Hjælp ? ---
Fra : Rico Rødby

Dato : 17-05-05 21:01

Hejsa..... jeg aner ikke om det er den korrekte gruppe, men det er den
eneste jeg har kunne finde ang. jura / lovgivning...

- jeg forsøger at finde ud af, om der findes noget lov-værk omkring udendørs
trapper...

- mit problem ligger i, at jeg igennem LLO og huslejenævnet har sag mod
vores udlejer / bolighaj
- og jeg mener at vores trappe (kun 1 af en million problemer) er alt for
stejl og ubrugelig forældre og ofte også for os selv, hvis vi kommer hjem
med en masse varer eller ligende... Huslejenævnet her i Helsingør har idag
spist mig meget kontant af, med at der intet findes af lovgivning på præcis
det punkt... så nu håber jeg nogen kan henvise mig til noget konkret...

med venlig hilsen

Rico Rødby

Fra : Henning

Dato : 17-05-05 21:15

On Tue, 17 May 2005 22:01:14 +0200, "Rico Rødby" <rico @ spirr @
vip.dk (skift det sidste @ med alm a og fjern mellemrum)> wrote:

> [...]
>det punkt... så nu håber jeg nogen kan henvise mig til noget konkret...

Hvis huset er bygget og godkendt med den omtalte trappe, er den
formodentlig OK?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Rico Rødby

Dato : 17-05-05 21:26

takker for det hurtige svar, men om den er ok er jo lige det vi ikke ved, og
ønsker at finde ud af ...

- men ved ikke hvor vi skal finde ud af det henne

mvh rico

Fra : Holst

Dato : 17-05-05 21:51

Rico Rødby wrote:

> - jeg forsøger at finde ud af, om der findes noget lov-værk omkring udendørs
> trapper...

Du vil sikkert i diverse bygningsreglementer finde anbefalinger på
hældningen af trapper og lignende. Nogle af disse anbefalinger kan godt
godt være så kraftige, at de skal følges.

Men sådant vil generelt kun gælde for nyt byggeri. Bor du i en ejendom
med en meget stejl trappe, kunne jeg næsten forestille mig, at
ejendommen er af ældre dato. Dengang var der næppe nogen regler desangående.