50 - 18. maj. 2005

En kvinde blev livsfarligt kvæstet og en anden kvinde brækkede begge
ben, da tre biler natten til onsdag var involveret i et sammenstød ved
Helsinge i Nordsjælland.

Den tredje bilist slap fra ulykken uden skader, oplyser Hillerød
Politi.

- Vi ved endnu ikke helt, hvordan det foregik og savner vidner til
ulykken, siger vagthavende ved Hillerød Politi til ekstrabladet.dk.

Den umiddelbare teori går på, at den ene bil har holdt i vejkanten og
derefter er drejet ud foran den anden. Den tredje bil er efterfølgende
kollideret med de to forulykkede biler.

Helsinge-området er i løbet af det seneste år blevet ramt af flere
alvorlige trafikulykker med adskillige hårdt kvæstede og dræbte til følge.

Fra : Thomas H.

Dato : 18-05-05 08:51

> På engang at se den medfølgende video!? Den ene bil er sgu godt nok skildt
> ad i hoveddele. Den anden(Ford Fiesta?), sidder forsæderne, hvor bagsædet
> normalt er.......

Og så på en helt lige motortrafikvej, hvorfor laver man overhovedet uvending
der, og hvordan kan man overse om der kommer nogen - jeg fatter det ikke.
....de har nok alle kørt for hurtigt, det er den eneste forklaring

Fra : Leonard

Dato : 18-05-05 11:07

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>...de har nok alle kørt for hurtigt, det er den eneste forklaring

også den der vendte -(

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-05-05 15:06

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der, og hvordan kan man overse om der kommer nogen - jeg fatter det ikke.
> ...de har nok alle kørt for hurtigt, det er den eneste forklaring

Hvor læser du noget om en uvending (ikke at det ikke er sket) det fremgår da
ikke af politiet udtalelse/teori, derimod blot at de er "drejet ud" hvilket
jo også blot kan være at svinge ud i trafikken fra vejsiden uden at
orientere sig først.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-05 17:11

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilket
> jo også blot kan være at svinge ud i trafikken fra vejsiden uden at

Drejet ud fra rabatten?

Hvor mange motortrafikveje kender du, Hans, der har sideveje?

Fra : John Sahl

Dato : 18-05-05 17:29

Henrik B. wrote:
> Hvor mange motortrafikveje kender du, Hans, der har sideveje?

Den diskussion har jeg haft med et par kørelærere da jeg tog
lastbilkort.. Min påstand er jo at det ikke findes i DK, da der
inden sidevejen kommer står skilte med "motortrafikvej ophører"
og efter sidevejen er passeret skilte med "motortrafikvej begynder"
men det ville de _slet ikke_ høre på

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Verner Olsen

Dato : 18-05-05 20:12

On Wed, 18 May 2005 18:29:29 +0200, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>inden sidevejen kommer står skilte med "motortrafikvej ophører"
>og efter sidevejen er passeret skilte med "motortrafikvej begynder"

Det troede jeg også men:

Ny Nibevej har en sådan... Der er skiltet med "farligt kryds" og 80
km/t, men der er _ikke_ ophør af motortrafikvejen! (Det er ved
af-/på-kørrslen ved Frejlev (SVJH))

Verner

Fra : John Sahl

Dato : 18-05-05 20:48

Verner Olsen wrote:
> Ny Nibevej har en sådan... Der er skiltet med "farligt kryds" og 80
> km/t, men der er _ikke_ ophør af motortrafikvejen! (Det er ved
> af-/på-kørrslen ved Frejlev (SVJH))

Er den kommet til efter 1991, please say yes

Fra : Verner Olsen

Dato : 19-05-05 00:13

On Wed, 18 May 2005 21:47:31 +0200, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Er den kommet til efter 1991, please say yes

Yes )

Verner

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-05 07:41

Verner Olsen wrote:
> On Wed, 18 May 2005 21:47:31 +0200, "John Sahl"

> Yes )

Hehe!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-05-05 11:56

John Sahl wrote:

> [...]
> inden sidevejen kommer står skilte med "motortrafikvej ophører"
> og efter sidevejen er passeret skilte med "motortrafikvej begynder"

Det holder heller ikke alle steder.

Har set flere steder hvor en lille vej (markvej eller smal vej) krydser
en motortrafikvej uden at den ophæves gennem krydset. Det skal så med at
ved dem jeg lige husker er der *svingning* forbudt i alle retninger.
Altså man må kun køre lige igennem eller lige over.

