|
| Honda VTZ250 Fra : Jesper |
Dato : 17-05-05 09:15 |
|
Hejsa NG
Har fået fingrene i nævnte MC til min kone. Men hvis der er nogen af jer
der ved noget om den model, evt. kan finde en side med specifikationer,
ville det være rart.
Så vidt jeg kan se er det en "halv" VF500 motor. Har fundet fem til den
har 40Hk til 140Kg.... Ganske udemærket *G*
/
Jesper
| |
Richard (17-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 17-05-05 15:40 |
|
Jesper wrote:
> Har fået fingrene i nævnte MC til min kone. Men hvis der er nogen af jer
> der ved noget om den model, evt. kan finde en side med specifikationer,
> ville det være rart.
Tillykke, det må være en hel fin begyndercykel Synd den familie af
4takt V2 250er ses så sjældent herhjemme.
Hvilken årgang er din? - jeg har vist en brochure liggende på både den
tidligere VT750F og senere VTR250, måske også en mellemliggende Spada.
Kunne scannes selv om din vivs VTZ nok er lidt anderledes; men ellers du
finder specs via Honda's road map for V2 og V4 på:
< http://www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/vf_vt/index.html>
Mærkerne "P" er pressemeddelelser på 1 side med billede og specs, "F" er
Fact books med flere sider. Begge kan du undersætte med Babelfish på
Altavista eller Google Language tools.
Noget egentligt ikke-japansk web-forum kan jeg ikke komme i tanke om, men
prøv at søge også på VT250F og VTR250, så dukker der sikkert noget op, der
ligner
> Så vidt jeg kan se er det en "halv" VF500 motor. Har fundet fem til den
> har 40Hk til 140Kg.... Ganske udemærket *G*
Faktisk hele 43hk i sine gode årgange jvf. den nævnte Honda-side
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Jesper (17-05-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 17-05-05 16:55 |
|
Richard wrote:
> Jesper wrote:
>> Har fået fingrene i nævnte MC til min kone. Men hvis der er nogen af jer
>> der ved noget om den model, evt. kan finde en side med specifikationer,
>> ville det være rart.
> Tillykke, det må være en hel fin begyndercykel Synd den familie af
> 4takt V2 250er ses så sjældent herhjemme.
Ja, en skam. Men er glad for at få en af dem i stalden
> Hvilken årgang er din? - jeg har vist en brochure liggende på både den
> tidligere VT750F og senere VTR250, måske også en mellemliggende Spada.
> Kunne scannes selv om din vivs VTZ nok er lidt anderledes; men ellers du
> finder specs via Honda's road map for V2 og V4 på:
> < http://www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/vf_vt/index.html>
> Mærkerne "P" er pressemeddelelser på 1 side med billede og specs, "F" er
> Fact books med flere sider. Begge kan du undersætte med Babelfish på
> Altavista eller Google Language tools.
Prøver....
> Noget egentligt ikke-japansk web-forum kan jeg ikke komme i tanke om, men
> prøv at søge også på VT250F og VTR250, så dukker der sikkert noget op, der
> ligner
I et forum lig dette fra NZ er den omtalt et par gange...
>> Så vidt jeg kan se er det en "halv" VF500 motor. Har fundet fem til den
>> har 40Hk til 140Kg.... Ganske udemærket *G*
> Faktisk hele 43hk i sine gode årgange jvf. den nævnte Honda-side
Hmm en liter-effekt på 172Hk/L.... Det kan man godt være stolt af
Men at den skal kunne køre 50km/l er nok lidt overdrevet....
/
Jesper
| |
Richard (17-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 17-05-05 17:02 |
|
Jesper wrote:
>> Faktisk hele 43hk i sine gode årgange jvf. den nævnte Honda-side
> Hmm en liter-effekt på 172Hk/L.... Det kan man godt være stolt af
Ja, men pas den nu godt med olie og originalt filter
> Men at den skal kunne køre 50km/l er nok lidt overdrevet....
Tjah, for VF750S siger de 38 km/l:
"38 (60km/h fixed area travelling test value)"
Jeg har nu aldrig været over 14½ - oftest ligget på 12½
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Jesper (18-05-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 18-05-05 16:54 |
|
Richard wrote:
> Jesper wrote:
>>> Faktisk hele 43hk i sine gode årgange jvf. den nævnte Honda-side
>> Hmm en liter-effekt på 172Hk/L.... Det kan man godt være stolt af
> Ja, men pas den nu godt med olie og originalt filter
Skal jeg nok. Men nu hvor vi taler om sjældne Honda'er.... Hvornår får du
den VRX'er??
