Blitzfotografering på vejene
Fra : Jørgen

Dato : 17-05-05 11:56

Forleden blev jeg fotograferet på gaden af en camoufleret fotograf. Jeg har
fået billedet. Han skal have 1000 kr for det.

Jeg undrer mig over blitzen. Hvilken nytte er den til? Så vidt jeg kender
til fotografering kan man ikke udnytte blitz på over 3 m afstand, og her var
der vel ca 10 m. Ydermere skal der fotograferes igennem en bilrude. Mon
blitzen har en chance for at nå ind til mig?

Jeg tror snarere, at blitzen kun har det ene formål at fortælle mig: "Aha,
der fik jeg dig, din slambert. Se på dit spedometer lige nu, så du ikke
behøver at gøre vrøvl, når billedet kommer". Sådan virkede det på mig. Jeg
troede søreme ikke, at normalfarten var så stor lige der.

Er der nogen, der har en mening om det?
Mvh Jørgen

--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-05 12:02

"Jørgen" skriver:

> Er der nogen, der har en mening om det?

Din nummerplade er coated med reflektivt materiale. Blitzen sørger
sikkert for nok lys til pladen.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-05 12:24

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Forleden blev jeg fotograferet på gaden af en camoufleret fotograf. Jeg
har
| fået billedet. Han skal have 1000 kr for det.

Hvis det er vellignende er det fa.... billigt, fotografer plejer at være
dyrere ;).

Så vidt jeg kender
| til fotografering kan man ikke udnytte blitz på over 3 m afstand, og her
var
| der vel ca 10 m. Ydermere skal der fotograferes igennem en bilrude.

Det kommer så sandelig an på hvor meget "power" der er bag. På dit lille
digicam har du nok ret, men det her er proff. grej, og desuden benyttes lys
i den infrarøde del af lysspekteret, så kundernes øjne ikke brændes ud, de
skulle jo gerne komme igen ;).

Fra : phk

Dato : 18-05-05 08:48

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lys
> i den infrarøde del af lysspekteret, så kundernes øjne ikke brændes ud, de

Det bliver nu ikke infrarødt fordi det er rødt ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 10:26

| Det bliver nu ikke infrarødt fordi det er rødt ;)

Nej men det hjælper, infrarød er populært sagt rødere end rød. Rød har den
længste bølgelængde vi kan opfatte med øjet, infrarød er når den er så lang
at du ikke kan se lyset, men opfatter det fx. som varme på huden når der er
power bag. En fjernbetjening er et glimrende eksempel på en i.rød lyskilde,
du ser ikke lyset før du retter den mod dit fx. videokamera og kigger i
søgeren, CCD'en er nemlig infrarød-følsom- hvis der altså ikke er sat et
filter for ;). Effekten, rækkevidden falder bare, hvis man filtrere alt
synligt lys fra, så derfor ser vi, når vi bliver flash'et- og bliver dermed
klar over hvad der er i vente ;)).

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-05 19:01

> [...]
> behøver at gøre vrøvl, når billedet kommer". Sådan virkede det på mig. Jeg
> troede søreme ikke, at normalfarten var så stor lige der.

Tja du kan jo bare fortsætte med uændret hastighed, husk på at man kun kan
straffes EN gang for samme forbrydelse

--
Tom

Fra : Per O.

Dato : 17-05-05 19:31

> [...]
> der vel ca 10 m. Ydermere skal der fotograferes igennem en bilrude. Mon
> blitzen har en chance for at nå ind til mig?

Som allerede nævnt kan en blitz i et almindeligt lille kamera ikke skyde
mere end ca. 2 meter, men det kan de store. Den eksterne blitz eller flash
som jeg plejer at kalde den, rækker fint 20 meter væk med fuld lysstyrke, og
kan lyse ting op på 100meters afstand en mørk aften. Idéen er at få lys på
dit ansigt, så man kan identificere hvem føreren var på
'gerningstidspunktet'.

Per O.
www.skaldepande.dk