Tryktest af krumtaphus, udstyr, tips ?
Fra : Poul B-H

Dato : 31-05-01 09:13

Har du nogen erfaring evt. tips til test af tæthed af krumtaphus på en to-takter ?

Poul B-H

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 09:31

On 31 May 2001 01:12:43 -0700, pbekkerh@post6.tele.dk (Poul B-H)
wrote:

>Har du nogen erfaring evt. tips til test af tæthed af krumtaphus på en to-takter ?

Ikke det der ligner,men måske du alliwl kan bruge flg.

http://www.off-road.com/atv/ptester.htm

-M

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-05-01 21:25

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du nogen erfaring evt. tips til test af tæthed af krumtaphus på en
to-takter ?

Hvad er da problemet?

/Rune

Fra : Poul B-H

Dato : 01-06-01 07:57

"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> wrote in message news:<lMxR6.8654$dS3.527942@news010.worldonline.dk>...
> "Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> to-takter ?
>
> Hvad er da problemet?

Jeg skal til at samle den efter rep.

Poul B-H

Fra : Rune Larsen

Dato : 02-06-01 14:34

> Jeg skal til at samle den efter rep.

Med lidt følsomhed under samlingen er der vel ingen utætheder?

/Rune

Fra : Rune Larsen

Dato : 02-06-01 14:34

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal til at samle den efter rep.

Hvor meget nåede der forresten at ryge??

/Rune

Fra : Poul B-H

Dato : 02-06-01 19:42

> "Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget nåede der forresten at ryge??

Hele skørtet på stemplet var brækket af, topstykket fuld af aftryk af alu
stumper, cylinderen havde masser af alu smurt ud på væggen men
tilsyneladende ikke nogen ridser i Nicasil'en, højre krumtapleje og højre
plejlstangsleje defekt.
Det er sandsynligvis plejlstangslejet der er gået først, derefter er
stemplet blevet skubbet sidelæns i cylinderen og derved er skørtet brækket
af, men det er kun gætterier. Hvordan de 2 lejer kunne ryge aner jeg ikke,
hele krumtappen skulle være nyindstalleret for 3-4 driftstimer siden iflg.
den foregående ejer, måske manglende tilkøring eller et forkert stempel ?

Jeg venter på cylinder (den bliver checket og evt. repareret i England, men
jeg har endnu ikke fået tilbud på rep.'en) og stempel plus alle pakningerne,
men reservedelscyklen er kørende endnu. Reservekrumtappen købte jeg et leje
til i Sverige og Ingana satte det på , og så resten efter, for 700kr +m.

OG tratratratrAAAAA Jeg har lige fået en daterklæring med TÜV stempel på, så
hvis jeg betaler Farisæerne og Tolderne ca 20.000 kan jeg få en NSR på
gaden.

--
Poul B-H
NSR250SE