Ny hjelm, erfaring med V-CAN V100
Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 17-05-05 20:46

Hej

Det er billige hjelme, og jeg har hørt at de er i orden, men har nogen
prøvet dem.

Det er en V-CAN V100 jeg har kik på, fra www.rayven.dk

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Michal

Dato : 17-05-05 21:43

On Tue, 17 May 2005 21:46:06 +0200, Langgaard Bærbar wrote:

> Hej
>
> Det er billige hjelme, og jeg har hørt at de er i orden, men har nogen
> prøvet dem.
>
> Det er en V-CAN V100 jeg har kik på, fra www.rayven.dk

Den ser meget lækker ud. Ved nogle om det er muligt at få lov til at køre
en tur for at prøve en hjelm? For man kan jo godt finde en hjelm som passer
godt, men når man så kommer ud og køre så er der måske meget vindstøj i
den. Man kan jo give forretningen noget som sikkerhed, hvis de er nervøs
for man smutter med den.

--
Michal GS 500F 2005 www.duerher.dk/mc
http://www.dmcn.dk/listen/dmcnperson.asp?dmcnnr=1173

Fra : Jannick Andersen

Dato : 21-05-05 13:51

Langgaard Bærbar <langgaard@klarupnet.dk> skrev:
>Hej

> [...]

Har ikke selv prøvet dem, men deres godkendelse amu et eller andet
har jeg ikke hørt om før. Skal hjelme ikke være CE godkendt for at
være lovlige i Danmark? Efter min mening er de meget billige, og
ting kan altså godt købes for billigt, husk det er dit
hoved/liv/førlighed der står på spil, jeg ville nok vælge et mærke
som havde en ordenlig godkendelse.

Så et personligt opkast, et firma som gerne vil være seriøst, bør
have så meget kvalitetssikring at de finder stavefejlene på deres
egen hjemmeside. Får mig til at spekulere på om der er andre
steder de ikke kvalitetssikrer...

jannick

Fra : Michal

Dato : 22-05-05 13:21

On 21 May 2005 12:51:06 GMT, Jannick Andersen wrote:

> [...]
> have så meget kvalitetssikring at de finder stavefejlene på deres
> egen hjemmeside. Får mig til at spekulere på om der er andre

Jeg er lige kommet hjem fra Jylland. Og i forbindelse med turen til Jylland
var jeg lige en smut forbi Rayven.dk for at prøven en Project Lunar Metal
sort 1.790,00DK. Men det er ikke en hjelm jeg kan anbefale. Bare med 50
km/t var der mere vindstøj i den, end med min egen Shark RS2 hjelm ved 120
km/t. Så hvordan mod de andre billige hjelme er? Men ellers en meget flink
mand ved Rayven.dk

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-05-05 18:16

"Michal" <"mc(fjern)"@duerher.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> km/t. Så hvordan mod de andre billige hjelme er? Men ellers en meget flink

Hej

Er der ikke en parallel mellem vindstøj og ventilation, jeg har haft en
hjelm med meget lidt vindstøj, men den duggede let i "fugtigt" koldt vejr.
Efterfølgende havde jeg en med mere vindstøj, den var næsten dugfri.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Michal

Dato : 23-05-05 21:00

On Sun, 22 May 2005 19:15:38 +0200, Langgaard Bærbar wrote:

> [...]
> hjelm med meget lidt vindstøj, men den duggede let i "fugtigt" koldt vejr.
> Efterfølgende havde jeg en med mere vindstøj, den var næsten dugfri.

Det kan godt være du har ret. Det lyder meget fornuftig.
Kan du fortælle hvilken hjelm det var? Evt. et link?

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 24-05-05 08:47

> Det kan godt være du har ret. Det lyder meget fornuftig.
> Kan du fortælle hvilken hjelm det var? Evt. et link?

Hej

Nej desværre, jeg husker ikke hvad det var for hjelme, jeg havde, men jeg
kikker lige efter kvitteringerne.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk