TV out (uden TV-Tool?)
Fra : Glubs

Dato : 31-05-01 08:52

Hej, jeg har købt et Hercules G2 MX DDV (dét med Twin View :), og har det
sædvanlige nVidia TV-out problem: Sorte kanter rundt om TV-Out billedet...
Dette kan løses med det tyske program TV-Tool, men den eneste version, jeg
kan få fat i, er en demoversion med den IRRITERENDE feature, at den slukker
hvert 10. minut!!
Er der nogen her, der kender til andre programmer, der kan det samme?

På forhånd tak,
Lars

Fra : JK

Dato : 31-05-01 12:19

"Glubs" <glubs@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
slukker
> hvert 10. minut!!
> Er der nogen her, der kender til andre programmer, der kan det samme?

jeg har også søgt højt & lavt efter alt andet end det TV-Tool program - og
det ka' godt være det findes, jeg har bare ikke fundet det... - køb den
licens og få det overstået (...jeg har også søgt efter en crack til det -
men det var umuligt at finde)

/JK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-01 15:26

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message
> [...]
> det ka' godt være det findes, jeg har bare ikke fundet det... - køb den
> licens og få det overstået (...jeg har også søgt efter en crack til det -

http://astalavista5.box.sk/cgi-bin/robot?srch=tv+tool

Giver da fint udslag på cracks.

--
Bjarke Andersen

Fra : Zurfer

Dato : 31-05-01 20:49

Hvad med: TV Control Center 2000 Version 1.21
Ved ikke hvor det kan downloades..??

--
Mvh. Kenneth
Kenneth_andersen@mailme.dk

Fra : Martin Bangsø

Dato : 01-06-01 13:38

On Thu, 31 May 2001 21:49:09 +0200, Zurfer wrote:

> Hvad med: TV Control Center 2000 Version 1.21

Det er til grafikkort der bruger Chrontel-chipset til tv-out (Asus
7100).

http://www.tvtool.de faktisk.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 31-05-01 21:03

> [...]
slukker
> hvert 10. minut!!
> Er der nogen her, der kender til andre programmer, der kan det samme?

Hej Lars

Prøv programmet Nvmax, her er der i en undermenu mulighed for at stille
over/underscan, som kan fjerne den sorte ramme om billedet. Virker dog vist
kun med Div. udgaver af Detonator Driverne. Programmet er også kanon til OC
og finpillerier af div. instillinger af grafikkortet. Programmet er
freeware.

NVmax.
http://212.130.63.211/tweakup.dk/files/video/nvmax.exe

Hilsen
Lars

Fra : Glubs

Dato : 31-05-01 21:53

> [...]
OC
> og finpillerier af div. instillinger af grafikkortet. Programmet er

Tak for infoen, men jeg kan ikke finde den feature - det tætteste, jeg kan
komme på, er at jeg kan disable TvOverScan (?)
Eller er det bare mig, der ikke har ledt grundigt nok (synes, jeg har været
alle menuer igennem)?

Mvh
(også) Lars

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 01-06-01 00:16

"Glubs" <glubs@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
snip

> [...]
> komme på, er at jeg kan disable TvOverScan (?)
> Eller er det bare mig, der ikke har ledt grundigt nok (synes, jeg har

Ooouups
Der var jeg vist lidt for hurtig, det er rigtigt at man kun kan disable
Overscan, og ikke enable det. Hukommelsen er vist ikke helt på toppen mere
;-()) jeg må have blandet det sammen med tvcc2000, som jeg også bruger.
tvcc2000 kan det samme som TV-Tool, men er kun til kort med Crontel video
chip (Asus). Beklager hvis jeg fik lokket dig på afveje, håber dog at du
måske kan få glæde af de øvrige features i NVmax.

Hilsen
Lars

Fra : Glubs

Dato : 01-06-01 02:00

> [...]
> chip (Asus). Beklager hvis jeg fik lokket dig på afveje, håber dog at du
> måske kan få glæde af de øvrige features i NVmax.

Np, jeg har foresten brugt NVmax før, men det gjorde mit MX-kort ustabilt v.
OC'ing, så jeg skiftede til CoolBit.

Lars

Fra : Martin Bangsø

Dato : 01-06-01 13:43

On Fri, 1 Jun 2001 01:16:17 +0200, Lars B. Nielsen wrote:

> jeg må have blandet det sammen med tvcc2000, som jeg også bruger.
> tvcc2000 kan det samme som TV-Tool, men er kun til kort med Crontel video
> chip (Asus).

Jeg har et Asus V7100 og bruger TVCC2000. Hvis jeg bruger overscan, er
billedet alt for stort på mit tv, og med underscan er der en sort kant
rundt omkring billedet på mit tv. Kan man "finjustere" tv outputtet,
så man kan få den sorte kant væk?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Elo Rasmussen

Dato : 01-06-01 15:43

Nej!

Ikke så vidt jeg ved.

...men du kan justere dit TVs overscan, du skal bare have en fagmand til det.
Så får du sikkert også lidt mere med på de alm. TV kananler.

/gibman