Andet multimedie
Creative Suite 2 og WinXP-ejere søges
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-05-05 21:45

Hej,

Er der nogen herinde, som har fået købt Creative Suite 2 til
Windows og helst WinXP? Jeg kunne godt tænke mig at vide,
hvordan specielt InDesign CS 2 kører hos jer. Hos mig kører
den nemlig elendigt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Johannes

Dato : 18-05-05 12:19

On Tue, 17 May 2005 22:44:42 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Er der nogen herinde, som har fået købt Creative Suite 2 til
>Windows og helst WinXP? Jeg kunne godt tænke mig at vide,
>hvordan specielt InDesign CS 2 kører hos jer. Hos mig kører
>den nemlig elendigt.

Fortæl os noget mere.

Jeg har lavet en bog på 120 sider i InDesign CS1, overført den til CS2
og lavet rettelser. Har indsat nye Eps filer. Ingen problemer.

Johannes

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-05 15:44

Johannes skrev:

> Fortæl os noget mere.

InDesign-dokumenter åbner med CS 2 uanset om jeg højreklikker på
dem og vælger Åben med > CS 1 eller version 2 og hver eneste gang
jeg åbner InDesign CS 2 på den måde, altså ved at dobbeltklikke
på et InDesign-dokument, så crasher programmet med fejl i en fil
ved navn 'Document Framework.rpln'. Jeg kan kun holde det kørende
ved at åbne InDesign først og så derefter åbne dokumentet via
File-menuen.

Det hjælper ikke noget at nulstille programmet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Johannes

Dato : 22-05-05 12:11

On Wed, 18 May 2005 16:44:00 +0200, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>jeg åbner InDesign CS 2 på den måde, altså ved at dobbeltklikke
>på et InDesign-dokument, så crasher programmet med fejl i en fil

Jeg har prøvet med et gammelt InDesign dokument lavet i CS1.
Dobbeltklikker på filen. InDesign 2 åbner, konverterer filen til CS2
og åbner den på skærmen. Ingen problemer.

InDesign CS1 ligger stadigvæk på din harddisk. Måske skal du fjerne
den (eller kalde den noget andet).

Johannes

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-05-05 12:32

Johannes skrev:

> Jeg har prøvet med et gammelt InDesign dokument lavet i CS1.
> Dobbeltklikker på filen. InDesign 2 åbner, konverterer filen
> til CS2 og åbner den på skærmen. Ingen problemer.

Ok. Det er så her min går ned hver eneste gang og det er altid
i 'Document Framework.rpln' den crasher. Der var også problemer
med at få den til at køre lige efter installationen, hvor den
gik ned med en ulovlig handling i filen 'Font manager.rpln'.
Det blev dog løst ved at af- og geninstallere ATM Deluxe 4.1,
men nu crasher den så bare i stedet i 'Document Framework.rpln'.

> InDesign CS1 ligger stadigvæk på din harddisk. Måske skal du
> fjerne den (eller kalde den noget andet).

Det burde bare ikke være nødvendigt ifølge Adobe og man kan også
se, at InDesign CS 2 holder sig i helt andre mapper end tidligere
installationer. I al den tid, hvor jeg har brugt CS 1, har jeg
også kunnet bruge InDesign 2.x.
Sådan er det med de fleste Adobe-programmer. Jeg har f.eks. både
Photoshop 6, 7, CS 1 og CS 2 inde lige pt. og de virker alle fint.

I øvrigt så får jeg samme fejl, hvis jeg installerer CS 2 på en
helt tom harddisk med kun WinXP Pro SP2 eller Win 64-bit Edition
installeret, så den er helt gal. Jeg overvejer pt. at koble min
gamle computer til for at se om det samme sker på den, for jeg
har en teori om, at det er et hardwareproblem. InDesign er meget
sart hvad det angår, har jeg ladet mig fortælle.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-05-05 19:12

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg overvejer pt. at koble min gamle computer til for at se om
> det samme sker på den, for jeg har en teori om, at det er et
> hardwareproblem.

Samme fejl på den gamle computer, så der røg den teori.

--
Hilsen
Madsen