Nankang NS2, kom nu frem
Fra : Kenn.hansen

Dato : 17-05-05 11:46

Hej ...
Jeg har nu læs alle de indlæg jeg kunne finde vedr. Nankang ns2. Jeg kunne
smadder godt tænke mig at høre fra en der har haft dem monteret og kørt x.
antal km med dem , og ikke bare noget man har læst og hørt
Så er de så dårlig i regnvejr , alt taget i betragtning ?.
Støjer de så meget at det er til at flippe ud over ?.
Er komforten så dårlig at man føler at man køre på massiv gummi ?
Ja der er nok mange meninger.
Men man skal ikke glemme at de kommer fra korea og alt andet end lige så
laver de vanvittiig mange dæk i deres firma .

Mvh.

kenn

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-05-05 11:48

Kenn.hansen wrote:
> [...]
> Men man skal ikke glemme at de kommer fra korea og alt andet end lige så
> laver de vanvittiig mange dæk i deres firma .

Jeg troede de blev lavet i Kina.

Mvh
Roberto

Fra : Kenn.hansen

Dato : 17-05-05 12:11

Nej ..sorry de er fra Taiwan
http://www.nankang.com.tw/index.php?PageID=c7c87ce5efe41ebc1e8cb9b91f63be15
Men de har trods alt lavet dæk i over 60 år !!

Mvh.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-05-05 12:26

Kenn.hansen wrote:
> Nej ..sorry de er fra Taiwan
> http://www.nankang.com.tw/index.php?PageID=c7c87ce5efe41ebc1e8cb9b91f63be15
> Men de har trods alt lavet dæk i over 60 år !!

Tja til et lukke kommunistregime?
Er det standarden?

Nankang er billige dæk til drengebørn der ikke kan betale prisen for Pirelli PZero, så
begynder de 18-tommerfælge på golfen at blive en trafikrisiko.

Mvh
Roberto (med Bridgestone Potenza)

Fra : Kenn.hansen

Dato : 17-05-05 12:38

> [...]
Pirelli PZero, så
> begynder de 18-tommerfælge på golfen at blive en trafikrisiko.

Hmmmm
er det prisen du er utilfreds med eller at de bliver produceret´i østen
...???
Stort set alle de dæk man kan købe i dag har en eller anden produktion i
østen pga. den lave løn m.m. Så lad os få fat i nogen der har prøvet at have
dem monteret og ikke bare nogen der har en idé om hvordan de er !!!!

Kenn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 12:44

"Kenn.hansen" <Kenn.hansen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Men man skal ikke glemme at de kommer fra korea og alt andet end lige så
> laver de vanvittiig mange dæk i deres firma .

McDonalds laver også vanvittig mange burgere......

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 12:46

http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/nankang/ns_1/index.html

--
mvh / regards

Christian

Fra : Kenn.hansen

Dato : 17-05-05 13:46

griner
Ja der er også nogen der syntes at MCD laver gode burger ...
Den test ser de fornuftige ud , hvis man f.eks. tager et goodyear F1 , så
får de faktiske en dårlig test.
Men jeg venter endnu på nogen der har prøvet dem

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-05-05 13:53

Kenn.hansen wrote:
> [...]
> får de faktiske en dårlig test.
> Men jeg venter endnu på nogen der har prøvet dem

De skal nok fungere, du skal bare være forsigtig i regnvejr.
Hvis du kun kører med dem i de lune sommermåneder (ikke endnu, de lover nattefrost i nat)
så skal de nok kunne holde bilen på vejen.
Du kunne jo også købe dem, sammenligne med dine originale hjul og så skrive om det her :)

Mvh
Roberto

Fra : John Sahl

Dato : 17-05-05 13:55

Kenn.hansen wrote:
> Men jeg venter endnu på nogen der har prøvet dem

Der er da 23 mennesker som har gjort sig umagen at teste, tæller
deres mening ikke? Især disse to tal springer i øjnene, dog skal
det siges at der er tale om NS-1 og ikke NS-2 som du spørger til.

Grip in wet conditions Score 2.83
Braking in wet condition Score 2.83

P.S. Kunne du ikke skrive under det du citerer, lige som os andre.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

begin 666 sternp.gif
M1TE&.#EA#0`,`*(``&9F9O[+`/_,`/_-`?#P[P```````````"'Y! D```0`
M+ `````-``P```A!``D('$BPH( !" <<1$A00("'`1P^!#!0XD.+% 4*V,B1
B8T8"'4-^M!@1XDB()2=61(FQ8DB/! '(G#FSH,V!`0$`.P``
`
end

begin 666 sterng.gif
M1TE&.#EA#0`,`)$``&9F9IF9F9J:FO#P[R'Y! D```,`+ `````-``P```@X
M``<('$BP8 `!" 4<1$@P@,.'#P$,A$A1HD"*$"T.P!AQ(L<`&C^"],@QY$>-
,`P"H7+FRH,N!`0$`
`
end

Fra : John Sahl

Dato : 17-05-05 13:56

John Sahl wrote:
> P.S. Kunne du ikke skrive under det du citerer, lige som os andre.

Jeg undskylder lige for det binære snask der kom med mit forrige indlæg.

Fra : Kenn.hansen

Dato : 17-05-05 14:19

Jo det kan jeg godt
De test er gennemsnit af 23 personer og som du selv skriver er det NS-1 .
Hvis man læser om NS-2 på Nankang hjemmeside , så skulle deres grip på våd
vejr og støj være bedre end i NS-1 .... jeg har bestilt 4 stk. 205/55-16 og
jeg lover at jeg nok skal skrive om dem ,.

