tyrkiet
Fra : Ole Jakobsen

Dato : 16-05-05 16:18

Hej

Vi er to der skal til Tyrkiet i næste uge, og har hørt at det er en god ide
at tage 100kr sedler med derned, er det rigtigt??

Hilsen Ole

Fra : alexbo

Dato : 16-05-05 16:46

"Ole Jakobsen" skrev

> Vi er to der skal til Tyrkiet i næste uge, og har hørt at det er en god
ide
> at tage 100kr sedler med derned, er det rigtigt??

Nej,
det er en gammel historie der stammer fra dengang da DK indførte 1.000. kr
seddelen, da var der enkelte der fik en sådan seddel afvist, fordi tyrkerne
ikke kendte den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas

Dato : 16-05-05 17:47

Hej Ole

Det er altid godt at have lidt danske sedler med til Tyrkiet
(..............det har det ihvertfald været). De er specielt anvendelige
for
at opnå bedre priser når man "prutter".... derfor husk 50 kr.sedler.

Mvh
Thomas

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : polle

Dato : 16-05-05 18:16

Vi har lige været i Alanya, og vi have kun Danskekroner med i 100 krone
sedler og der var ingen problemer.
hilsen
Polle

Fra : Pedersen

Dato : 16-05-05 21:00

> [...]
> ide
> at tage 100kr sedler med derned, er det rigtigt??

Jeg ville helt sikkert tage Euro. med til Tyrkiet hvis det var mig der
skulle derned.

Har meget stor erfaring med det.

Køb f.eks noget kildevand i et supermarket og betal med 10Euro F.eks. og bed
så om at få tilbege i Tyrkiske penge.

Hilsen
Tommy

Fra : zillyink

Dato : 17-05-05 07:39

Pedersen wrote:
> Jeg ville helt sikkert tage Euro. med til Tyrkiet hvis det var
> mig
> der skulle derned.

Jeg ville tage Visakortet med og bruge det ¨til at hæve ell./og
betale med og lidt danske penge som nødpenge

> Har meget stor erfaring med det.

Ditto her, ovennævnte virker altid og betaler kun den officielle
kurs.

> Køb f.eks noget kildevand i et supermarket og betal med 10Euro
> F.eks. og bed så om at få tilbege i Tyrkiske penge.

Køb for tyrkiske penge og støt deres egen økonomi, i stedet for
at skabe en sidevaluta der undergraver den officielle.
Og tro mig, tyrkerne er meget dygtige handelsmænd og når der
afregnes i al anden valuta end tyrkisk vil du (turisterne) altid
tabe. De skal have noget for ulejligheden og besværet med at
veklse tilbage.
--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Pedersen

Dato : 18-05-05 07:23

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden valuta end tyrkisk vil du (turisterne) altid tabe. De skal have
> noget for ulejligheden og besværet med at veklse tilbage.

Du egner sku ikke hvad du snakker om, de er selv vild interesseret i Euro,
de har små julelys i øjnene når de ser Euro.
Hilsen
Tommy

Fra : zillyink

Dato : 18-05-05 08:22

Pedersen wrote:
> Du egner sku ikke hvad du snakker om, de er selv vild
> interesseret
> i Euro, de har små julelys i øjnene når de ser Euro.

Hvis de har julelys i øjnene, tror du så de er i en
"taberposition" og du missede min pointe om sidevaluta!!

Og lad nu være med at patronisere mig med at jeg ikke ved hvad
jeg snakker om, det er ikke særlig fremmende for min lyst til at
debattere, det er OK med mig at du mener det du mener, men det er
stadig min opfattelse at de aldrig sælger en vare billigere bare
fordi det er en anden valuta end tyrkisk. (slut herfra)

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Anja Nielsen

Dato : 17-05-05 20:11

> [...]
> ide
> at tage 100kr sedler med derned, er det rigtigt??

100 kr sedler kan du altid bruge. Om du skal have Euro med afhænger af, hvor
i Tyrkiet I skal hen. Hvis I skal til Marmaris, har i ikke noget at bruge
Euro til, men derimod kan det være en god idé at tage engelske pound med.
Skal I til Alanya eller Side er det nok en god idé at tage Euro med.

God tur
Anja

Fra : www.liggestolen.dk

Dato : 17-05-05 21:29

Hej

jeg har ofte været ude for at det kunne betale sig at have både danske
100,-
kr. sedler og så 10 euro sedler med. Når du har handlet/pruttet om en vare
som du kunne få til 100 dkr viste det sig ofte at du ved at tilbyde 10
euro
i stedet kunne få varen til det, og så har du tjent ca. 25,- dkr.

God ferie.

Hilsen
John
www.liggestolen.dk