Audi Porsche ???
Fra : ThomasT

Dato : 17-05-05 20:36

Jeg var i weekenden på besøg hos en kammerat. Vi sad foran hans hus, da
naboens garage åbener og ud triller en rimelig kedelig grå Audi-100-lignende
stationcar, men ved nærmere inspektion står der (tror jeg) "A6 RS2 Porsche"
på skiltet. Min kammerat siger at han har fået fortalt at den skulle være
bygget af Porsche, mere eller mindre og have i omegen af 450-500hk!!
Hvad er nu det for noget? den har jeg aldrig hørt om før, er der nogen der
ved noget om det, og kan fortælle lidt?

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen
Fredericia

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-05-05 20:55

On Tue, 17 May 2005 21:36:07 +0200, "ThomasT" <t@vicki-thomas.dk>
wrote:

> [...]
>bygget af Porsche, mere eller mindre og have i omegen af 450-500hk!!
>Hvad er nu det for noget? den har jeg aldrig hørt om før, er der nogen der

Det er egentlig ikke så svært...

http://www.fantasycars.com/sedans/html/rs2.html

(Første hit på google når man søger på: audi rs2)

Ikke helt 450HK. Men en besk slæde alligevel!

MVH
Kent Glerup

Fra : Mogens

Dato : 17-05-05 21:32

Sikkert en Audi A6 RS6 -> www.rs6.com

Fra : Thomas

Dato : 17-05-05 21:39

> Sikkert en Audi A6 RS6 -> www.rs6.com

Den er jo ikke bygget af Porsche, men Cosworth ;) Der er tale om en Audi
RS2 (det er en st.car/avant).

--
Thomas Krath

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-05-05 22:39

> [...]
> bygget af Porsche, mere eller mindre og have i omegen af 450-500hk!!
> Hvad er nu det for noget? den har jeg aldrig hørt om før, er der nogen

Der er lidt begrebsforvirring

RS2 er en Porsche-modificeret Audi 80 Avant med 2,3 L 5-cylindret
turbomotor med 340 hk i standard setup. Er af flere private yderligere
peppet til 450-500 hk.

Du kan få meget mere at vide på denne site http://www.rsmodels.de/

Allan Bojesen

Fra : Jonas R.

Dato : 18-05-05 07:13

Allan Bojesen wrote:
SNIP
> RS2 er en Porsche-modificeret Audi 80 Avant med 2,3 L 5-cylindret
> turbomotor med 340 hk i standard setup. Er af flere private yderligere
> peppet til 450-500 hk.

Skal vi ikke lige få styr på tingene.

En Audi RS2 har 315 hk og er en 2.2 L motor. Og man pepper den ikke lige op
til 450-500 hk.

Så skal der ligges en del klejner på bordet.

Fra : Claus Petersen

Dato : 18-05-05 13:24

> Skal vi ikke lige få styr på tingene.
>
> En Audi RS2 har 315 hk og er en 2.2 L motor. Og man pepper den ikke lige
> op til 450-500 hk.

Den omtalte porsche ting er en (svjh) 2,7 V6 med biturbo.

Der stod svjh Porsche på bremsekalibrene.

--
Claus
Nu med ny Golf TDI

Fra : BJ

Dato : 18-05-05 13:26

"Claus Petersen" <claus_petersen@remove.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der stod svjh Porsche på bremsekalibrene.

Samme sæt kan jeg købe til min Volvo.

Det er *stadig* ikke en Porsche og bliver det aldrig, helt på samme måde som
en Audi.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 20:58

> Samme sæt kan jeg købe til min Volvo.
>
> Det er *stadig* ikke en Porsche og bliver det aldrig, helt på samme måde
> som en Audi.

Det er der vist heller ikke nogen der har sagt!

Men din Volvo kan nok ikke leveres direkte fra Volvo med en undervogn og
bremser udviklet af Porsche.

Det kunne Audi'en - deraf skiltet.

Anyways - der var også engang en Seat Ibiza med Porsche skilt på motoren det
var ikke nogen succes :(

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Thomas

Dato : 18-05-05 15:07

> Den omtalte porsche ting er en (svjh) 2,7 V6 med biturbo.
>
> Der stod svjh Porsche på bremsekalibrene.

Du husker forkert - det kan kun være den bil Jonas R. nævner.

--
Thomas Krath

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-05-05 15:19

> Du husker forkert - det kan kun være den bil Jonas R. nævner.

Men der står jo ikke A6 bagpå den - kunne det være en RS6+..? Den kan man jo
også få i stationcar....

Det kunne jo i princippet være begge dele - RS2´eren står der Porsche på -
inde i hjulene - den anden hedder noget med RS på bagsmækken..

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 18-05-05 15:24

> [...]
>
> Det kunne jo i princippet være begge dele - RS2´eren står der Porsche
> på - inde i hjulene - den anden hedder noget med RS på bagsmækken..

det er let at afgøre:

- Audi RS6, Audi RS4, Audi RS2
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/audi%20rs2%20rs4%20rs6.jpg

- Audi RS2
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/rs2.jpg

- Audi RS2 skilt
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/rs2_badge.gif

--
Thomas Krath

Fra : Thomas

Dato : 18-05-05 15:28

> - Audi RS6, Audi RS4, Audi RS2
> http://www.tkrath.dk/forum/dfb/audi%20rs2%20rs4%20rs6.jpg

Den RS4 der mangler iøvrigt nogle alu detaljer for at den er identisk med
den fra fabrikken....

--
Thomas Krath

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-05-05 15:39

> - Audi RS2 skilt
> http://www.tkrath.dk/forum/dfb/rs2_badge.gif

Ok - bøjer mig med det samme..

Det kan vist kun være en RS2.

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 18-05-05 21:11

"Claus Petersen" <claus_petersen@remove.stofanet.dk> SNIP
> Den omtalte porsche ting er en (svjh) 2,7 V6 med biturbo.
>
> Der stod svjh Porsche på bremsekalibrene.

Og fordi der står porsche på kalibrene er det en 2.7 V7 biturbo?

RS2'eren blev lavet med big red (porsche bremser) samt motor udvikling af
porshce.

/Jonas R.