passiv køling på ti4200
Fra : Thomas G

Dato : 16-05-05 13:46

Hey

jeg vil gerne have mit palid geforce 4 ti4200, agp x 8, 128 mb grafikkort
til at være passiv kølet.

Hvordan finder jeg ud af hvilke køleprofiler virker (kan sættes på) til
kortet?

er der en risiko for at der slet ikke kan monteres passiv køling?

Mvh. Thomas

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-05-05 13:57

> [...]
> kortet?
> er der en risiko for at der slet ikke kan monteres passiv køling?

Der skal være 2 huller gennem printpladen, omkring GPU'en, som nuværende
køleprofil er sat fast i.

Jeg har monteret 2 passive kølere på 2 GF4TI4200. (Det ene kort var svjh
Palit Daytona):

Det ene blev monteret med
NORTHQ 3800 GFX 1x HEATPIPE COOLER
http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=1192

og det andet blev monteret med
ZALMAN ZM 80C-HP VGA COOLER
http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=702

Kommentarer:
De var lige besværlige/nemme at montere (det er ik' for amatører!)
Én heatpipe er fin-fin til GF4TI4200

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas G

Dato : 16-05-05 15:48

> Der skal være 2 huller gennem printpladen, omkring GPU'en, som nuværende
> køleprofil er sat fast i.

okay.. sådan 2 huller er der..

> [...]
>
> Kommentarer:
> De var lige besværlige/nemme at montere (det er ik' for amatører!)

...hmm.. altså jeg har da rodet med computere i et stykke tid efterhånden men
når du nu siger man ikke skal være amatør... kan du eventuelt kort beskrive
hvad der skal gøres får at monterer sådan en heatsink så jeg kan vurdere om
det er noget jeg kan klare.

Mvh. Thomas og på forhånd tak..

Fra : Thomas G

Dato : 16-05-05 16:10

> [...]
beskrive
> hvad der skal gøres får at monterer sådan en heatsink så jeg kan vurdere

hmm... kan se det ikke lige var mit mest gennemlæste indlæg.. håber det er
forståeligt på trods af slå- og stavefejl...

Mvh. Thomas

Fra : Hans

Dato : 18-05-05 14:01

Thomas G wrote:

> hmm... kan se det ikke lige var mit mest gennemlæste indlæg.. håber
> det er forståeligt på trods af slå- og stavefejl...

I modsætning til Zalmans passive kølere og andre jeg har prøvet, er denne
utrolig enkel at montere og den har ingen problemer med at køle mit Radeon
X800XT:

http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=852

Du bør dog kontrollere at der er plads nok til køleprofilen, da den fylder
en del til højre for grafikkortet. Der er vist mål på profilen i linket til
manualen.

Hans

Fra : Thomas G

Dato : 20-05-05 20:39

> [...]
> en del til højre for grafikkortet. Der er vist mål på profilen i linket

tak til jer alle for svarene. Jeg syns godt nok at den er lidt dyr den du
foreslår Hans, men det er vel prisen for brugervenlighed. Og så skal den jo
i øvrigt også kun køle mit lille gf4 ti4200... i forhold til dig X800XT...

Mvh. Thomas

Fra : Hans

Dato : 20-05-05 20:45

Thomas G wrote:

> [...]
> den du foreslår Hans, men det er vel prisen for brugervenlighed. Og
> så skal den jo i øvrigt også kun køle mit lille gf4 ti4200... i

Enig, men den kan jo pilles af igen og genbruges til et hurtigere kort
engang i fremtiden, med mindre at kortene til den tid skal køles med
flydende kvælstof.

Hans

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 16-05-05 17:43

Thomas G wrote:
> [...]
> eventuelt kort beskrive hvad der skal gøres får at monterer sådan en
> heatsink så jeg kan vurdere om det er noget jeg kan klare.

Jeg har selv en Zalman ZM80C-HP på mit GF4 Ti4200. Jeg synes ikke den var
noget problem at montere. Det tager noget tid, for det er en større omgang,
men det hele er forklare *meget* grundigt i den medfølgende manual.
Monteringen skal i hvert fald ikke være grunden til, at du ikke køber den...
C-versionen kan sagtens køle et GF4 Ti4200, jeg har i hvert fald aldrig haft
problemer...

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-05-05 01:18

Thomas G wrote:

> [...]
> hvad der skal gøres får at monterer sådan en heatsink så jeg kan vurdere om

Se deres installations-video på zalmans hjemmeside, det giver et godt
indtryk af hvad der sker