Ny vogn - Audi A3 , Seat Leon , ?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-05-05 21:11

hello,
Jeg er ved at gå over til "fjenden" ;)
Overvejer at sende min pug på pension og anskaffe mig en ny vogn af
ovenstående mærke.
Så ville jeg lige høre hvad jeg bør kigge på.

Kravene er en som går 20km/l (det er udelukkende af økonomiske hensyn at
GTI'eren måske skal sælges - da der skal pendles en del og så er økonomi en
afgørende faktor - ikke mindst forsikringspræmien).
110hk er et must , ellers går jeg vist helt til i kedsomhed. Ydermere er
fuld aut. klima et must. Budgettet ligner noget der hedder 200k - jo nyere
jo bedre.

Er brændt lidt lun på en A3 110hk Attraction fra slut 90 start 2000 - men
der er jo rimelig dyr i forhold til en Leon?
De kan fåes cirka 2 år nyere til samme pris.

Er det ikke samme kværn der ligger i dem så det kun er blikket der står et
andet mærke på?

Ellers nogen råd/tips i forbindelse med køb af sådan en dieselkværn?

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-05 21:20

> Er brændt lidt lun på en A3 110hk Attraction fra slut 90 start 2000 - men
> der er jo rimelig dyr i forhold til en Leon?

Audi: Lidt bedre kabine, lidt bedre på støj, lidt bedre på prestige.

....men i bund og grund samme bil - snup en tur i dem.

TDi 110 hk er en bundsolid maskine - mere solid end TDi 115, efter hvad man
hører her i gruppen.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 17-05-05 21:31

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> ...men i bund og grund samme bil - snup en tur i dem.
>
> TDi 110 hk er en bundsolid maskine - mere solid end TDi 115, efter hvad man

JA, jeg ville godt nok vælge en Seat. Her er en 2002 model, med kun
87000 kilometer på klokken til kr. 184.900
Http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=158800528&page=1

Vælger du derimod en Audi A3, kan du her få en 1999 model med 101.000
kilometer på klokken til kr. 199.900
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=727400002&page=1

men herefter er jeg selvfølgeligt enig i at bilen skal prøves for passer
Audien dig bedst er det jo den du skal købe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-05-05 21:45

> Vælger du derimod en Audi A3, kan du her få en 1999 model med 101.000
> kilometer på klokken til kr. 199.900
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=727400002&page=1

Og den har oven i købet kun 90 hk - jeg valgte også med sikkerhed Leon´en af
de to - ingen tvivl overhovedet.

/Jan W Nielsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-05-05 21:45

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Og den har oven i købet kun 90 hk - jeg valgte også med sikkerhed Leon´en
af
> de to - ingen tvivl overhovedet.

90hyppere er no option overhovedet - der går min grænse simpelthen :)
Men jeg ville lige høre "folket" før jeg var ude at prøve. At finde den
"rigtige" hvis det kom dertil er vist lidt af en opgave. De modeller med
klima til fornuftige penge hænger ikke ligefrem på træerne..
Hvordan egentlig med reservedelspriser? - er det samme nivau på de 2 når det
nu er VAG der står bag eller huhr?

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 03:12

> [...]
> klima til fornuftige penge hænger ikke ligefrem på træerne..
> Hvordan egentlig med reservedelspriser? - er det samme nivau på de 2 når

Jeg kørte i et halv års tid i en 90 HK golf TDI, jeg foretog en nedstigning
fra en 170 Hk Bora, og det var faktiskt ikke så slemt.
De 210 nm gjorde at den var "tålelig".

Den 90 hk er nok den mest solide af alle TDI'erne da den ikke har variabel
turbo (der er allerede begyndt at sprede sig rygte om variable turboer der
sætter sig fast så de ikke længere er variable - pga. sod/koks). Og den kan
nemt chippes til ca. 120 hk, så går den rigtigt godt.
Har prøvet Oettinger tunet med 124 hk - den var rigtig frisk.

Jeg ville ikke have problemer med en 90 hk.

Hvis du sætter bare lidt pris på lækker kvalitet vælger du Audi'en - uanset
hvad flertallet nok vil sige er der altså forskel - hovedsaligt i kabinen.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI - 140Hk.
http://vwfanatic.dk

Fra : Janner

Dato : 18-05-05 08:03

Da pug 307 HDI'eren skulle skrottes ledte jeg ogsså efter en Leon (budget
200K) men kunne sgu ikke på det tidspunkt finde en med aircon eller
clima...........
Så det blev til en 03 Octavia 90 hk'er med clima og hele pisset dog med boks
oppe på 125 den er sgu skøøøne. Så en 90 HK'er behøver ikke være kedelig
hvis man hælder en boks i..

