Erfaringer med blød UW housing?
Fra : Uffe Zeuthen

Dato : 17-05-05 21:01

Hej gruppe,

Er der nogen her, som har positive eller negative erfaringer med
ewa-marine's bløde UW housing eller lignende produkter?

Specifik tænker jeg på U-AXP eller U-AXP100 til f.eks. Canon EOS 350D eller
Nikon D70.

Prisen er jo forholdvis rimelig, men kan det bruges til noget, eller er det
alt for uhåndterbart?

Jeg har i forvejen et ixus 400 m. UV-hus. Det fungerer fint, men jeg savner
vidvinkel, hurtig fokus samt kraftig flash.

Mvh. Uffe

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 18-05-05 13:14

Hej Uffe

Jeg har prøvet et hus/pose til mit Nikon F65 med flash, jeg kan ikke
huske modellen. Jeg har kun prøvet det par gange og er ikke dybt imponeret.

Først og fremmest er der afbalanceringen, det er ikke nemt. Det kan
sikkert klares med lidt knofedt, men det bliver sikkert aldrig helt
godt. Jeg fandt det heller ikke nemt at benytte knapper og søger.

Jeg må nok indrømme at det i midt tilfælde hører til under fejlkøb.
Efter den første skuffelse overvejede jeg at bruge det på ture i
gummibåd, til at tage billeder i overfladen, men på sådan en tur er det
jo ikke kun vand der er en trussel for kameraet (stød og lign.), så det
er aldrig blevet til noget.

mvh
Nikolaj

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-05-05 09:01

"Uffe Zeuthen"
> [...]
> ewa-marine's bløde UW housing eller lignende produkter?
>
> Specifik tænker jeg på U-AXP eller U-AXP100 til f.eks. Canon EOS 350D eller

Jeg bruger U-AXP100 med Nikkor 17-35/2,8 og flash på toppen, fungerer
fint ned til 30m, husk silicagel og bly i posen.. Den pose fungerer kun med
objektiver der ikke ændrer længde når du zoomer og fokusserer..!

> [...]
>
> Jeg har i forvejen et ixus 400 m. UV-hus. Det fungerer fint, men jeg savner
> vidvinkel, hurtig fokus samt kraftig flash.

Hmm - vidvinkel, så skal du måske kigge på noget i 10-20mm området,
noget af vidvinkel effekten forsvinder under vandet.. Imo er ewa marine
poserne fremragende, alternativet er feks Ikelite med flash på arm, det
blir ikke mere handy under vandet og over vandet måske 10kg ekstra
bagage og 15-20k kr lettere tegnebog.. De små digicam huse er ellers
smarte, måske du kan finde en extern arm og flash der fungerer med
det du har, billiget blir det bare ikke..
PS du vil blive udsat for en del mopning/misundelse når du springer i
vandet med en ewa marine pose ------max-