Billeje på Rhodos + andre gode råd ønskes
Fra : Carsten Kring

Dato : 17-05-05 20:52

Hej!

Vi rejser til Rhodos på søndag den 22. maj og skal bo på Sun Garden:
http://www.mytravel.se/default.aspx?page=http://www.mytravel.se/hotel/hotel.aspx?HOTCD=SUNG&HOTMUCD=AS&DESTCD=RHO

Er der nogen der kan give mig gode råd om billeje på øen. Hvad er bedst og
billigst? Skal jeg reservere hjemmefra, eller satse på at gøre det fra
hotellet?

Vi skal afsted med to drenge på 2 1/2 og 5 år og deres fætter på 11 år - kan
jeg få gode råd til hvad der er en god idé at bruge tid på? En kammerat har
anbefalet mig at tage hen i et nærliggende badeland - men andre forslag
ønskes også gerne...

Findes der netcafeer i området?

På forhånd tak.

Carsten

Fra : Bj|rn Christian T|rr~

Dato : 18-05-05 08:49

Carsten Kring <cckringremove@thishotmail.com> wrote:
: Er der nogen der kan give mig gode råd om billeje på øen. Hvad er bedst og
: billigst? Skal jeg reservere hjemmefra, eller satse på at gøre det fra
: hotellet?

Det er i hvert fall utrolig mange bilutleiere rundtom på Rhodos, så med
mindre du er sikker på at du trenger bil hele tiden, så er det kanskje
like billig å se an behovet og ordne bil der nede.

Ikke sikker på hvor hotellet ditt ligger, men det badelandet som du
nevner har i hvert fall gratis shuttlebuss fra Rhodos sentrum, så om
du kommer deg dit så trenger du ikke leiebil for å få badet.

Det finnes masser av Internet-kafeer, spesielt inne i Rhodos by, men
også nærmest alle andre steder hvor det bor turister. Sikkert også
ved hotellet ditt.

Det finnes en "Sommerfugldal", Petaloudes, som ser flott ut på bildene
med tusener av sommerfugler som sitter på trestammene. Ikke reis dit,
sommerfuglene er fremdeles på larvestadiet, og kommer ikke ut før et
stykke ut i juni.

Du kan ellers se noen veldig ferske bilder fra Rhodos her;
http://www.pvv.org/~bct/rhodos/

Slik ser det ut der nå, om man har øynene med seg. Ting jeg likte å
se var Akropolis og den gamle stadion på høyden over Rhodos by, (flott
sted å se solnedgangen fra også), en vandring i vollgraven rundt gamlebyen,
og for så vidt Lindos, men da skal man være der veeeldig tidlig om
morgenen, før alle turgruppebussene ruller inn og invaderer stedet. Men
alt i alt så er Rhodos sol og strand, i større grad enn på andre greske
øyer. Ta gjerne en båttur til Symi en dag, det er en fin avveksling.

God reise,

Bjørn