Hvad skal man vaske hvide plast havemøbler~
Fra : Jacky Hansen

Dato : 16-05-05 19:12

Hej NG....

Vi har lige fået nogle aflagte hvide plast havemøbler. De er dog langtfra
hvide lige nu. Jeg har prøvet med et skurresvamp med henholdsvis
opvaskemiddel, skurrepulver intet dog med et godt resultat. Jo jeg kan godt
få det af, men efter en times knoklen og en kvart bordplade opgav jeg. Er
der nogen som har et bedre råd til hvad der kan opløse års gammelt snavs.

Med venlig hilsen
Jacky

Fra : Mads

Dato : 16-05-05 19:28

http://www.dr.dk/gds/raad_enkelt.asp?id=1291

mvh Mads

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-05-05 19:55

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse

> http://www.dr.dk/gds/raad_enkelt.asp?id=1291
>
> mvh Mads

Har du prøvet?
Det har jeg - og det kan jeg godt nok ikke holde en timeløn hjemme ved - så
er det nemmere at tjene pengene andetsteds og købe nye havemøbler.

Jeg har lige fået fjernet gammel avis-tryksværte fra et hvidt aftræksrør til
emhætten med "Mirakel 7-9-13 Specialrens", købt hos farvehandleren til at
vaske lofter med - og så gjorde jeg et forsøg med at rense en plet på min
tudsegamle plastichavestol med ufortyndet mirakelmiddel..
Og det er det sandelig også et mirakel sammen med en almindelig
plasticgrydesvamp til 10 stk. for en femmer.
Smør det på - lad det sidde og gnid af.

Men mirakelrensen koster en lille 100 kr.-seddel for en liter*), så jeg vil
stadig mene, at man skal have god tid, og de gamle plastichavemøbler skal
nærmest have affektionsværdi, for at det kan svare sig.
Miljømæssigt kan man jo så forsøge at finde ud af, hvad der sviner mest: Nye
havemøbler eller en flaske rengøringsmiddel.

Et alternativ: Jeg har brugt de gamle plasticstole som underlag for lister
m.m., der skulle males.
Jeg tror egentlig, de kunne blive ret interessante med en passende
dekoration af diverse malingrester, duppet på med skumgummisvampen - og det
er en hel del hurtigere og nemmere end at rense dem ;.)

*) Min datter fortæller, literprisen for noget tilsvarende er væsentligt
billigere i store portioner.
Jeg aner ikke, hvad det hedder.

Hilsen Inger

Fra : TDN

Dato : 16-05-05 19:32

"Jacky Hansen" <jacky@detteskalfjernestdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogen som har et bedre råd til hvad der kan opløse års gammelt snavs.

Wienerkalk !

Bland wienerkalk og denatureret sprit til en grød - kom blandingen på en
svamp - skrub møblerne rene - skyl efter med vand - giv dem eventuel
autovoks bagefter så er de mindre modtagelige for snavs.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-05-05 20:12

Jacky Hansen - jacky@detteskalfjernestdcadsl.dk
4288e26c$0$63659$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
skrev følgende:
> [...]
> resultat. Jo jeg kan godt få det af, men efter en times knoklen og en
> kvart bordplade opgav jeg. Er der nogen som har et bedre råd til hvad

Vi plejer at bruge klorin.

--
Martin Petersen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-05-05 21:53

"Jacky Hansen" <jacky@detteskalfjernestdcadsl.dk> writes:

> [...]
> der nogen som har et bedre råd til hvad der kan opløse års gammelt snavs.

Grundrens. Nemt og effektivt, men hårdt ved hænderne.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Mads

Dato : 16-05-05 23:29

On Mon, 16 May 2005 22:52:47 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Grundrens. Nemt og effektivt, men hårdt ved hænderne.

Man bruger gummihandsker når man arbejder med grundrens.

Gør man ikke det, så er man sku selv ude om det.

mvh Mads