Counter Strike 2 netværksspil
Fra : SrS

Dato : 16-05-05 19:21

Hej

Har lige købt og installeret Counter Strike 2 på min søns PC'er. Virker helt
fint.

Men nu vil vi gerne installere det på en anden PC'er på netværket, men den
vil ikke tage imod nøglen, da denne allerede er brugt. Skal man virkelig
købe 2 spil for at kunne dyste imod hinanden på et netværk?

Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-05 07:51

"SrS" wrote

> [...]
> vil ikke tage imod nøglen, da denne allerede er brugt. Skal man virkelig
> købe 2 spil for at kunne dyste imod hinanden på et netværk?

Jeps
Rent teoretisk kan du godt køre med den samme steamid på begge maskiner, men
går begge spillere ind på samme server så får den ene spiller en fejl

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 20:48

> Jeps
> Rent teoretisk kan du godt køre med den samme steamid på begge maskiner,
men
> går begge spillere ind på samme server så får den ene spiller en fejl

Er du nu sikker på det? Vil problemet ikke allerede opstå når man
verificeres hos steam?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-05 09:35

"Ivan [7100]" wrote

> Er du nu sikker på det?

Ja

> Vil problemet ikke allerede opstå når man
> verificeres hos steam?

Nej

Man får en ticket expired når man starter Steam og skal logge på igen

(vi har tre cdkeys her i huset det må være rigeligt

- Peter

Fra : Thomas G

Dato : 16-05-05 19:58

> [...]
> vil ikke tage imod nøglen, da denne allerede er brugt. Skal man virkelig
> købe 2 spil for at kunne dyste imod hinanden på et netværk?

Se i stedet på det således ...

Valve ... firmaet der laver half life 2 hvor CS source er inkluderet
(Counter strike 2) holder spillet i live med opdatgeringer osv. GRATIS.

Hvis du bruger udgave 1 som eksempel så er det spil holdt i live af Valve
GRATIS siden 1999 (historien bag spillet kender jeg ikke men søg lidt på
nettet hvis du er interesseret)

Så når du køber Half Life 2 får du gratisk Counter Strike Source (CS:S)
gratis ... og du kan spille rigtig mange mange mange mange timer uden at
skulle betale for et abbonement (som f.eks. med World of Warcraft og lign.
spil). ... og alt dette skal du blot betale 300-400 kr. for ...

OG den eneste måde de (valve) kan forhindre at 1 person køber spillet og
deler det med resten af verdenen er ved at have en unik kode pr. spil ...
hvilket vel egentlig er fair nok ... eller hva !!!

mvh Thomas G

p.s. dette skal absolut ikke tages som et surt opstød

Fra : Casper Bang

Dato : 16-05-05 20:33

> Hvis du bruger udgave 1 som eksempel så er det spil holdt i live af Valve
> GRATIS siden 1999 (historien bag spillet kender jeg ikke men søg lidt på
> nettet hvis du er interesseret)

Ehh... CS 1 (det originale) er ikke udviklet af Valve - det var frivillige
moddere der lavede det.
Derudover har Valve ikke holdt noget i live - servere står privatpersoner
selv for.
Valve har ingen udgift ved at du og jeg spiller online.

2'eren er noget lidt andet... CS:S har Valve udviklet - men de har stadig
ingen udgifter i at holde dig kørende (udover deres steam verifikation, og
hvis de evt. arbejder på patches).

Men til spørgeren - ja, du skal have en licens per person, hvis i vil spille
samtidig.

~Casper
Som ikke spiller CS:S; kun HL2 indtil det blev gennemført for anden gang

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-05 08:55

"Casper Bang" wrote

> Ehh... CS 1 (det originale) er ikke udviklet af Valve - det var frivillige
> moddere der lavede det.

Mjahh CS blev udgivet af Valve på et tidspunkt, men dette købespil
delte/deler kodebase med "gratis" versionen

> Derudover har Valve ikke holdt noget i live - servere står privatpersoner
> selv for.

Mjahhh WON authentication serverne der blev brugt i den gamle version blev i
princippet holdt i live af Valve indtil Steam Authentication serverne tog
over
Valve står også for driften af deres content delivering system via Steam

> Valve har ingen udgift ved at du og jeg spiller online.

Mjoo Steam Authentication serverne er en udgift

> 2'eren er noget lidt andet... CS:S har Valve udviklet - men de har stadig
> ingen udgifter i at holde dig kørende (udover deres steam verifikation, og
> hvis de evt. arbejder på patches).

Valve har leveret en del nye baner efter CS:S blev udgivet (samt en del
patches)
Og de arbejder til stadighed på at forbedre spillet med nye patches etc

- Peter

Fra : Thomas G

Dato : 16-05-05 20:46

> [...]
> selv for.
> Valve har ingen udgift ved at du og jeg spiller online.

Øv ... mine illusioner er brast ... har valve intet med CS og gøre ?

mvh Thomas G