Forbrug af fugesand ved fliselægning ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-05-05 19:56

Hej endnu en gang fra mit terrasseprojekt...

Er der nogen her som har et bud på hvor meget fugesand der går til 40 m3
flisebelægning med nogle 8 - kantede fliser (kvadrat med afskårne hjørner)
som er ca 40x40 med 15x15 kontrastfliser i hjørnehullerne ?
jeg spørger fordi jeg overvejer at købe det ukrudtshæmmende Danfugesand -
men hvis der skal for meget til, så henter jeg nok bare en trailerfuld fint
strandsand hos vognmanden - Danfugesandet købes jo i 20 liters poser hos
Jem&Fix til mange kr. pr pose...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-05-05 20:53

> [...]
fint
> strandsand hos vognmanden - Danfugesandet købes jo i 20 liters poser hos

Hej!
Et slag på tasken........40 liter!
Da fliserne sikkert ikke har slåede kanter, vil forbruget ikke være særligt
højt.
Mvh
Anders Lund

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-05-05 00:28

On Mon, 16 May 2005 20:56:16 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>strandsand hos vognmanden - Danfugesandet købes jo i 20 liters poser hos

Forbruget er ca. 3 kg/kvadratmeter. v. herregårdssten (14x21 cm), så
du skal jo nok bruge noget mindre. Præcis hvor meget kan du regne
præcist ud ved at måle fugelængde pr. kvm.

De 20 liter svarer til 25 kg.

Alm. strandsand/fugesand er ikke ukrudtshæmmende. Du kan jo prøve at
starte med én sæk Danfugesand på et mindre areal og så bruge alm.
strandsand for resten af pengene. Det vil meget hurtigt vise sig en
forskel.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-05-05 19:46

Tak for jeres svar, som var det svar jeg havde håbet på
- Jeg vil helt klart købe Danfugesand.

mvh

Andreas M. Hansen