Lodning af aluminium...
Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 17-05-05 11:28

Hej!

På stumpe-markedet i Herning så jeg én som loddede aluminium, hvad er det,
og hvor kan det købes.

Mvh.
Knud Erik Mortensen

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 17-05-05 14:34

Knud Erik Mortensen wrote:
> Hej!
>
> På stumpe-markedet i Herning så jeg én som loddede aluminium, hvad er det,
> [...]

Min udlejer så jeg engang bruge noget som hed "alu-tite" men det kostede
vist en bondegård...

Fra : Søren Ottosen

Dato : 17-05-05 18:14

> På stumpe-markedet i Herning så jeg én som loddede aluminium, hvad er det,
> og hvor kan det købes.

Som du selv skriver, på stumpe-markedet i Herning

Jeg har prøvet det, men det fungerer ikke specielt godt til støbt aluminium,
men derimod fremragende til aluminimsplader som de demonstrerer det på.

Alu-Tite er navnet som Mikael Jørgensen også har skrevet.

Søren Ottosen

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 18-05-05 00:00

"Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Produktet kan også hedde "Lumiweld"
Læs mere om Lumiweld på disse websider:
http://freepages.pavilion.net/users/nickfull/welding.htm
http://www.users.globalnet.co.uk/~pattle/nacc/arc0151.htm
http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?products_id=150
http://www.kandu.dk/dk/news/87708/groupid/20211
eller søg selv på Google med søgeordet "Lumiweld".
Hilsen
Jørgen

Fra : K.L. Sørensen

Dato : 19-05-05 23:31

Aluminium kan TIG svejses, blot skal TIG anlæget kører med vekselstrøm, jeg
tror ikke andet holder i længden.

Kim