Hygge

Jan

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-05-05 08:16

> Da pug 307 HDI'eren skulle skrottes ledte jeg ogsså [...] > Så det blev
> til en 03 Octavia 90 hk'er med clima og hele pisset dog med boks

Hvad er forskellene på at køre 307 og Octavia..?

/Jan W Nielsen

Fra : Janner

Dato : 18-05-05 09:31

> Hvad er forskellene på at køre 307 og Octavia..?
>
> /Jan W Nielsen

Tjaaaaaaaa der er egentligt mange

Historien er kort fortalt at jeg hos en Pug forhandler i Aalborg købte min
02'er 307 HDI, senere fandt jeg ud af at bilen tidligere havde været chippet
til 130 hk og der desuden var givet flere forskellige ikke sande udsagn om
den tidligere ejer på bilen. Derfor måtte handlen gå tilbage ! ... og det
skete så efter lidt tov trækkeri med forhandleren, men ellers en nogenlunde
tilfreds stillende løsning.

307'eren er en anelse mere smart inden i sådan ure og sådan er lidt mere
moderne, men så ophører det positive om Pug'en egentligt vel.... Ok en HDI
motor er knap så traktor agtig i tomgang som TDI motoren.

Octavianen har nu kørt siden 2003 udne springe en pære, pug'en sprang vel en
hver 3. uge

Octavianen kører 18-21 km literen, pugen kørte ca 14-15 km/l

Octavianen har langt bedre træk kraft og overskud end puggen havde

Octavianen har størrer bagagerum

Octaviaen har bedre plads generelt

Octaviaen har en bedre afstemt servo styring end puggen

Octaviaens instrument bord giver ikke så meget rasle koncert som puggens

Octaviaen er væsentligt billigere i drift samt service

Octavianen har langt mere udstyr ... klima osv. osv. osv.......... se mere

Måske ser en 307 lidt mere "smart" ud end end en Octavia .... Det var
ihvertfald designet jeg faldt for ved Puggen, men wha med lidt gejl er jeg
egentligt også fantastisk godt tilfreds med hvordan skodaen præsenterer sig
idag. Det sværeste ved gå over til Skoda er nok mærket i sig selv, der
hænger et eller andet fast ved Skoda navnet stadigt, men wha de ændrer jo
nok ikke navnet og bilen kører jo fantastisk. I starten hånede folk mig lidt
på jobbet med Skodaen, men sjovt nok fik flere en demotur og blev yderst
positivt overrasket ......... Faktisk er der herefter kommet yderligere 2
Octavier til på parkerings pladsen.

Ovenstående er ikke starten på en religions krig mellem mærkerne, blot hvad
har op levet ! Har tidligere haft både en 205 og en 206'er som jeg var
vældigt tilpads med.

Desværre overvejer jeg om jeg skal sælge min, mit køre mønster har ændret
sig gevaldigt, har ikke længere brug for køre ret mange kilometer ... Så
måske skal den byttes til to mindre benzin biler.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-05-05 09:44

> Octavianen har langt mere udstyr ... klima osv. osv. osv.......... se mere
> på http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18283

Flot bil...!

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-05 09:53

Jan W Nielsen wrote:

> Flot bil...!

Hmm, meget uinspirerende og farven er jo som radikale på politikere :)

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 10:40

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

købte min
| 02'er 307 HDI, senere fandt jeg ud af at bilen tidligere havde været
chippet
| til 130 hk

Skulle det være noget problem. Jeg høre tit at folk ikke vil købe en brugt
vogn som har kørt chippet, man får bare ikke meget valg, for 80-90% af alle
TDI,HDI biler er chippet.
BTW. Men der er ikke noget i vejen når at de selv får det gjort, hvem sagde
dobbeltmoral? ;)).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-05 10:38

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> TDI,HDI biler er chippet.
> BTW. Men der er ikke noget i vejen når at de selv får det gjort, hvem sagde

Jeg har da et par brugte biler du godt må købe.

Personlig foretrækker jeg selv at køre mine biler ned.
Jeg skal begrænse den indlysende parallel til det smukke køn.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 11:03

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

| Personlig foretrækker jeg selv at køre mine biler ned.

Men det er sgu' da dobbeltmoral, så du skal til US. for at finde det værre,
at man ikke vil købe en bil som har kørt chippet, men vil gerne gøre det
selv- og self.sælge den igen uden anmærkninger, forbehold..... .
Men som skrevet i en anden tråd, er valget ikke svært, 80-90% af alle
TDI,HDI'er er chippet i dag

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-05 10:58

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> selv- og self.sælge den igen uden anmærkninger, forbehold..... .
> Men som skrevet i en anden tråd, er valget ikke svært, 80-90% af alle

Jeg kunne aldrig finde på at købe en brugt doliebrænder :)

Mvh
Roberto

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-05-05 11:44

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> selv- og self.sælge den igen uden anmærkninger, forbehold..... .
> Men som skrevet i en anden tråd, er valget ikke svært, 80-90% af alle

Hvor har du det tal fra? Det lyder helt sindssygt. Hvis du have sagt at
80-90% af alle TDI/HDi _ikke_ er chippet, ville jeg tro på dig.

Mvh.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-05-05 11:53

> Hvor har du det tal fra? Det lyder helt sindssygt. Hvis du have sagt at
> 80-90% af alle TDI/HDi _ikke_ er chippet, ville jeg tro på dig.

De officielle vurderinger lyder på omkring 50 %.

/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-05-05 12:24

Jan W Nielsen wrote:

> De officielle vurderinger lyder på omkring 50 %.

Officielle? FDM, DAB, RfSF, Trafikministeriet? Så længe der er tale om
vurderinger, betyder det temmeligt meget, hvem der står for vurderingen.

Mvh.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-05-05 12:49

> Officielle? FDM, DAB, RfSF, Trafikministeriet? Så længe der er tale om
> vurderinger, betyder det temmeligt meget, hvem der står for vurderingen.

FDM og Teknologisk Institut i forening - og i samarbejde med Miljøstyrelsen.

Jeg ved, at de BLANDT ANDET har set på omsætningen af bokse og chips og sat
det i forhold til antallet af moderne dieselbiler herhjemme.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 13:15

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| vurderinger, betyder det temmeligt meget, hvem der står for vurderingen.

Har du tal som "modbeviser" det?, mit skøn bygger på hyppigheden der falder
bemærkninger om det bla. her, men også andre forums, og den interesse der er
omkring det. Rygterne siger at den båtnakke som solgte en modst til at
"snyde" ECU'en, på QXL forleden, fik 60kKr. ind på projektet.

Fra : Claus Petersen

Dato : 18-05-05 11:38

> Jeg skal begrænse den indlysende parallel til det smukke køn.

Er du til mænd?

--
Claus
Nu med ny Golf TDI

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-05 11:51

Claus Petersen wrote:

> Er du til mænd?

Nej så jeg må desværre skuffe dig.

Mvh
Roberto

Fra : Claus Petersen

Dato : 18-05-05 13:02

> Nej så jeg må desværre skuffe dig.

Touche !
Jeg skulle have set den komme :)

/Claus

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-05 13:03

Claus Petersen wrote:

> Touche !
> Jeg skulle have set den komme :)

Heh heh :)

Mvh
Roberto

Fra : Janner

Dato : 18-05-05 11:20

> købte min
> chippet

> BTW. Men der er ikke noget i vejen når at de selv får det gjort, hvem
> sagde
> dobbeltmoral? ;)).

Nej det er ikke dobbelt moralsk, køber man som jeg en nyere Pug ved en Pug
forhandler har man krav på at få sådanne ting at vide, der var loddet en
anden sokkel i styre boksen til denne chip/prom altså havde boksen været
åbnet med risiko for utætheder senere + garantien fra Pug var røget se selv
hvad de skriver om chipnong på deres side. Derudover fik jeg falske
oplysninger om den tidligere ejer det viste sig de havde købt bilen på
auktion og derfor ikke kunne stå inde for nogen af de historier jeg fik.

Chipper man selv sin bil ved man i det mindste hvordan den har været
behandlet !

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 11:44

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse
| Chipper man selv sin bil ved man i det mindste hvordan den har været
| behandlet !

Og du forventer at en ny ejer, som ikke kender dig eller bilens historie,
bare klapper hælene sammen?. Det begynder at ligne
Mc.D-papir_smidt_tilfældigt-tråden: Ude af øje, ude af sind :((.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-05-05 11:40

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Og du forventer at en ny ejer, som ikke kender dig eller bilens historie,
> bare klapper hælene sammen?.

Hold da op!

Det kunne jo tænkes at Jan ville fortælle til en evt. kommende
ejer at bilen har været chippet (eller snarere box'et) - så kan
vedkommende jo selv afgøre om det er noget man vil være
med til.....

Er der i iøvrigt ikke noget med at Jans bil er Landbergs gamle?
- i så fald må man næsten formode at den blev købt i box'et
tilstand.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 13:07

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
| Det kunne jo tænkes at Jan ville fortælle til en evt. kommende
| ejer at bilen har været chippet (eller snarere box'et) - så kan
| vedkommende jo selv afgøre om det er noget man vil være
| med til.....

