Prisniveauet på brugte maskiner i dk...
Fra : anders majland

Dato : 16-05-05 13:10

Jeg undres af og til over prisvineauet på bruge maskiner her i dk. Sælges de
virkeligt for de beløb som de kommer til salg til... Ikke fordi den gs500
der lige er postet i markedsgruppen er noget særsyn. Men en besparelse på
15kkr på at købe en 10år gammel mc er ikke meget selvom den kun har gået
17500km ....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : MKS - 74

Dato : 16-05-05 13:34

On Mon, 16 May 2005 14:09:31 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>15kkr på at købe en 10år gammel mc er ikke meget selvom den kun har gået

Næh, det kan man sige og IMO er det da også alt-alt for dyrt, men hvad
kan bruge det til ....Ikke et klap, er der bare _een_ der er villig
til at give den pris så er det jo ikke _for_dyrt. Selvfølgelig kan man
sagtens sidde og være indigneret/overrasket/skuffet/whatever over
prisniveauet, men her som i så mange andre forhold gælder at folk
vitterlig _er_ meget forskellige og har forskellige muligheder/krav/
ønsker osv. og derfor kan det svinge utroligt meget hvad folk er
villige til at give. Nogle skal bruge en bestemt farve/stand/nu og her
osv. og er villige til at give ekstra for at få netop _det_. Derfor
bliver man nok nød til at sige at den slags er selvregulerende, er
prisen for høj, så finder sælger nok ud af det henad vejen . Jeg
har selv solgt 4 cykler indenfor de sidste 2 mdr. og har vitterlig
været dybt forbløffet over hvor hurtigt det er gået, jeg troede
egentlig at jeg havde sat prisen i den høje ende, men i virkeligheden
var det nærmere modsat og jeg kunne ha' solgt lidt dyrere, den sidste
jeg solgt var der 3 der ringede på dag 1 den var til salg, cyklen var
solgt indenfor en uge og i den uge var der vel ca. 10-15 henvendelser
på den - Selvom man sagtens kan sidde og skraldgrine over f.eks Køge
MC's priser o. lign synes jeg dæleme det er svært at sige hvad der er
for dyrt og hvad der er billigt _andet_ end lige for mig selv, der ved
jeg nøjagtigt hvad jeg vil give for hvad .

Sidder man som helt ny på købemarkedet og er helt på Herrens mark, så
er det altid en god ide at spørge her, hvad folk synes kan være et
rimeligt niveau for en given cykel og man kan så bruge det som
_rettesnor_ , andet kan det _aldrig_ blive netop fordi det i sidste
ende afhænger af så mange ting - derimod synes jeg personligt at man
skal holde sig fra priskommentarer i markedsgrupperne, det kommer der
sjældent noget frugtbart ud af....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 16-05-05 14:24

MKS - 74 wrote:
> [...]
> ende afhænger af så mange ting - derimod synes jeg personligt at man
> skal holde sig fra priskommentarer i markedsgrupperne, det kommer der

Her er så een der er ny på markedet.
(har ikke haft MC i +10 år)

Jeg vil ha' noget ligende Honda Dominator, Aprilia Pegaso, Yamaha Tenere.

Det er svært at finde noget under 35k, og jeg har altså kun 30k

Er det overhovedet realistisk at finde en ordentlig maskine til den pris ?

Den skal bruges til daglig transport til/fra jobbet.
Det er 35 km hver vej, IKKE motorvej, men meget KØ.
(Frederikssundsbroen)

Jan

Fra : Richard

Dato : 16-05-05 16:16

Jan Selchau-Hansen wrote:

> Her er så een der er ny på markedet.
> (har ikke haft MC i +10 år)

Velkommen på to hjul igen

> Jeg vil ha' noget ligende Honda Dominator, Aprilia Pegaso, Yamaha Tenere.
> Det er svært at finde noget under 35k, og jeg har altså kun 30k
> Er det overhovedet realistisk at finde en ordentlig maskine til den pris ?

Ja men måske noget mere ordinært end de nævnte. Fx burde du kunne finde et
væld af 2-cyl. japanske 4-500cc fra senfirserne eller lidt senere

Eller kigge efter en af de nævnte i udlandet og regne på om importen kan
svare sig. Se evt. mere om proceduren i ældre indlæg. En anden 1cyl mc som
Honda XBR500 fra senfirserne (motor en variant af NX650's - ikke så
højbenet, men feed lyd) finder du let til en pris der sammen med en dansk
afgift på 12-16.000 kr sagtens kan krybe dit budget, inkl. hjemtransport.

Men uanset hvor, du køber, skal du selvfølgelig kunne bedømme standen, da
de nævnte (og XBR) ofte er brugsmaskiner, der får synlige skrammer
allerede efter 5-8 år

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : anders majland

Dato : 16-05-05 19:14

Også derfor jeg kommenterer herinde istedet for markedsgruppen - var jeg
interesseret i at købe en gs500 ville jeg nok trykke sælger direkte ....

> Jeg vil ha' noget ligende Honda Dominator, Aprilia Pegaso, Yamaha Tenere.
> Det er svært at finde noget under 35k, og jeg har altså kun 30k
> Er det overhovedet realistisk at finde en ordentlig maskine til den pris ?

Det vil jeg mene - for 1,5 år siden gav jeg 35kkr for en 88'er (indreg. 94)
tenere med en ny motor. Resten havde gået 37000km (med fuld servicehistorie
og købt privat af første ejer). Det var fisker i kbh der havde skiftet
motoren og da det havde kostet godt 15kkr var prisen nok rimelig nok da den
stod nysynet med kun løse eger i baghjul som fejl.

