Jeg har en CB 350 T fra 1973. Jeg købte et par danske potter med nogenlunde
samme udseende og effekt: en helvedes larm. Jeg prøvede at dæmpe den med
forskellige mængder af stålgrydesvampe med noget held. Det er i midlertid
ikke hovedproblemet: Uanset meget, lidt eller slet ingen dæmpning vil den
ikke ta' mere end 5-6000 omdrejninger.
Løsningen er måske omdysning.
--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".
"Henrik Damgaard" <anfe@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42889f61$0$666$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Og ja, jeg mener det faktisk
>
> Jeg har købt et par flotte "oldstyle" potter hos Louis til en gammel Honda
> cb 350T.
> De sidder flot og den ser rigtig pæn og "klassisk" (læs:Triumph-agtig) ud.
> MEN den smule lyddæmpning der er i potten, virker overhovedet ikke. Den
> larmer så selv en Harleykører ville være tilfreds.Når man kigger gennem
> potten, ser man ad der er direkte gennemgamg (Ø40mm) med en eller anden
form
> for fastere dæmpningsmateriale i udbulingen på midten.
> Nå men man er vel hjemmefusker, så jeg gik i gang med at lave en indsats i
> et 40 mm alurør, som jeg prøvede at lave som min gamle knallertfløjte. Det
> dæmper da også lidt men stadig ikke nok (Nej, jeg er ikke hys, det er ok
at
> den lyder af lidt mere end original). Så har je lavet endnu en
begrænsning,
> ved at montere et lille rør på ca ø20mm i enden af fløjten. Stadig for
meget
> lyd, men nu kan den ikke trække.
> Jeg snakkede med en der sagde: VW-fløjte. Kunne det være en løsning.
> Gode råd søges.
> Mvh
> Henrik Damgaard
>
>