Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan bruger jeg pds
Fra : Monty

Dato : 17-05-05 21:48

Jeg har en del "webskabeloner" til at ligge men de ligger i et format der
hedder .psd

Skal man hive dem ind i Photoshop og gemme dem som hvad?

Skal man så bruge dem bagefter som baggrund på sin webside eller hvordan? De
ser nemlig færdig ud men det jeg er lidt i tvivl om er at hvis man gemmer
dem som jpeg og bagefter vil bruge dem som baggrundsbillede så virker det
ikke så heldigt.

Monty

Fra : Miss007-8500

Dato : 18-05-05 11:46

"Monty" <team6011@mail.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem som jpeg og bagefter vil bruge dem som baggrundsbillede så virker det

Hvad jeg forstår ved web-skabeloner er, at det er selve designet til,
hvordan en website skal se ud. Så det man normalt plejer at gøre, er at
slice det op, gennemtænker, hvordan snittet skal være, for at det kan lade
sig gøre, at bruge det sammen med HTML/ASP/PHP (what ever).

Men uanset hvad du gør, om jeg har forstået din pointe korrekt eller ej, så
gem for guds skyld (og din egen) original filerne. Man kan ske at begå en
fejl i at sammenkopiere evt. Layers/Lag hvor man senere fortryder, hvor det
bare er så bittert, fordi man kun har denne fil, man kan ikke genskabe
mistede/sammensmeltede Layers. Så gem originalerne

Men er det et komplet web-design, så ligger baggrunden, menuen, toppen,
bunden, indhold og hvad der ellers kan være nok på Layers for sig selv. Hvis
du evt. smider et printscreen i binær-gruppen, så er det nok nemmere at
svare konkret ind til, hvad du vil have hjælp til.

Måske der er andre der forstår dit spg. anderledes end mig? Ved det ikke

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail