Andet multimedie
bentjuul 3670
non progressive jpg
Fra : Myt

Dato : 16-05-05 11:47

Hej i gruppen

Jeg sidder her og er ved at lave noget for svoger, noget som skal bruges på
nettet, og til det skal jeg bruge non progressive jpg billeder. Hvad er det
for noget, er der en der kan forklare det nemt for mig. Jeg bruger Photoshop
i det daglige, så det er hvad jeg har til rådighed. I Photoshop, når jeg
"save for web" har jeg ikke markeret progressive, men billederne bliver ikke
vist på hjemmesiden i den forbindelse de skal. Er der mon andre
indstillinger jeg skal bruge i Photoshop ?
I manualen for SimpleViewer, det der SKAL bruges på hjemmesiden, der står
der ikke mere om jpg formatet end jeg har oplyst

Myt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-05 13:39

Myt wrote:

> Jeg sidder her og er ved at lave noget for svoger, noget som skal
> bruges på nettet, og til det skal jeg bruge non progressive jpg
> billeder.

Så ville jeg da netop vælge progressiv kodning.

Forskellen er, at ved non-progressiv kodning ser man ikke noget af billedet,
før hele billedet er hentet. Ved progressiv kodning ser man billedet folde
sig ud, efterhånden som det bliver hentet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Myt

Dato : 16-05-05 15:17

> [...]
> før hele billedet er hentet. Ved progressiv kodning ser man billedet folde
> sig ud, efterhånden som det bliver hentet.

Problemet er at den funktion jeg bruger, den vil ikke bruge progressive
billeder, derfor

Myt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-05 18:41

Myt wrote:

> Problemet er at den funktion jeg bruger, den vil ikke bruge
> progressive billeder, derfor

Så må du leve med de ulemper, det medfører. ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/