Brændekløver
Fra : Henrik Sørensen

Dato : 17-05-05 04:35

Står og skal investere i en brændekløver

Lodret kløvning eller vandret er der nogle fordele/ulemper ???

Mvh Henrik

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 17-05-05 17:08

"Henrik Sørensen" <shumi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Står og skal investere i en brændekløver
>
> Lodret kløvning eller vandret er der nogle fordele/ulemper ???

Hej

Jeg har købt en "gyde" eller "gøde" det er tysk, men jeg kan ikke finde det
tyske bogstav på mit tastatur.
Den er vandret, og den står på traileren når det er små brændestykker der
arbejdes med, hvis der så er en ordentlig knokkel på 70 cm i diameter, så
sætter jeg den ned på jorden og ruller skiven op på kløveren.
Den trykker 7 ton, og har aldrig givet op, så den kan jeg anbefale, og til
en pris på 1700,- er den super.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-05 10:24

Langgaard Bærbar skrev:

> Jeg har købt en "gyde" eller "gøde" det er tysk, men jeg kan ikke
> finde det tyske bogstav på mit tastatur.

Er det [1] 'ü' eller [2] 'ö' ?

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 18-05-05 12:03

> Er det [1] 'ü' eller [2] 'ö' ?

Det er [1]

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Torben

Dato : 18-05-05 12:11

først u så knappen til højre for å

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 18-05-05 12:20

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> først u så knappen til højre for å

Hej

Fandt selv ud af at det er omvendt, men ellers rigtigt

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Torben

Dato : 18-05-05 13:42

Ups, beklager ....

Fra : Calle.

Dato : 18-05-05 14:21

Torben wrote:
> først u så knappen til højre for å

omvendt rækkefølge, ellers rigtigt

--
Calle.

Fra : Dal

Dato : 20-05-05 15:49

Fordele eller ulemper ? Jeg har kun prøvet en vandret.
købt i silvan til ca 1600kr (model texas uden mærker) trykker 5 ton den har
nu klyvet 30 rm træ i tykkelsen ø40cm længde 30cm uden problemer (fyr og
gran). Hvis der er en ulempe er det at den skal op på noget for at få en god
arbejdshøjde, så måske hvis ikke man selv kan lave høje ben, så giv et
ekstra den koster med høje ben, tjek evt www.texas.dk