HP - Goblet of Fire
Fra : Steffen Denize

Dato : 17-05-05 18:12

Hej,

Har lige set trailer til HP4 og det ser jo lovende ud. Men kommer de
sidste også eller stopper filmproduktionen med HP4?

/Steffen

--
Projekt member
Visual Interactive Syntax Learning

Fra : Holst

Dato : 17-05-05 18:22

Steffen Denize wrote:

> Har lige set trailer til HP4 og det ser jo lovende ud. Men kommer de
> sidste også eller stopper filmproduktionen med HP4?

Jeg tror, du kan forvente at se de tre sidste også.

http://www.imdb.com/title/tt0373889/

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 17-05-05 21:23

"Holst" <newsmay05@shelter.dk> wrote in message

> Jeg tror, du kan forvente at se de tre sidste også.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0373889/

For ikke at nævne:

http://www.imdb.com/title/tt0417741/

Mvh. Martin

Fra : Holst

Dato : 17-05-05 21:56

Martin Ohlsson wrote:

> http://www.imdb.com/title/tt0417741/

Ja, jeg så godt, at den også stod der. Men mon den bliver klar til 2008?

Fra : Jette

Dato : 17-05-05 18:25

Steffen Denize <denize@ROMOVE.vip.cybercity.dk> wrote:
> Hej,
>
> Har lige set trailer til HP4 og det ser jo lovende ud. Men kommer de
> sidste også eller stopper filmproduktionen med HP4?

Det er planen at samtlige HP-bøger skal filmatiseres. Men da bøgerne endnu
ikke er færdigskrevet (sjette bind udaf syv udkommer som bekendt til juli),
er det ikke sikkert at det bliver med de samme (børne)skuespillere hele
vejen igennem. Det kan jo være at de så at siger vokser ud af deres roller.
Indtil videre har deres faktiske alder nu stemt meget godt overens med
karakterernes alder.

Ifølge imdb har 'Order of the Phoniex' premirere i 2007

http://www.imdb.com/title/tt0373889/

Mvh
Jette

Fra : Holst

Dato : 17-05-05 18:40

Jette wrote:

> Indtil videre har deres faktiske alder nu stemt meget godt overens med
> karakterernes alder.

Jah, indtil videre er det vel gået. I The Goblet of Fire er Daniel 16,
hvorimod Harry kun er 14. Det kan gå an. Men når vi i 2007 når frem til
The Order of the Phoenix, er Daniel 18, hvorimod Harry kun er 15.

Og det vil helt ærlig være synd med en udskiftning af skuespillerne i en
serie som Harry Potter.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-05 20:05

Holst <newsmay05@shelter.dk> writes:

> [...]
> til The Order of the Phoenix, er Daniel 18, hvorimod Harry kun er 15.
>
> Og det vil helt ærlig være synd med en udskiftning af skuespillerne i

Joeh, men nu ser voksne troldmænd jo meget gamle ud. Det kunne tyde
på, troldmænd ældes hurtigere end muggles. Så det er nok helt
naturligt, at 15-årige Harry ligner en 18-årig.

Arj, hvor meget betyder det? Olivia Newton-John og John Travolta var
hhv. 30 og 24, da de indspillede Grease

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Holst

Dato : 17-05-05 21:57

Peter B. Juul wrote:

> Joeh, men nu ser voksne troldmænd jo meget gamle ud. Det kunne tyde
> på, troldmænd ældes hurtigere end muggles. Så det er nok helt
> naturligt, at 15-årige Harry ligner en 18-årig.

Det vil bestemt heller ikke gøre noget, at 15-årige Hermione ligner en
18-årig Det er vi mange, der har ventet på

> Arj, hvor meget betyder det? Olivia Newton-John og John Travolta var
> hhv. 30 og 24, da de indspillede Grease

Det er, synes jeg, tit og ofte problemet med nogle af ungdomsfilmene. De
unge ligner slet ikke unge.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-05 22:10

Holst <newsmay05@shelter.dk> writes:

> Det vil bestemt heller ikke gøre noget, at 15-årige Hermione ligner en
> 18-årig Det er vi mange, der har ventet på

Ikke i første film. Heller ikke i anden. Men i tredje var hun
pludselig kuvøseguf, det er sandt
--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : Jette

Dato : 17-05-05 22:24

Peter B. Juul <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:
> Ikke i første film. Heller ikke i anden. Men i tredje var hun
> pludselig kuvøseguf, det er sandt

Hvilket faktisk stemmer meget godt overens med bøgerne. Det er i al fald i
bind 4, at det går op for Ron at Hermione rent faktisk er af hunkøn

Mvh
Jette

Fra : Holst

Dato : 17-05-05 23:01

Peter B. Juul wrote:

> Ikke i første film. Heller ikke i anden. Men i tredje var hun
> pludselig kuvøseguf, det er sandt

Jeg må indrømme, at jeg ikke har siddet og savlet over hende endnu,
hverken i den første, anden eller tredje film. Men der er ingen tvivl
om, at hun er en køn pige, men tiden får jo vise, om puberteten lige
lægger 40 kg på hende ...

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-05-05 14:01

Holst wrote:
> hun er en køn pige, men tiden får jo vise, om puberteten lige
> lægger 40 kg på hende ...

Så længe det bare er fordelt med 20 kg til højre og 20kg til venstre

/jim

Fra : John

Dato : 23-05-05 14:50

Du mener ridebukserne

yuck, det er et syn man ikke vil se.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-05-05 23:15

> Arj, hvor meget betyder det? Olivia Newton-John og John Travolta var
> hhv. 30 og 24, da de indspillede Grease

Og Stockard Channing var 34. I West Wing prøver hun at ligne en på 34.

Mark

Fra : Jette

Dato : 17-05-05 21:39

Holst <newsmay05@shelter.dk> wrote:
[snip]
> Og det vil helt ærlig være synd med en udskiftning af skuespillerne i
> en serie som Harry Potter.

Jeg er helt enig. Men netop fordi det ville være synd at udskifte
skuespillerne er jeg ret overbevist om at i al fald de tre hovedpersoner
bliver. At nogle af bipersonerne bliver skiftet ud anser jeg for at være
mere sandsynligt.

Mvh
Jette

Fra : -=- JF -=-

Dato : 17-05-05 22:09

"Jette" <frkmusika(fjernes)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skuespillerne er jeg ret overbevist om at i al fald de tre hovedpersoner
> bliver. At nogle af bipersonerne bliver skiftet ud anser jeg for at være

Der har nu ellers været rygter fremme om at Harry er skiftet ud i 4'eren.

--
Mvh John

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 17-05-05 22:15

> Der har nu ellers været rygter fremme om at Harry er skiftet ud i 4'eren.

Men det er han ikke... Bare se teaseren/traileren..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-05 22:15

"-=- JF -=-" <Xjfrandsen@Xgmail.com> writes:

> Der har nu ellers været rygter fremme om at Harry er skiftet ud i 4'eren.

Men det er han så ikke.

Faktisk viser tisse-traileren billeder af Harry, Ron og Hermione fra
alle fire film, så vi kan se udviklingen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaguiden Romeo."

Fra : Jette

Dato : 17-05-05 22:22

-=- JF -=- <Xjfrandsen@Xgmail.com> wrote:
> Der har nu ellers været rygter fremme om at Harry er skiftet ud i
> 4'eren.

I film nr. 4 (Goblet of Fire) som netop er ved at blive lavet og som har
premiere til november er det de samme skuespillere som det hele tiden har
været.
http://www.imdb.com/title/tt0330373/

Mvh
Jette

Fra : Holst

Dato : 17-05-05 23:04

Jette wrote:

> [...]
> skuespillerne er jeg ret overbevist om at i al fald de tre hovedpersoner
> bliver. At nogle af bipersonerne bliver skiftet ud anser jeg for at være

Ja, men en del af dem er nu også svære at udskifte. Det kan godt være,
at Harry, Ron og Hermione er de tre hovedpersoner, men en udskiftning af
Draco vil jo omtrent være lige så slem. Og Ginny og de to
Weasley-tvillinger har jo også i bogen en ret markant placering - jeg
husker ikke lige, hvordan langt fremme de er i filmen.

Nå, klokken er ved at være mange, og jeg har de sidste 150 sider af The
Order of the Phoenix liggende ved siden af senge, så mon ikke jeg burde
til at se dyner - eller sider bliver det nu godt nok den første halve
times tid :)

Fra : Jette

Dato : 18-05-05 17:23

> [...]
> Weasley-tvillinger har jo også i bogen en ret markant placering - jeg
> husker ikke lige, hvordan langt fremme de er i filmen.

Denne side er, efter min mening, meget skæg . Den prøver at opregne
sandsynligheden for hvilke skuespillere der også vil være med i de kommende
film:
http://www.veritaserum.com/movies/movie5/unconfirmed.shtml

Men derudover må man huske, at mange af bipersonerne, specielt Ginny og
tvillingerne, bliver reduceret kraftigt i filmene.

Mvh
Jette