Peter wrote:
> Jeg har for langt over en måned siden bestilt en Garmin 2610 + Bike
> Mount fra Aspid.
har handlet hos dem flere gange uden problemer.
> We alredy received the items missing in your order! Since the date
> for us to charge you has expired we need you to send us your credit
> card details to process an authorization of payment!
rimelig normalt - en authorize varer normalt kun 30 dage, så hvis der er
gået længere tid har de ikke længere garanti for at kunne få pengene.
>
> Da jeg svarer at jeg ikke er vild med at sende oplysningerne i en
> e-mail, får jeg følgende svar:
>
> You can send us that information by fax. 351 21 412 39 69!
> We assure you that, that information is destroyed after used to
> process payment!
Det lyder faktisk betryggende - de har tilsynelandende ikke gemt de
kreditkortinformationer du oprindeligt havde indtastet på deres hjemmeside,
men har kun gemt den "ticket" de har modtaget fra pbs/visa - det er et godt
tegn. De kunne jo have gemt alt hvad du havde indtastet - når de ikke gemmer
det første gang, er der jo rimelig god grund til at tro at de heller ikke
vil gøre det denne gang.
> Er det normalt at bede om credit card oplysningerne på denne måde?
ja det er rimelig normalt at bede om kreditkortoplysninger pr fax / brev -
sådan fungerede postordre jo inden internettet overtog. Hvis du sørger for
kun altid kun at sende informationer fra FORSIDEN af dit kreditkort er der
ingen problemer.
> Eller er der ugler i mosen?
Det tror jeg ikke, men hvis du ikke føler dig sikker kan du jo "bare"
annulere ordren, og lave en ny.
--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74