Forskel på Jeep Cherokee og Grand Cherokee
Fra : Grønne

Dato : 17-05-05 19:14

Som nogen måske har læst tidligere er brændt varm på en Jeep Cherokee TD,
men i min jagt på drømme bilen er jeg stødt på en Grand Cherokee. Hvad er
forskellen på de to biler, jeg kan selvfølgelig godt se at der er forskel på
karossen, men hvad ellers ?

Det drejer sig om en Grand Cherokee fra sidst i `97, har lige fået nye
topstykker og fremstår eller meget pæn, der ser ud til at være rigeligt med
udstyr, dog uden læder kabine. Der er problemer med servostyringen, den skal
nok ha ny pumpe eller styrehus.

Forhandleren er godt træt af den og vil skyde den af for 65K, er det ikke en
meget god pris om så jeg både skulle skifter pumpe og styrehus ?

Glæder mig til at høre jeres meninger/erfaringer !

Med Venlig Hilsen

Grønne

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-05 07:38

"Grønne" <anders@and.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med
> udstyr, dog uden læder kabine. Der er problemer med servostyringen, den

En kammerat havde en Grand Cherokee, som firmabil - heldigvis. Den kræver en
tankvogn efter sig. Plastikkvaliteten i kabinen er ca. som på en Corolla fra
sidst i 80'erne. Den er tørstig som et vandfald. Lakken er af en
gudsjammerlig dårlig kvalitet - falmer for et godt ord. Dyre reservedel.
Nævnte jeg at den ikke kører mange meter på en liter fuel?

Fra : Grønne

Dato : 18-05-05 08:15

> [...]
> en gudsjammerlig dårlig kvalitet - falmer for et godt ord. Dyre
> reservedel. Nævnte jeg at den ikke kører mange meter på en liter fuel?

Nu er det en diesel jeg har kig på, så den er vel ikke så forslugen Både
kabine og lak ser nu ellers ud som var det nyt !

Der er jo ingen 4x4 der er kendt for billige reservedele, men Jeep er nok i
den dyre ende, men det koster jo nu en gang at ha det sjovt. Meningen var
den skulle ud og køre lidt terræn med tiden !

/Grønne