Hvis det er ifb. med en forhandler, vil den info "nok" ikke komme videre, og
kun få betydning for den pris han kan få for den. Så hvad tror du selv? ;)..
Hvad handler du selv helst, chippet el. uchippet ? :).

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-05-05 13:03

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvis det er ifb. med en forhandler, vil den info "nok" ikke komme videre,

Det er nok korrekt og det er jo netop det der skete med
Jans 307'er (blandt andre ting - som jeg forstår det).

Som sælger kan man jo ikke gøre ret meget andet end at
give korrekte oplysninger. Hvad køber gør med oplysning-
erne kan man jo aldrig vide.

> Hvad handler du selv helst, chippet el. uchippet ? :).

Tjah - handlede uchippet - men kom aldrig over en
der var chippet, så det slap jeg for at tænke nærmere
over

/Jakob
- 02 Octavia TDi uden chip/box

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 13:22

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Tjah - handlede uchippet - men kom aldrig over en
| der var chippet, så det slap jeg for at tænke nærmere
| over

M.mindre den er nagelneu, kan du ikke vide om den har kørt med en box, stof
til en tanke ;))).

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-05-05 13:17

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> M.mindre den er nagelneu, kan du ikke vide om den har kørt med en box,
stof
> til en tanke ;))).

Det har du naturligvis helt ret i

Jeg spurgte sælger om den havde haft chip/box
og han lignede en der ikke anede hvad jeg
snakkede om - desuden virkede han i det hele
taget meget troværdig (privat sælger), så jeg
_tror_ ikke den har været det ....

/Jakob
- blåøjet

Fra : Janner

Dato : 18-05-05 14:38

> Er der i iøvrigt ikke noget med at Jans bil er Landbergs gamle?
> - i så fald må man næsten formode at den blev købt i box'et
> tilstand.

Nemli ja det er helt korrekt derfor ved man hvordan den er behandlet *S*

/Jan

Fra : Thomas Landberg

Dato : 18-05-05 16:41

> Hold da op!

Subscribe....

> [...]
>
> Er der i iøvrigt ikke noget med at Jans bil er Landbergs gamle?
> - i så fald må man næsten formode at den blev købt i box'et

Jan vidste udemærket, at bilen kørte med boks da han købte den. Det gjorde
jeg ham opmærksom på og hvorfor skulle jeg også gøre andet? Men hvis jeg som
Jan havde købt en 90hk HDi der havde været tunet til 130hk havde jeg nok
også være en smule muggen. En 90hk HDi uden intercooler er sq ikke videre
velegnet til at blive tunet så højt op og tuningen havde desuden medført en
rimeligt grimt indbrud i styreboksen, så man kunne ikke påstå, at bilen
havde været tunet uden at tage skade af det.
Jeg kan undre mig over Jørgen M. Rasmussens vendetta mod chiptunede
dieselbiler. Et sådant had finder man kun hos folk som kører benzinbil
og/eller bare ikke aner en klap om hvordan en dieselbil fungerer. F.eks. vil
jeg gerne vide hvor påstanden om at 80-90% af alle dieselbiler er tunet er
kommet fra. FDM mener, at det er 1 ud af 3, så de 80-90 % er sq en tak skudt
forbi. Og at alle de tunede dieselbiler skulle forurene helt vildt er der
heller ikke belæg for.

--

MVH

Thomas Landberg
Skoda Fabia 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk

Fra : Janner

Dato : 19-05-05 04:48

> --
>
> MVH
>
> Thomas Landberg
> Skoda Fabia 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
> www.bokstuning.dk

..........Og kører stadigt fantastisk min bedste bil til data *S* er sgu glad
for du fik mig ovetalt til prøve Skoda ..... Bilen har ikke slået en eneste
forkert skid endnu

Hygge

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 06:44

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse

Dav, det var dig jeg ventede på :), du er nok den eneste som kan svare
kvalifiseret.

| Jeg kan undre mig over Jørgen M. Rasmussens vendetta mod chiptunede
| dieselbiler. Et sådant had finder man kun hos folk som kører benzinbil
| og/eller bare ikke aner en klap om hvordan en dieselbil fungerer.

Det er ikke had, jeg sætter bare ?? ved om de overholder gældende normer
mht. forurening etc. efter boxen er monteret?.

> [...]
| jeg gerne vide hvor påstanden om at 80-90% af alle dieselbiler er tunet er
| kommet fra. FDM mener, at det er 1 ud af 3, så de 80-90 % er sq en tak

jeg skrev 80-90% af TDI,HDI biler, du ved udmærket at det er de nemmeste at
"gå til". Det skal nok passe det så bliver 30-50% af samtlige diesel biler.

