Forskel på Jeep Cherokee og Grand Cherokee
Fra : Grønne

Dato : 17-05-05 17:38

Som nogen måske har læst tidligere er brændt varm på en Jeep Cherokee TD,
men i min jagt på drømme bilen er jeg stødt på en Grand Cherokee. Hvad er
forskellen på de to biler, jeg kan selvfølgelig godt se at der er forskel på
karossen, men hvad ellers ?

Det drejer sig om en Grand Cherokee fra sidst i `97, har lige fået nye
topstykker og fremstår eller meget pæn, der ser ud til at være rigeligt med
udstyr, dog uden læder kabine. Der er problemer med servostyringen, den skal
nok ha ny pumpe eller styrehus.

Forhandleren er godt træt af den og vil skyde den af for 65K, er det ikke en
meget god pris om så jeg både skulle skifter pumpe og styrehus ?

Glæder mig til at høre jeres meninger/erfaringer !

Med Venlig Hilsen

Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-05-05 21:52

Grønne wrote:
> [...]
> der er forskel på karossen, men hvad ellers ?
>
> Det drejer sig om en Grand Cherokee fra sidst i `97

Link?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Grønne

Dato : 18-05-05 05:22

> Link?

Den er ikke på nettet, den er jo ikke klargjort !!!

Nogen erfaringer med sådan en ?

/Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-05-05 20:06

Grønne wrote:

> Den er ikke på nettet, den er jo ikke klargjort !

Rest: !!

Derfor kunne den da sagtens være på nettet...

> Nogen erfaringer med sådan en ?

Ja, jeg har haft en svjh '97 Grand Cherokke 2,5 TD, som jeg havde i 3.
md/15.000 km.

Det var en Limited med el-lædersæder med memory og klima anlæg...

Fin vogn.

Hvorfor kun 3. md? Fordi der var et par ting ved den, som ikke var i orden,
så den røg retur. Derfor har jeg ikke stor erfaring med vedligeholdelse. Dog
tror jeg ikke at den er sindsygt dyrere end Nissan og Mitsubishi.

Fra : Grønne

Dato : 18-05-05 21:38

> Rest: !!

???

> Derfor kunne den da sagtens være på nettet...

Ja, med det er den heldigvis ikke, så var den nok solgt ! Prisen er vist
rimelig god ?

> [...]
> orden, så den røg retur. Derfor har jeg ikke stor erfaring med
> vedligeholdelse. Dog tror jeg ikke at den er sindsygt dyrere end Nissan og

OK, men lidt erfaring er da bredere end ingen ting, der er ikke mange der
ved noget

Er der ikke noget med at du har haft en Pajero ? Hvordan er den i forhold
til den køre selv en TD fra `95 i dag ?

Er de 115hk nok til bilen ?

Ved du noget hvordan det er at få offroad udstyr til ? Jeg ville gerne ha
hævet den lidt og monteret noget skærmforøger og ARB front, så jeg kunne
komme ud og leje lidt i den

/Anders Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-05-05 21:22

Grønne wrote:
> Ja, med det er den heldigvis ikke, så var den nok solgt ! Prisen er
> vist rimelig god ?

Prisen lyder OK.

> Er der ikke noget med at du har haft en Pajero ?

Næ, jeg har haft flere og har stadig...

> Hvordan er den i forhold til den køre selv en TD fra `95 i dag ?

Jeg har en 3,0 V6 benz Pajero, så den kan nok ikke sammenlignes. Da er
Jeep'en død.
Så har jeg haft en '87 2,5 TD, som grundlæggende er samme som din, der er
Jeep'en klart bedre - synes jeg

> Er de 115hk nok til bilen ?

Kommer an på, hvad man forventer. Bilen køre fint...

> Ved du noget hvordan det er at få offroad udstyr til?

Sådan nogenlunde..

> Jeg ville
> gerne ha hævet den lidt og monteret noget skærmforøger og ARB front,
> så jeg kunne komme ud og leje lidt i den

Jeg mener helt sikkert, at der kan fås ARB front, kan ikke lige huske mht.
hævning og skærmforøgere, med vil gerne undersøge det for dig, hvis du køber
den... Hvis du ikke køber den, så sig lige til, da jeg evt. kender en, som
kunne være interesseret.

Fra : Grønne

Dato : 19-05-05 22:13

> Prisen lyder OK.

Ja, det kan da ikke gå helt galt med den pris, jeg kan godt nok ikke finnen
nogen Grand Cherokee TD at sammenligne med. Hvad tror du de handles til ?

> Jeg har en 3,0 V6 benz Pajero, så den kan nok ikke sammenlignes. Da er
> Jeep'en død.

Nej det kan vist ikke sammenlignes, prøvede en benz da jeg købte Pajero, den
er godt nok sjov. Men.... jeg trækker rimelig ofte trailer langt og så
hænger økonomien vist ikke helt sammen !

> Kommer an på, hvad man forventer. Bilen køre fint...

Jeg satsede også på at den var lidet beder end Pajeroen, men jeg kan jo det
sværere ikke komme ud og prøvekøre den

> [...]
> hævning og skærmforøgere, med vil gerne undersøge det for dig, hvis du
> køber den... Hvis du ikke køber den, så sig lige til, da jeg evt. kender

Jeg kan da se at i USA kan man få lidt af hvert ! Det er nogen rat seriøse
ombygninger de laver !!! Så hvis det er må jeg jo bare hente det hjem.

Jamen jeg skal da nok sige til hvis jeg ikke selv snupper den !!

/Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-05-05 19:16

Grønne wrote:

> Ja, det kan da ikke gå helt galt med den pris, jeg kan godt nok ikke
> finnen nogen Grand Cherokee TD at sammenligne med. Hvad tror du de
> handles til ?

Tja.
For 2 år siden kostede vores ca. 175.000 kr. med små 100.000 km på
tælleren..

> Nej det kan vist ikke sammenlignes, prøvede en benz da jeg købte
> Pajero, den er godt nok sjov. Men.... jeg trækker rimelig ofte
> trailer langt og så hænger økonomien vist ikke helt sammen !

Pjat. 5 km/L er da langt...

> Jeg satsede også på at den var lidet beder end Pajeroen, men jeg kan
> jo det sværere ikke komme ud og prøvekøre den

Den kører rigtig godt. Ligger fint på vejen og der er mere komfort end i en
Pajero.

> Jeg kan da se at i USA kan man få lidt af hvert !

Ja, man kan få alt. Spørgsmålet er om den skal/kan synes med det...

> Jamen jeg skal da nok sige til hvis jeg ikke selv snupper den !!

OK.