billeje USA!
Fra : Heureka

Dato : 17-05-05 21:36

hejsa,

Sidder og kigger på priser for leje af bil i USA og det er tilsyneladende
voldsomt dyrt; ihvertfald langt dyrere end jeg havde forestillet mig. Jeg
skal køre fra Chicago til San diego over 12 dage og det billigste jeg kan
finde er til godt 1600$ US med Hertz. Hvis jeg vælger Budget som jeg har
brugt i forbindelse med besøg i australien er prisen godt 2000$ US (godt og
vel dobbelt så dyrt som hvad jeg gav i Australien) - de pålægger begge
voldsomme ekstra gebyrer når man er dansker (sikkert for europæere
generelt). Jeg ku' godt tænke mig at vide om det kan gøres billigere?

Håber på gode råd!

Vh.
Thomas

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-05-05 22:22

Du skal nok også betale et ret heftigt envejs gebyr. Det er nemt 100 USD for
korte afstande, og du skal jo på tværs af USA.

Prøv Holiday autos. De er det billigste jeg har kunnet finde, inkl. en AVIS
pris med særlig rabat for Eurobonus guld medlemmer.

Kennet

--
netop opdateret med vores Prag-tur
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : Stig Nielsen

Dato : 17-05-05 23:53

"Heureka" <stoltzo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> voldsomme ekstra gebyrer når man er dansker (sikkert for europæere
> generelt). Jeg ku' godt tænke mig at vide om det kan gøres billigere?

Prøv Holiday Autos som også er nævnt i et andet svar.

Jeg har for sjov lige tastet 12 dage ind startende 1/6 og med afhentning i
O'hare Chicago og aflevering i Airport Lindberg San Diego.

Pris 3.110 kr inkl. forsikring for en Intermediate, så det kan altså gøres
forholdsvist billigt.

Stig

Fra : "> Allan

Dato : 19-05-05 13:24

> [...]
> voldsomme ekstra gebyrer når man er dansker (sikkert for europæere
> generelt). Jeg ku' godt tænke mig at vide om det kan gøres billigere?

Godt nok i Canada men...

Jeg købte en Ford Taurus '98, der havde gået 120.000 km på politiauktion til
$1500...
Solgte den en måned senere - gennem www.buysell.ca (canada) for $4500

Så ja... Det kan sagtens gøres billigere...

Fra : Kim Persson

Dato : 19-05-05 20:07

> [...]
> Solgte den en måned senere - gennem www.buysell.ca (canada) for $4500
>
> Så ja... Det kan sagtens gøres billigere...

Hvor mange forsikringer skulle du oprette og hvor dyre var de så ikke?
//Kim

Fra : TStoltz

Dato : 19-05-05 16:25

tak for jeres gode råd!