--
MVH Finn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-05-05 19:47

> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Drejet ud fra rabatten?

Kald det rabatten eller vejside, uvending er ikke nævnt som mulighed af
politiet, i deres formulering.

> Hvor mange motortrafikveje kender du, Hans, der har sideveje?

Rigitg mange, så sent som lørdag kørte jeg på en mellem Herning og
Holstebro, dog skal det siges at der er motortrafikvejs ophørsskilte ved
sidevejen udmunding i vejstrækningen med motortrafikvej, og
motortrafikvejsskilt igen efter udmundingen, samme senarie finder du
ligeledes på strækningen mellem Vejle og Fredericia plus en del flere gamle
Motortrafikvejsstrækninger.

Så jo Henrik - der findes en del af disse sidevejsudmundinger i
motortrafikveje.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-05 07:20

> [...]
> motortrafikvejsskilt igen efter udmundingen, samme senarie finder du
> ligeledes på strækningen mellem Vejle og Fredericia plus en del flere

Som du selv skriver, så ophører motortrafikvej i.f.b. med sidevejene.

> Så jo Henrik - der findes en del af disse sidevejsudmundinger i
> motortrafikveje.

Nope. Indtil videre er der nævnt ét eksempel...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-05 07:26

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Som du selv skriver, så ophører motortrafikvej i.f.b. med sidevejene.

> Nope. Indtil videre er der nævnt ét eksempel...

Den nye Genvejen mellem Åbo og Hasselager ved Århus.
Der hvor motorvejen fra og til Viby er sluttet til er der hajtænder for dem
som skal de ene retning.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jørgen L.

Dato : 18-05-05 10:45

> Helsinge-området er i løbet af det seneste år blevet ramt af flere
> alvorlige trafikulykker med adskillige hårdt kvæstede og dræbte til følge.

Den vej har kostet mange meneskeliv siden den blev bygget, der mindst et
spor for lidt, så der bliver foretaget nogle ret uheldige eller skal man
sige ret heldige overhalninger.

Jeg har været ude for. adskillige som overhaler selv om der er modkørende
(mig og adskillige andre), så jeg måtte ud i rabatten, folk som vender om,
folk som cykler eller kører på knallert, traktore, osv.

Jeg har jævnligt disse ting til politiet men ingen respons da de ikke har
tid.

Hilsen Jørgen

Fra : phk

Dato : 18-05-05 13:58

Hvis man kun kikker på subj. - så bliver det en meget kort tråd :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-05 14:01

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis man kun kikker på subj. - så bliver det en meget kort tråd :)

Er du sikker:

- tøj
- indkøb
- mænd
- hvordan får vi mænd til at gøre rent
- indkøb
- tøj
- mode
- tøj
- tv serier

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-05-05 14:37

> Er du sikker:

> - tøj
> - mode
> - tøj
> - tv serier
> - tøj
> - indkøb
> - mænd
> - hvordan får vi mænd til at gøre rent
> - indkøb
> - tøj
> - mode
> - tøj
> - tv serier

Kan se du har opdaget at Windows understøtter Cut 'n' Paste

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-05 14:41

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Kan se du har opdaget at Windows understøtter Cut 'n' Paste

Yep

--
mvh / regards

Christian

Fra : Kate

Dato : 21-05-05 09:49

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> På engang at se den medfølgende video!? Den ene bil er sgu godt
> nok skildt ad i hoveddele. Den anden(Ford Fiesta?), sidder
> forsæderne, hvor bagsædet normalt er.......

Så du mener at kun kvinder foretager tåbeligheder i trafikken?
Så kan jeg slet ikke forstå hvorfor så mange mænd har bil og kørekort,
de kører jo ikke. Kun kvinder der kører med alle de tåbeligheder der
foregår på de danske veje, er det det du mener?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : phk

Dato : 21-05-05 15:53

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> de kører jo ikke. Kun kvinder der kører med alle de tåbeligheder der
> foregår på de danske veje, er det det du mener?

Vi har vores mening om kvinder i trafikken og du skal ikke desillusionere os
med kendsgerninger.

--
Per, Esbjerg
- kører noget bedre end enhver kvinde - racerkører eller ej!

Fra : Kate

Dato : 21-05-05 22:37

> Vi har vores mening om kvinder i trafikken

De er bare så stereotype

> og du skal ikke
> desillusionere os med kendsgerninger.

Jo