erhvervs lokale- itl beboelse..
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 11:58

Hej...
må man bruge et erhvervslokale der ligge på samme grund som et hus , må man
bruge det til alm. beboelse hvis man opfylder krav om køkken bad osv. eller
må det kun bruges til erhverv???

ANders

Fra : Holst

Dato : 16-05-05 12:18

Anders E. Larsen wrote:

> må man bruge et erhvervslokale der ligge på samme grund som et hus , må man
> bruge det til alm. beboelse hvis man opfylder krav om køkken bad osv. eller
> må det kun bruges til erhverv???

Mig bekendt - og jeg er alt andet end en ekspert - må du ikke. Lokalerne
skal "omregistreres" til beboelse, så det vil kræve en godkendelse fra
kommunen. Så tal med din kommunen.

Jeg var lidt i nærheden af problematikken for snart en del år siden, da
jeg og nogle kammerater overvejede at købe en større lejlighed, der var
registreret som erhverv, og bygge den om til beboelse. Det var dog ikke
mig, der undersøgte det nærmere, så derfor skal min udtalelse lige tages
med et gran salt.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 16:34

Hej...
ok tak for besvarelsen.. men er der nogel der ved om det er i nærheden af
lige så dyrt som at få lavet en bil på guleplader om til hvide plader???
Anders

Fra : Holst

Dato : 16-05-05 16:41

Anders E. Larsen wrote:

> ok tak for besvarelsen.. men er der nogel der ved om det er i nærheden af
> lige så dyrt som at få lavet en bil på guleplader om til hvide plader???

Som sagt var det ikke mig, der stod for det, men faktisk tror jeg ikke,
at det kostede noget.

Der var selvfølgelig nogle krav, der skulle være opfyldt, for at det
kunne kategoriseres som bolig (måske køkken, bad og lignende, som du
selv skriver), og så skal det jo sikkert også passe ind i diverse
lokalplaner og lignende.

Men jeg tror, at du blot skal kontakte din kommune. Sikkert teknisk
forvaltning. Mon ikke det er dem, der står for sådant.

Fra : Kate

Dato : 16-05-05 21:35

"Anders E. Larsen" <ae(snabel a)aab-net.dk> wrote in

> må man bruge et erhvervslokale der ligge på samme grund som et hus
> , må man bruge det til alm. beboelse hvis man opfylder krav om
> køkken bad osv. eller må det kun bruges til erhverv???

Som Holst siger så skal du søge tilladelse hos kommunen. Som jeg
forstår det får man vidst let tilladelse når det er til bolig, men du
skal være opmærksom på at hvis du en dag vil lave det tilbage til
erhverv kan det godt være svært.
Okay, kommuner kan selvfølgelig være forskellige, men jeg kender til en
som ikke måtte omdanne en lejlighed til erhverv selvom han stod med en
lejer på hånden.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.