Den er jo utrolig fed, men tror ikke jeg får lov til at købe den, hvis jeg
altså kan finde en
http://www.wemoto.com/wem/pic/vrx94.jpg
/
Jesper
| |
Richard (18-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-05-05 17:13 |
|
Jesper wrote:
> Skal jeg nok. Men nu hvor vi taler om sjældne Honda'er.... Hvornår får du
> den VRX'er??
Tjah, den er faldet for pririteringen. Måske når husets tosædede mc blot
skal bruges til lidt kørsel til Langelinie og så'n
> Den er jo utrolig fed, men tror ikke jeg får lov til at købe den, hvis jeg
> altså kan finde en
> http://www.wemoto.com/wem/pic/vrx94.jpg
I så fald er chancen nok størst i UK, hos forhandlere som:
* BAT < http://www.batmotorcycles.co.uk/>
* DK Online < http://www.dkmotorcycles.co.uk/home/>
og hvad de andre parallelimportører hedder.
Men nu efter Euro 2 er indført rundt omkring i EU, er det nok så som så
med parallel- og brugtimport fra Japan, så der bliver nok langt imellem
også i UK
Men iøvrigt foretrækker jeg den sorte slyngel, Special Black udgave af VRX
Roadster som vist øverst på denne russiske mc-base:
< http://www.drivemc.ru/catalogue/Wce229910fb507.asp>
Den må vi så se at finde igen til den tid, DK Online havde en til salg
forrige år...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Jesper (19-05-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 19-05-05 10:55 |
|
Richard wrote:
> Jesper wrote:
>> Skal jeg nok. Men nu hvor vi taler om sjældne Honda'er.... Hvornår får du
>> den VRX'er??
> Tjah, den er faldet for pririteringen. Måske når husets tosædede mc blot
> skal bruges til lidt kørsel til Langelinie og så'n
Ok, så den kommer en dag?
>> Den er jo utrolig fed, men tror ikke jeg får lov til at købe den, hvis jeg
>> altså kan finde en
>> http://www.wemoto.com/wem/pic/vrx94.jpg
> Men nu efter Euro 2 er indført rundt omkring i EU, er det nok så som så
> med parallel- og brugtimport fra Japan, så der bliver nok langt imellem
> også i UK
Hvis det er en model der allerede er registreret i EU, så kan man vel godt
få en importeret indregistreret...??
Altså hvis nu der er en der tager en VTZ250 hjem, så burde der vel ikke
være noget i vejen for at den kan få plader på, når bare der er en af
samme model herhjemme på plader i forvejen...
/
Jesper
| |
Richard (19-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 19-05-05 17:58 |
|
Jesper wrote:
>> Men nu efter Euro 2 er indført rundt omkring i EU, er det nok så som
>> så med parallel- og brugtimport fra Japan, så der bliver nok langt
>> imellem også i UK
>
> Hvis det er en model der allerede er registreret i EU, så kan man vel
> godt få en importeret indregistreret...??
Ja for en brugtimporteret VRX, hvis den - hypotetisk tænkte - allerede
indregistrerede i DK har været gennem godkendelsesmøllen. Men næppe hvis
den er blevet godkendt, fordi den er hentet brugt i et EU-land, hvor den
har været indregistreret de krævede antal måneder. Det erstatter vist
ikke en enkeltgodkendelse (eller type-ditto).
Er den indførte VRX ny dvs. aldrig tidligere indregistreret skal den i
dag og fremover - som alle andre nyimporterede mc'er efter 1. april 2004
- overholde Euro 2.
> Altså hvis nu der er en der tager en VTZ250 hjem, så burde der vel ikke
> være noget i vejen for at den kan få plader på, når bare der er en af
> samme model herhjemme på plader i forvejen...
Nej, når blot den har været indregistreret før 1. juli 2004 og er samme
stelnummerserie som din vivs og evt. andre, der jo må være blevet
enkeltgodkendt i DK. Det vil Færdselsstyrelsen kunne oplyse ud fra dens
stelnummer.
Men det bliver spændende at se, hvad der måtte blive fundet af
smuthuller herhjemme eller i udlandet for at få nye, ikke-Euro 2-cykler
igennem en godkendelse og indregistring
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Sven Esbjerg (19-05-2005)
| Kommentar Fra : Sven Esbjerg |
Dato : 19-05-05 20:12 |
|
On Tue, 17 May 2005 09:14:52 +0000, Jesper wrote:
> Har fået fingrene i nævnte MC til min kone. Men hvis der er nogen af jer
> der ved noget om den model, evt. kan finde en side med specifikationer,
> ville det være rart.
Har selv lige købt sådan en - årgang 1988. Som nybegynder finder jeg den
ret god - især taget i betragtning af pris og features.
