Toxan-plænerens
Fra : TG4600

Dato : 16-05-05 20:23

Vi har en 1 år gammel græsplæne, den lider i nogle områder af mange tidsler,
og noget andet bredbladet ukrudt. Nu har vi tænkt os at behandle med
toxan-plænerens. For at opnå bedst effekt har vi gødet for et par uger
siden, og ikke slået græsset de sidste 3-4 dage.

Men, nu er vi blvet lidt bekymrede, vi har i denne og sidste weekend plantet
en del træer, buske og stauder. Hvordan vil de reagere på en
toxan-behandling? Hvorledes optages toaxan af planterne? Hvis det kun
optages gennem bladene er jeg ikke så bange for at sprøjte på en "god dag",
men hvis det også optages gennem roden, er jeg lidt bekymret for om de
nyplantede, buske, stauder og træer...

/TG

Fra : Pilen

Dato : 16-05-05 20:54

Du kan roligt sprøjte med Toxan , det virker kun på kontakt med bladende
og
ikke gennem jorden .
Den bedste virkning opnår du efter et godt regnvejr , hvor der er mindst 6
timers tørvejr efter sprøjtningen .
PS : Sprøjt helst under rolige vindforhold .

Venlig hilsen
Ole

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-05-05 21:06

"TG4600" <no@where.dk> skrev
> Men, nu er vi blvet lidt bekymrede, vi har i denne og sidste weekend
plantet
> en del træer, buske og stauder. Hvordan vil de reagere på en
> toxan-behandling?

Jaah, sprøjter du på stauderne, så reagerer de ved at gå ud. Jeg bruger en
blomsterforstøver som vandpistol, og så skyder jeg fra hoften. Det reducerer
forbruget til en brøkdel, og der kommer ikke noget ud i luften, der kan
flyve forkerte steder hen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen