Køns diskrimination ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 17-05-05 21:29

Hej

På nyhederne var der lige et indslag om et nyt teleselskab der hedder
www.kvinders.net det specielle ved teleselskabet er at de efter eget
udsagt kun vil have kvinder som kunde. Dette underbygges også af at
der på deres side står "Mobiltelefoni til 50,9 procent af
befolkningen" ...

Er det ikke en overtrædelse af lovens bestemmelser om ligestilling og
diskrimination ??

Ellers må det vel også være lovligt for f.eks en invandrer at lave et
teleselskab hvor du skal være invandrer for at være medlem ?

PS. nej jeg er ikke vildt interesseret i at blive kunde der men syntes
bare det er lidt fesent at kvinder altid brokker sig over
forskelsbehandling og forlanger ligestilling og så videre og så kommer
der sådan et selskab.

Henrik

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 17-05-05 21:42

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
> 50,9 procent af befolkningen" ...
>
> Er det ikke en overtrædelse af lovens bestemmelser om ligestilling

Formentligt.

§ 2. Enhver arbejdsgiver, myndighed eller organisation skal behandle
kvinder og mænd lige inden for offentlig forvaltning og erhvervsmæssig
og almen virksomhed. Personer, hvis rettigheder efter 1. pkt. krænkes,
kan tilkendes en godtgørelse.

http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20040152729

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Holst

Dato : 17-05-05 21:52

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> bare det er lidt fesent at kvinder altid brokker sig over
> forskelsbehandling og forlanger ligestilling og så videre og så kommer

Måske fordi kvinder ikke vil have ligestilling. De vil have bedrestilling.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-05-05 21:56

In article <apkk81hueo0n7m8kof9vi73qh0dopoveqo@4ax.com>, Henrik Madsen wrote:
> [...]
> befolkningen" ...
>
> Er det ikke en overtrædelse af lovens bestemmelser om ligestilling og

Jo - De diskriminerer et mindretal.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-05-05 22:29

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> befolkningen" ...
>
> Er det ikke en overtrædelse af lovens bestemmelser om ligestilling og

Der er *så* smarte på Sonofon/CBB. De laver et koncept for kvinder og får så
meget medieomtale, at det nok skal blive en succes. Det er ikke et
selvstændigt selskab og dit abonnement er et almindeligt cbb-abo, bare med
nogle sær-features for kvinder. Mit bud er, at mænd er velkomne til at melde
sig, og jeg tror bestemt ikke, der er tale om diskrimination.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-05-05 21:17

Kevin Edelvang wrote:

> Henrik Madsen wrote:
-snip-

> [...]
> nogle sær-features for kvinder. Mit bud er, at mænd er velkomne til at melde
> sig, og jeg tror bestemt ikke, der er tale om diskrimination.

Men i så fald må der vel være noget om dårlig markedsføringsskik, når
man kun henvender sig til det ene køn?

Den er godtnok EKSTREMT klam den hjemmeside! Hvis jeg var sonofon/cbb
kunde ville jeg straks skifte selskab

----
Uddrag fra prislisten:

Anitas ’Velvære’
Pris for 1 måneds modtagelse af skønhedstip via 2 ugentlige SMS’er
10,00 kr.
Louises ’Refleksion’
Pris for 1 måneds modtagelse af refleksioner via daglige SMS’er
15,00 kr.

ROTFLOL... Tænk at skrive sådan noget lort allerøverst ind i sin
prisliste. Det syntes jeg er morsomt

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Søren G.

Dato : 20-05-05 14:29

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> udsagt kun vil have kvinder som kunde. Dette underbygges også af at
> der på deres side står "Mobiltelefoni til 50,9 procent af

Jeg kan ikke se nogle stedet på siden at de KUN vil have kvinder som kunder.
De har lavet et koncept som i høj grad skal appelerer til kvinder fremfor
mænd, men så længe man som mand godt må oprette et abonnement kan jeg ikke
se nogle problemer.

> Er det ikke en overtrædelse af lovens bestemmelser om ligestilling og
> diskrimination ??

Ikke umiddelbart. Et firma bestemmer vel selv hvilken kundegruppe de ønsker
at deres profil skal rettes imod.

> Ellers må det vel også være lovligt for f.eks en invandrer at lave et
> teleselskab hvor du skal være invandrer for at være medlem ?

Det vil være ulovligt, men lovligt hvis en indvandrer lavede et teleselskab
der i deres produkter appelerede meget kraftigere til indvandrere end til
danskere.

> [...]
> bare det er lidt fesent at kvinder altid brokker sig over
> forskelsbehandling og forlanger ligestilling og så videre og så kommer

Du har nok læst nogle ting ind i deres forretningsbetingelser de ikke har
skrevet.

--
Søren