MVH.
KENN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 14:24

"Kenn.hansen" <Kenn.hansen@mail.dk> wrote in message
> Jo det kan jeg godt

Det kunne du ikke

> [...]
og
> jeg lover at jeg nok skal skrive om dem ,.

God fornøjelse.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Kenn.hansen

Dato : 17-05-05 14:28

hvad
MVH
Kenn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 14:31

"Kenn.hansen" <Kenn.hansen@mail.dk> wrote in message
> hvad

Citat fra John Sahl:

Fra : Klaus G.

Dato : 17-05-05 21:58

> [...]
> Men man skal ikke glemme at de kommer fra korea og alt andet end lige så
> laver de vanvittiig mange dæk i deres firma .

Jeg har lige købt 4stk af omtalte dæk, i størrelsen 205/40-17, men jeg kan
ikke rigtigt sige hvor hårde de er, for jeg gik fra 15" fælg, til 17", så
mine dæk er blevet en hel del mere lavprofil...

Ang,. våd vej, ja så synes jeg ikke de er lige så ringe som folk siger de
er. Jeg har ihvertfald prøvet vinterdæk som står betydeligt dårligere fast.
Men igen, Eagle F1 står jo bedre fast, men det er også et dæk som koster 3x
så meget. Man kan få alt til at skride ud jo, ligemeget hvor godt gummi man
har på. Køre man "normalt" så er der absolut ingenting at sætte på de
Nankang NS2. Jeg køre selv i en Pug405 Mi16 89'(160hk), og synes da den får
lidt at leve af nogen gange, og jeg har ikke lavet hjulspin uventet. Folk
giver tit deres dæk skylden fordi de køre galt, men måske de ikke køre efter
forholdene(læs: dækkene). Det samme som at forlange en 3.5tons sprinter
ligger lige så godt i svingene som en personbil...?

Støj? Ja der er noget rumlen, men ikke tosset meget, kunne ihvertfald være
meget værre. Har man radio er det ikke noget problem overhovedet :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-05-05 19:31

Klaus G. wrote:
> [...]
> siger de er. Jeg har ihvertfald prøvet vinterdæk som står betydeligt
> dårligere fast. Men igen, Eagle F1 står jo bedre fast, men det er

Arh... Vel nærmere x 1,5...

> [...]
> gange, og jeg har ikke lavet hjulspin uventet. Folk giver tit deres
> dæk skylden fordi de køre galt, men måske de ikke køre efter

Og hvis der pludselig kører en anden ud foran dig, kan gode dæk rede dig og
dårlige dæk gøre at du ikke når at stoppe...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Klaus G.

Dato : 18-05-05 22:26

> Arh... Vel nærmere x 1,5...
Daekonline er det 2x, bigwheels.dk er forskellen 2.5x. Måske 3x var lige i
overkanten så?:)

> Og hvis der pludselig kører en anden ud foran dig, kan gode dæk rede dig
og
> dårlige dæk gøre at du ikke når at stoppe...

Og så kan man blive ved, du kan også nemt knalde op i en med F1 gummi på.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-05 07:25

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og
> >
> Og så kan man blive ved, du kan også nemt knalde op i en med F1 gummi på.

Man skal jo ikke køre yderligere stærkt eller farligt eller tage flere
chancer bare fordi man har gode dæk på.

Så er man jo lige vidt
--
mvh / regards

Christian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-05-05 07:35

Christian B. Andresen wrote:
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> Man skal jo ikke køre yderligere stærkt eller farligt eller tage flere
> chancer bare fordi man har gode dæk på.
>
> Så er man jo lige vidt

Fortæl det til den horde at paphjerner der mener 25cm's bremseafstand på motorvejen er nok.

Burde måske ha' en bumpersticker: 'Hold afstand, jeg kører ikke med økonomidæk'

Mvh
Roberto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-05 08:10

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> Fortæl det til den horde at paphjerner der mener 25cm's bremseafstand på
motorvejen er nok.

> Burde måske ha' en bumpersticker: 'Hold afstand, jeg kører ikke med
økonomidæk'

Eller "Hold afstand, mit dødsbo er intet værd" eller "Hold afstand, mine
organer er ødelagt"

Har du fået post ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-05-05 08:24

Christian B. Andresen wrote:

> motorvejen er nok.

> økonomidæk'
>
> Eller "Hold afstand, mit dødsbo er intet værd" eller "Hold afstand, mine
> organer er ødelagt"

Må jeg kondelere, du skulle nok ha' passet bedre på dem ;)

> Har du fået post ?

Den kommer først ved 11-tiden her, de skal nok være der!

Mvh
Roberto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-05 08:29

> Må jeg kondelere, du skulle nok ha' passet bedre på dem ;)

De er nu nok ikke så slemme

> Den kommer først ved 11-tiden her, de skal nok være der!

Lyder godt.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Non-Desperado

Dato : 19-05-05 09:01

>økonomidæk'
>
>Eller "Hold afstand, mit dødsbo er intet værd" eller "Hold afstand, mine
>organer er ødelagt"

Eller "Hvis du kan læse dette......er min campingvogn røget af
krogen"

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi.
Jo mere vi ved, desto mere glemmer vi.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-05-05 09:23

Non-Desperado wrote:

> Eller "Hvis du kan læse dette......er min campingvogn røget af
> krogen"

Heh! :)

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 20:40

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
> motorvejen er nok.

> økonomidæk'
>
> Eller "Hold afstand, mit dødsbo er intet værd" eller "Hold afstand, mine

Jeg nøjes bare med at tænde mine tågebaglygter.......og fatter de ikke så
kan jeg altid sprinkle lidt på min forrude.

--
Tom