Badeværelsesgulv
Fra : OS

Dato : 17-05-05 10:41

Hej
Er der nogen som kender en ca. pris på at få støbt et badeværelsesgulv på
ca. 10 m2, skal nok gøres af en murer?? Hvor lang tid tager det, og hvad er
tørretiden ??

venligst Jane

Fra : jones_net

Dato : 17-05-05 11:26

"OS" <motel@dtc-online.dk> wrote in message
> [...]
> ca. 10 m2, skal nok gøres af en murer?? Hvor lang tid tager det, og hvad

6.000,-
1 dag til støbning og 1 eller 2 dage til afretning med selvnivelerende.
6 ugers hærdning, måske mindre ved instøbning af gulvvarme.

/J

Fra : Calle.

Dato : 18-05-05 00:23

jones_net wrote:
> [...]
> 1 dag til støbning og 1 eller 2 dage til afretning med
> selvnivelerende. 6 ugers hærdning, måske mindre ved instøbning af
øhh hvorfor afrette med selvnivelerende, når det kan laves ordentligt 1.
gang
Og det tørrer ikke hurtigere med gulvvarme ilagt, da det ikke må tændes før
gulvet er gennemtørt, for at undgå revner.

--
Calle.

Fra : jones_net

Dato : 18-05-05 08:38

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> øhh hvorfor afrette med selvnivelerende, når det kan laves ordentligt 1.
> gang

Det kommer meget an på, hvad du vil have ovenpå, om du kan lave det lige nok
i første forsøg. Ved fliser må der vist være 5mm afvigelse, ved træ må der
være 2mm, og da nogen synes det er fedt med træ i badeværelset, synes jeg
oplysningen skulle tages med, nu hvor spørgeren ikke har sagt hvad der skal
ovenpå...

> Og det tørrer ikke hurtigere med gulvvarme ilagt, da det ikke må tændes
> før gulvet er gennemtørt, for at undgå revner.

Det var ellers hvad min murer sagde... Han sagde vi skulle tænde for
gulvvarmen efter 4 uger, stille temostaten på 22° C, så kunne vi spare en
uges tid.

/J

Fra : OS

Dato : 18-05-05 09:12

Jeg skal have klinker på gulvet, str. ca. 30*30
Jane

Fra : Nygaard

Dato : 18-05-05 09:40

.... Da jeg støbte badeværelsesgulv gjorde jeg mig meget umage med at få fald
ned mod afløbet... Jeg ville nok være blevet rigtig godt gal i skralden hvis
der kom en og hældte selvnivelerende ud over det hele bag efter, og ødelagde
mit fine fald....

Der er heller ingen grund til at vente 6 uger inden man lægger
fliser/klinker på gulvet.
1 uge efter det er støbt kan der lægges gummi, og dagen efter kan der lægges
fliser...

/Nygaard

Fra : OS

Dato : 18-05-05 10:17

Okey
Det var godt nok noget af en forskel på tiderne, så hvad gør jeg nu??
Jeg har godt nok lejet en toiletvogn for en måned, da jeg troede at tingene
kunne gøres inden for den tid, men er lidt forvirret nu.....
Er det fordi der er forskel på betonnen eller hvad, siden man er uenige
herinde ???

Fra : Nygaard

Dato : 18-05-05 11:31

> [...]
> tingene kunne gøres inden for den tid, men er lidt forvirret nu.....
> Er det fordi der er forskel på betonnen eller hvad, siden man er uenige

Behold du bare den toiletvogn. Fra du banker det gamle ned, til du igen kan
sidde i dine egne tanker og gøre hvad man nu gør sådan et sted, går der
hurtigt en måned....

Gennemhærdningstiden for beton er (afhængig af typen) oppe omkring den tid
"J" skriver... Men allerede få dage efter der er støbt, kan du hoppe og
danse på det, uden der sker noget med gulvet - så med mindre du har planer
om at køre med tunge entrepanørmaskiner inde på dit badeværelsesgulv, så er
der ingen grund til at vente 6 uger før du fortsætter projektet...

/Nygaard

Fra : OS

Dato : 18-05-05 11:51

Okey
Hvad med prisen kender du så evt. noget til det?? altså kun at få støbt
gulvet, og så selvfølgelig matrialerne til det

Jane

Fra : Nygaard

Dato : 18-05-05 12:42

> Okey
> Hvad med prisen kender du så evt. noget til det?? altså kun at få støbt
> gulvet, og så selvfølgelig matrialerne til det
>
> Jane

Jeg inviterede nogle venner til at hjælpe, så det kostede kun en kasse øl,
en gang frokost og en forsikring.

Jeg hentede selv støbemix i en grusgrav, og fik flamingo, rionet og cement
leveret fra det lokale kalkværk. Jeg ved ikke hvad m2 prisen har været for
gulvet - men det er på den fornuftige side af 150 kr.

/Nygaard

Fra : OS

Dato : 18-05-05 13:23

Så var der vidst ikke mere jeg skulle vide, men tak for alles svar....
Hygge
vh/Jane

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-05-05 18:25

On Tue, 17 May 2005 11:40:57 +0200, OS <motel@dtc-online.dk> wrote:

> [...]
> på
> ca. 10 m2, skal nok gøres af en murer?? Hvor lang tid tager det, og hvad

Hej
Jeg så fornyligt en denomstration af Litex vådrumsplader.
http://www.litexdanmark.dk/
De skrues på og samles med en vandtæt gummifuge. Det går hurtigere end at
støbe og kræver ikke af man skal undvære badeværelses i så lang tid. Plus
at hvis man er lidt handy så kan man let lavedet selv.
De er imo total geniale måske var det noget for dig.

/Thomas