> Så vidt jeg kan se er det en "halv" VF500 motor. Har fundet fem til den
> har 40Hk til 140Kg.... Ganske udemærket *G*
Her er hvad jeg har kunnet finde:
250ccm
2 cylindre, DOHC, vandkølet
Vægt 160 kg
Tank 13L
ca. 40HK
6 trins gearkasse (max 13500 rpm)
og fra min nylige erfaring kører den ca. 26 km/L :)
Jeg har dog ikke kunne finde en maual til den og savner det meget - også
selvom sælger er flink til at fortælle hvordan den er opbygget.
Så hvis du (eller andre) finder en manual er jeg meget interesseret.
Mvh
Sven
| |
Richard (19-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 19-05-05 20:22 |
|
Sven Esbjerg wrote:
> Jeg har dog ikke kunne finde en maual til den og savner det meget - også
> selvom sælger er flink til at fortælle hvordan den er opbygget.
> Så hvis du (eller andre) finder en manual er jeg meget interesseret.
Har ikke set nogen manual; men i det mindste er der en del mere info,
end du lige skrev, via det link til honda.co.jp, jeg gav Jesper i mit
første svar i tråden i forgårs. Måske også noget, du kan bruge i mangel
af bedre
Åh jo, forresten; hvis forskellen på din og VTR250 fra samme periode er
små - det kan du se på den nævnte oversigt hos Honda.co.jp - kan du
bestille bruger- og formentlig også service manual til US-udgaven af
VTR250 hos Helm Inc. - www.helminc.com - kunne være bedre end ingenting
Men sammenlign selv modellerne først.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Jesper (20-05-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 20-05-05 07:34 |
|
Sven Esbjerg wrote:
> On Tue, 17 May 2005 09:14:52 +0000, Jesper wrote:
>> Har fået fingrene i nævnte MC til min kone. Men hvis der er nogen af jer
>> der ved noget om den model, evt. kan finde en side med specifikationer,
>> ville det være rart.
> Har selv lige købt sådan en - årgang 1988. Som nybegynder finder jeg den
> ret god - især taget i betragtning af pris og features.
Hvor har du købt din henne og til hvilken pris?
> og fra min nylige erfaring kører den ca. 26 km/L :)
Det kan man jo ikke klage over.
> Jeg har dog ikke kunne finde en maual til den og savner det meget - også
> selvom sælger er flink til at fortælle hvordan den er opbygget.
> Så hvis du (eller andre) finder en manual er jeg meget interesseret.
Hvis du finder en så sig lige til
Men tillykke med dyret, vi venter lige på den bliver synet før vi kan
overtage den
/
Jesper
| |
Richard (20-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 20-05-05 14:23 |
|
Jesper wrote:
>> Jeg har dog ikke kunne finde en maual til den og savner det meget - også
>> selvom sælger er flink til at fortælle hvordan den er opbygget.
>> Så hvis du (eller andre) finder en manual er jeg meget interesseret.
> Hvis du finder en så sig lige til
I kunne evt. prøve at få CMS i Holland til at skaffe en manual - de har en
formular til køb af manual og parts fiche, hvor du taster stelnummer,
motornummer etc in. Den ligger under Shop på
< http://www.cmsnl.com/manuals.php>
At dømme efter Publications-databasen over partnumre på manualer, parts
fiche'er etc. på www.honda-eu.it kørte der faktisk et par udgaver af
VT250F/VTR250 - søg blot på VT og kig de to ud i listen - i EU primo hhv
ultimo 80erne.
Så der skulle være gode muligheder for at ihvertfald CMS kan skaffe dem.
Måske også jeres egen ihærdige, lokale Honda-forhandler
--
Richard pade, Sorgenfri, DK
| |
Sven Esbjerg (20-05-2005)
| Kommentar Fra : Sven Esbjerg |
Dato : 20-05-05 16:40 |
|
On Fri, 20 May 2005 07:33:58 +0000, Jesper wrote:
> Hvor har du købt din henne og til hvilken pris?
Munkedal MC. Til 19200. Havde gået 40000 km.
Hvad skal I af med?
>> Jeg har dog ikke kunne finde en maual til den og savner det meget -
>> også selvom sælger er flink til at fortælle hvordan den er opbygget. Så
>> hvis du (eller andre) finder en manual er jeg meget interesseret.
>
> Hvis du finder en så sig lige til
Skal jeg nok.
> Men tillykke med dyret, vi venter lige på den bliver synet før vi kan
> overtage den
Tak.
Sven
| |
Jesper (20-05-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 20-05-05 17:14 |
|
Sven Esbjerg wrote:
> On Fri, 20 May 2005 07:33:58 +0000, Jesper wrote:
>> Hvor har du købt din henne og til hvilken pris?
> Munkedal MC. Til 19200. Havde gået 40000 km.
> Hvad skal I af med?
13.000,- nysynet
Men den har fået en røvtur og har buler i tanken Men kører sgu' godt
/
Jesper
| |
|
|