Men der er ikke så forfærdelig mange af de maskiner i landet og mange af dem
der er er lidt slidt af "leg". Hold øje med køb/salg på tenere.dk og
dorcmck.dk samt selvfølgelig DBA hvor jeg fandt min.

Jeg kiggede også pegaso, men syntes de var for dyre til vinterkørsel ...

> Den skal bruges til daglig transport til/fra jobbet.
> Det er 35 km hver vej, IKKE motorvej, men meget KØ.
> (Frederikssundsbroen)

Jeg kører godt 20000km/året hvoraf halvdelen nok er motorvej- Den rundede
72000 i sidste uge så jeg har snart kørt lige så langt på den på 1,5 som
første ejer gjorde på 9 ....

/A

Fra : Richard

Dato : 16-05-05 14:11

anders majland wrote:

> Jeg undres af og til over prisvineauet på bruge maskiner her i dk.

Mon ikke det skyldes de store pristigninger på mc'er op gennem 90erne?
(GS450/500 er vel undtagelsen her). Tillagt den høje registringsafgift
trækker det prisen på de lidt ældre med op...

> Sælges de virkeligt for de beløb som de kommer til salg til...

Det er så et godt spørgsmål; lav en brugerundersøgelse blandt købere i en
ny tråd

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 16-05-05 16:23

In article <d6a65h$675$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> Mon ikke det skyldes de store pristigninger på mc'er op gennem 90erne?
> (GS450/500 er vel undtagelsen her). Tillagt den høje registringsafgift
> trækker det prisen på de lidt ældre med op...

Samt, at det er ALT for dyrt generelt i DK p.gr.a. afgiften.
Det mindsker jo prisdifferentieringen, samtidig med at ikke alle har
store kontante beløb til rådighed.
Derfor bliver selv en beskeden prisdifference væsentlig for køberen,
når der skal lånes penge og forsikres.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Richard

Dato : 16-05-05 17:48

Hekto wrote:

> Samt, at det er ALT for dyrt generelt i DK p.gr.a. afgiften.
> Det mindsker jo prisdifferentieringen, samtidig med at ikke alle har
> store kontante beløb til rådighed.

Men egentlig burde afgiften jo sprede priserne, Hekto -
prisforskelllen bliver jo ganget op med 2,8, så mon ikke en lavere
indkøbsrabat på en svagt sælgende model ifht en mere solgt har større
betydning. For prisen på en ny idet mindste...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : MKS - 74

Dato : 16-05-05 18:05

On Mon, 16 May 2005 16:48:14 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

>Men egentlig burde afgiften jo sprede priserne, Hekto -
>prisforskelllen bliver jo ganget op med 2,8

Faktisk tit endda en kende mere idet der jo også ofte er en
momsforskel - For D. således ca. 3.01, er det ikke bare daj'li....

>, så mon ikke en lavere
>indkøbsrabat på en svagt sælgende model ifht en mere solgt har større
>betydning. For prisen på en ny idet mindste...

Jow helt klart, nogle importører kan få substantielle rabatter
(Slut'suki) andre kan ikke...

Fra : Richard

Dato : 16-05-05 21:19

MKS - 74 wrote:

> Faktisk tit endda en kende mere idet der jo også ofte er en
> momsforskel - For D. således ca. 3.01, er det ikke bare daj'li....

Nu mente jeg forskel i indkøbspris ab fabrik på to cykler af forskellig
popularitet til samme marked, ikke samme cykel solgt til to forskellige
lande i meget forskelligt antal/år. Men det er klart at den
underliggende (minimums)avance, told og moms gør prisforskellen endnu
større

> Jow helt klart, nogle importører kan få substantielle rabatter
> (Slut'suki) andre kan ikke...

Eller hvis/når de kan, bruger de rabbatten på en anden måde en Reinhardt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : MKS - 74

Dato : 16-05-05 21:39

On Mon, 16 May 2005 22:18:30 +0200, Richard
<richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote:

>Eller hvis/når de kan, bruger de rabbatten på en anden måde en Reinhardt

_Det_ tror jeg ikke går ..... Reinhardts metode er jo iøvrigt at få
nogle cykler ud på vejene og han regner så med at der skal bruges en
masse dele, som han så kan tjene på - det går _kun_ med Suzuki jo .

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-05-05 21:55

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> med at der skal bruges en
> masse dele, som han så kan tjene på - det går _kun_ med

Haha... Sgu ikke med min. Endnu i hvert fald... 7,9,13.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Richard

Dato : 16-05-05 22:00

MKS - 74 wrote:

> _Det_ tror jeg ikke går ..... Reinhardts metode er jo iøvrigt at få
> nogle cykler ud på vejene og han regner så med at der skal bruges en
> masse dele, som han så kan tjene på - det går _kun_ med Suzuki jo .

Nå ja, det faktum overså jeg lige

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 16-05-05 18:09

In article <d6aise$32d$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> [...]
> indkøbsrabat på en svagt sælgende model ifht en mere solgt har større
> betydning. For prisen på en ny idet mindste...

Jo, sådan rent beregningsmæssigt, har du ret ... igen, for nye cykler.

For brugte tror jeg bare vi 'regner' i runde tal, når der skal skaffes
penge, via en bank f.eks..
Når banken mener 40.000, så er der ikke så meget at stille op, hvis man
VIL have en MC. Så hjælper det ikke at der kun er 10.000 til forskel
til en 10 år yngre model (MC!). De penge er bare ikke til rådighed, og
så er der lige pludselig en køber til den MC der egentlig er for dyr.

Der er nogle magiske grænser, under 20.000 og så ca. 35-40.0000. De
MC'er holder prisen temmelig godt!