Og at alle de tunede dieselbiler skulle forurene helt vildt er der
| heller ikke belæg for.

Jamen hvorfor er det så nødvendigt med chipning, boxe?.... Hvorfor kan
fabrikkerne ikke selv finde ud af at "skrue"?, der må være noget som holder
dem tilbage. Som skrevet før, kan det ikke være pga. produktionstolerancer,
med de små t. man ellers operere med i dag.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-05-05 07:16

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> jeg skrev 80-90% af TDI,HDI biler, du ved udmærket at det er de nemmeste at
> "gå til". Det skal nok passe det så bliver 30-50% af samtlige diesel biler.

Glem det, spørg evt Thomas, hvor mange bokse han har solgt......

Ud af de 8 dieselbiler jeg har kontakt til, er der kun 1 der er box'et

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-05 07:43

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> holder dem tilbage. Som skrevet før, kan det ikke være pga.
> produktionstolerancer, med de små t. man ellers operere med i dag.

Producenterne skal jo give garanti på de biler de sælger, så
selvfølgelig presser de dem ikke for meget, men vælger at
justere dem ind til et "sikkert niveau"

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 09:18

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

| Producenterne skal jo give garanti på de biler de sælger, så
| selvfølgelig presser de dem ikke for meget, men vælger at
| justere dem ind til et "sikkert niveau"

Aha, det er der for folk ikke vil købe en bil, når de ved den har været
bokset,chippet,tunet, men gerne sælge igen- ude af øje, ude af sind ;)). Jeg
tror nu det også hænger sammen med at, den ellers ikke overholder de
miljø-normer , den ellers er blevet pålagt. Ellers vil det være en "smal
sag" at, konstruere en høj-ydelses dieselmaskine, stor el. lille, som kan
klare "mosten".

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-05 17:17

> Octavianen har langt mere udstyr ... klima osv. osv. osv.......... se mere
> på http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18283

Hvem er modellen på billederne? )

Fra : Janner

Dato : 19-05-05 04:49

> Hvem er modellen på billederne? )

Den pæne model er jo Skodaen .... Den anden heh er fruen !

/Jan

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-05-05 21:35

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> [...]
> ovenstående mærke.
> Så ville jeg lige høre hvad jeg bør kigge på.

Nu er det jo ikke ligefrem for at Audi (elle Seat for den sags skyld - skal
ud at prøve lidt så snart jeg lige kan finde en eftermiddag til formålet) -
hænger på træerne når det skal være 110hk og med klima. Nogen steder man bør
kigge udover bilbasen? - jeg har googlet lidt men der er ikke rigtigt noget
interesandt.

Jeg har haft lidt i tankerne at lave import nummeret, men hvor lang tid bør
man regne med fra start til slut?
Udvalget i tyskland er unægtelig lidt mere bredt.

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : KASO

Dato : 21-05-05 12:41

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:428a4fdc$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> der er jo rimelig dyr i forhold til en Leon?
> De kan fåes cirka 2 år nyere til samme pris.

Har du overvejet Leon med bagagerum i "full size" (men med lidt dårlig
adgang) = Toledo?

F.eks. http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=291601029&page=1
en 2003 til prisrammen - med 110hk.

De er ofte lidt billigere, fordi sedan'er ikke er så populære i DK - men det
betyder omvendt også, at hvis du sælger om få år, er der en risiko for
større værditab.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-05 17:10

> F.eks. http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=291601029&page=1
> en 2003 til prisrammen - med 110hk.

Afskrivning 30 øre/km - det er vist derfor moderne diesel skal købes nyt.

En af mine gode venner har i øvrigt en tilsvarende - blot med TDi 130 (med
boks fra www.bokstuning.dk).

Fin bil - kører problemfrit hans 80.000 km om året.

/Jan W Nielsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-05-05 23:54

"KASO" <a@b.dk> wrote in message

> [...]
> meddelelse news:428a4fdc$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har du overvejet Leon med bagagerum i "full size" (men med lidt dårlig

Jep
Jeg har ikke brug for pladsen så det kan jeg godt affinde mig med :)
Er ret tæt på at købe en Leon tdi. Kan blive blive rigtig så ender det sku
med jeg napper sådan en. Var ude at prøve en fredags og den kører ski sku da
rigtig godt...

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-05-05 20:07

> Kan blive blive rigtig så ender det sku med jeg napper sådan en.

Vrøvle vrøvle
Jeg mener selvfølgelig hvis PRISEN kan blive rigtig :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM