BWM 320i Touring spørgsmål?
Fra : Bjarne Haug

Dato : 17-05-05 15:46

Kan jeg selv skifte en af de små pærer som sidder i instrumentbrættet?
Og hvordan kommer jeg til det? Er der nogen her som har erfring med dette?

Og hvor kan jeg evt. købe en nye pære?
Tja, det var hele fire spørgsmål....

på forhånd tak.

Bjarne

Fra : Mikael L

Dato : 17-05-05 16:29

"Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg selv skifte en af de små pærer som sidder i instrumentbrættet?

Hvor i instrumentbrættet snakker vi om? Ved speedometer eller ved
varmeregulering?

> Og hvordan kommer jeg til det? Er der nogen her som har erfring med dette?

Hvor gammel er den? er det en E30 E46 eller hur?

> Og hvor kan jeg evt. købe en nye pære?

Hos BMW
> Tja, det var hele fire spørgsmål....

Og 4 nye spørgsmål og et enkelt svar.

Mikael

Fra : Bjarne Haug

Dato : 17-05-05 16:33

1. ved speedometer
2. E30
3. ok, tak for det

Fra : ///M

Dato : 17-05-05 20:05

"Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> wrote in message
> 1. ved speedometer
> 2. E30

Det er ret nemt - du skal have instrumenthuset ud - rammen sidder med to
skruer i toppen af huset (bag rattet) og fire mere bag rammen. Huset *kan*
komme ud uden at afmontere rattet, men det er sgu noget nemmere hvis du har
en top stor nok til at tage rattet af.
For at få huset ud skal du afmontere 2-3 (afhængig af dit udstyrsniveau)
lednings-sæt fastsat i multistik (ganske nemt).
Pærerne er ret alm, og kan købes overalt på div. tank-stationer - mener de
er på 3W

--
///M
'89 BMW E30 320i

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 17-05-05 20:21

> Huset *kan* komme ud uden at afmontere rattet, men det er sgu noget
> nemmere hvis du har en top stor nok til at tage rattet af.

Yep, men hvis du vælger at tage rattet af så husk at nøglen skal side i
tændingslåsen ellers kan du ikke fjerne rattet efter bolten er fjernet.

Mvh.

Lauge

Fra : Mikael L

Dato : 17-05-05 22:04

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lednings-sæt fastsat i multistik (ganske nemt).
> Pærerne er ret alm, og kan købes overalt på div. tank-stationer - mener de

Man skal lige huske at pille pedalpappet ned og fjerne de to fingerskruer
der holder blændpladen under kombien fast, så man kan komme til de to
skjulte skruer i rammen foran selve kombiinstrumentet.
Husk at få pærer af den rigtige størrelse, jeg mener også det er 3W men de
ligner en 5W til forveksling og instrumentet kan ikke tåle en 5W.

Mikael

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-05-05 14:22

S....godt

Tak for det.... Jeg går i krig.

vh
Bjarne

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-05-05 18:08

Så den fikset.

Jeg kan tilføje så meget at i Borgergade 20 (KBH) kan man få 3 watt pærer
til 9 kroner stykket. Ja, det var lidt reklame for manden derinde, men han
var meget hjælpsom, så den skal han ha´.

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 17-05-05 16:28

Nu er det jo ikke nemt at vide hvilken BMW du snakker om, der er ikke lavet
mindre en 3 modeller af en 320I touring (E30, E36, E46).

/Claus